Fabia 2007

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DennisGTI</font><hr />

Ik heb nog niets gehoord hier in de wandelgangen bij PAH over de nieuwe Fabia, verder een 1.8T met 170pk ? 150,180 en 210pk zijn de motorvarianten daarvan maar goed. De 1.8T is overigens een oude motor omdat ze tegenwoordig de 2 liter 16V TFSI gebruiken. Zou wel heel goed kunnen dat ze oude motoren in de nieuwe Fabia dumpen omdat ze dit ook bij de Roomster hebben gedaan, 90pk TDI... die motor is zo oud als de weg naar Rome, en dan nog durven ze bijna 27.000E voor een Roomster te vragen terwijl je daarvoor ook een luxe uitgevoerde Octavia TDI kan kopen.

[/ QUOTE ]
Roomster heeft een 1.4 TDI 70 en 80pk en een 1.9 TDI 105pk, de 1.9TDI met 90pk kom je eigenlijk nergens meer tegen.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DennisGTI</font><hr />

verder een 1.8T met 170pk ? 150,180 en 210pk zijn de motorvarianten daarvan maar goed.

[/ QUOTE ]

En vergeet 225 niet.
grin.gif
 
Momenteel werk ik bij de dealerautomatisering bij PAH, daar hoor je dus altijd ruim van te voren of er een nieuw model aan komt.

Mooiste vond ik dat ze een typfout hadden gemaakt bij de roomster, 1.4 TDI met 689pk
489.gif
 

Michel

Forumguru
Naast de plaatjes, nu ook enkele bewegende beelden van de Fabia 2007:

[video=youtube;07WeOruL_3o]http://www.youtube.com/watch?v=07WeOruL_3o"]http://www.youtube.com/watch?v=07WeOruL_3o[/video]
 

Michel

Forumguru
"AMSTERDAM - Het is een publiek geheim dat Skoda de Fabia volgend jaar gaat vervangen. De hatchback is al sinds eind 1999 leverbaar en de Combi heeft er al een carrière van zes jaar op zitten. In maart wordt de nieuwe hatchback gepresenteerd.

Het publieksdebuut staat gepland voor de autoshow in Genève, maar de nieuweling staat niet direct daarna in de vaderlandse showrooms. Pas in juli is de eerste auto op z'n vroegst op Nederlands grondgebied te verwachten. De kans is heel klein dat de tweede generatie Fabia al op de AutoRAI 2007, die eind maart, begin april wordt gehouden wordt getoond. De voorserieproductie van het hatchback-model is inmiddels gestart, maar de exemplaren voor klanten laten nog even op zich wachten.

De nieuwe Fabia neemt stijlelementen over van de Roomster. De kloeke lichtunits, de nadrukkelijk geaccentueerde bolle grille en de kaarsrechte bovenste deurstijlen zijn ook op de nieuwkomer terug te vinden. Een ander inmiddels specifieke Skoda-kenmerk is de C-vormige lampen in de achterlichtunits. De huidige Fabia heeft de vorm sinds de facelift twee jaar. Een ander opvallend stylingdetail zijn de zwart gekleurde A- en B-stijl à la Mini en Suzuki Swift.

In de wandelgangen is sprake van de introductie van een 140 pk sterke 2.0 viercilinder dieselmotor en de 1.4 TSI met 170 pk. Beide motoren komen in aanmerking om als aandrijving voor de RS-uitmonstering te zorgen. Betaalbare versies zullen ongetwijfeld worden uitgerust met de bekende motoren, waaronder een 1.2 driecilinder en 1.4 16V."

Bron: http://autotelegraaf.nl
(http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42454)
 

LenK

Forumguru
Best geinig hoe ze iemand aan het stickeren hebben gezet om de boel te "camoufleren".
Maar ze willen gewoon gespot worden anders hadden ze wel een minder duidelijke lakkleur genomen.
Door deze lichte kleur kijk je zo door al die stickers heen.
 

Jpoers

Lid
die tankdop is ook nog raar hoor. bij de fabia is deze gewoon vlak niet met zo'n raar trekpieltje eraan. We zullen maar moeten afwachten wat dit nog gaat worden.
 

Exciter

Administrator
rekenmaar, dat zo'n testmodel nog niet over alle touwtjes beschikt. Dus moeten ze de tankdop handmatig openen. Maar op het echte auto zal dit niet het geval zijn...
Nu ik deze detail foto's zie, geloof ik toch best, dat het een mooie auto wordt. Het filmpje versta ik toevalig ook. Er wordt gesproken over onofficiele info, dat hij toch niet veel hoger zal zijn, dan de huidige Fabia.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Exciter</font><hr />
zo'n testmodel nog niet over alle touwtjes beschikt. Dus moeten ze de tankdop handmatig openen. Maar op het echte auto zal dit niet het geval zijn...

[/ QUOTE ]
De auto ziet wel "af" uit hoor. Kijk maar eens hoe netjes de deuren en zo aansluiten. Dit zal alleen nog een duurtest zijn om gebruikskinderziekten te ontdekken. Je ziet op alle foto's dezelfde auto, dus er worden waarschijnlijk veel km's dagelijkse praktijk gemaakt.
Het klepje heeft een iets afwijkende kleur, dus zou het ook nep kunnen zijn, maar een klepje op deze manier met een slot op de dop zelf is niks nieuws toch?
 

Jpoers

Lid
jah maar wel hartstikke ouderwets. als je al ziet dat de huidige fabia gewoon via binnen wordt ontgrendeld. of net als bij de polo indrukken en dan gaat het klepje open (lukt niet als de auto op slot is)

en dat je niet helemaal met je sleutel hoeft te klooien om de dop eraf te pielen, om vervolgens met de rest van je sleutels je lak te beschadigen.
 

LenK

Forumguru
Mee eens. Maar de Fabia van mijn vrouw (2004) heeft geen knopje meer, daar zijn ze mee gestopt, vandaar mijn suggestie.
Octavia idem, maar die heeft wel een klep die op de centrale vergrendeling werkt.
 

Exciter

Administrator
maar dat zeg ik, misschien is bij dit testautotje het touwtje vanaf de stoel naar het klepje toen nog niet gemonteerd. Zie je wel vaker met testauto's, dat de luxe onderdeeltjes er niet inzitten
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Mee eens. Maar de Fabia van mijn vrouw (2004) heeft geen knopje meer, daar zijn ze mee gestopt, vandaar mijn suggestie.
Octavia idem, maar die heeft wel een klep die op de centrale vergrendeling werkt.

[/ QUOTE ]

ot.gif
luxe kwestie... ik heb het namelijk allemaal nog wel gewoon en mijn auto is van 6 jan 2006
wink.gif


maarre... is jullie toevallig nog wat anders opgevallen???
T is een ENGELSE uitvoering!!!!! stuur zit aan de verkeerde kant!!
biggthumpdown.gif
 

japiejo5

Actief lid
Jammer,..als ze beter hun best hadden gedaan op de nieuwe Fabia,..hadden ze skoda nog beter op de kaart kunnen zetten.

Zoals al eerder opgemerkt,.het is net een stilo 5deurs met iets scherpere lijnen.

En voor degene die m ook maar enigszins vindt lijken op een a3 sportsback,…naahhh dat zouden ze willen bij Skoda.

Sorry, smaken verschillen maar vindt dit echt jammer. Nu blijft dat oubollige karakter in stand bij veel mensen.

Neem een vleugje GOLF V, A3, LEON met een sausje BRAVO (2007),..en ze hadden geheid een hit gehad,…

En nu,…tsja,..ik voorspel hetzelfde (nood)lot als de Stilo 5deurs,….
 
Bovenaan Onderaan