F3 met Eibach veren

Rosinfield

† In Memoriam
Nog ruimte genoeg over hoor. Auto zakt ook niet extreem. Bij mij voor 3.3 en achter 3.5 cm. Veren zijn ook veel stugger hè
 

jeroen88

Actief lid
Wat is eigenlijk het nut van de bilstein b4 dempers? Is dat een betere optie met veren dan de standaart.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, bij mijn vorige auto had ik alleen de Eibach veren. Geweldige wegligging, alleen niet ideaal met de standaard dempers die daar niet op berekend zijn. Nu met de dempers (B8 overigens) er bij, veel meer in harmonie. En minder comfort verlies. Mijn vrouw merkte er niets van (had ook niets verteld in 1e instantie)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Oneffenheden komen wel wat duidelijker door, maar wat mij betreft zeker niet hinderlijk en ruimschoots opwegend tegen het deinerige van de standaard veren. Dus zoals vaker opgemerkt, de één zal het ervaren als storend comfort verlies, terwijl het de ander niet uitmaakt en weer een ander het juist wel prettig vind
 

SmurfForLife

Actief lid
Nu met close-up.
 

Bijlagen

  • IMG_OP5_28102017154118.jpg
    IMG_OP5_28102017154118.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 117
  • IMG_OP5_28102017064151.jpg
    IMG_OP5_28102017064151.jpg
    197,9 KB · Weergaven: 110
  • IMG_OP5_28102017064201.jpg
    IMG_OP5_28102017064201.jpg
    238,6 KB · Weergaven: 112
  • IMG_OP5_28102017154107.jpg
    IMG_OP5_28102017154107.jpg
    209,2 KB · Weergaven: 107

Desmo

Actief lid
In Nederland zijn de Eibach veren qua comfort nog wel te doen, maar ben vorig jaar op vakantie bij Rome geweest en heb toch regelmatig gevreesd voor de gezondheid van de Skoda. :nailbiting:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben nog altijd erg tevreden over de Eibach/ Bilstein combinatie. Alleen, gelukkig zeer incidenteel, een harde scherpe tik bij een dwarsrichel of eind van een drempel. Bij lagere snelheid gaat dat dan wel goed, maar je bent er natuurlijk niet altijd op bedacht.
Weet iemand wat dit veroorzaakt en of het kwaad kan? Het is echt een korte droge tik of klap waar je even van schrikt ahw.
 

Ridley

Forumguru
Weet iemand wat dit veroorzaakt en of het kwaad kan? Het is echt een korte droge tik of klap waar je even van schrikt ahw.

Net terug uit Italië: twee weken lang gebonk . Volgens mij als gevolg van de kortere veerweg krijgt de progressiviteit geen kans bij zo’n plotselinge dreun en ‘klappert’ de veer gewoon.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar dat kan geen kwaad?
Gebeurt gelukkig zelden. Maar het gekke is dat je het niet duidelijk kunt zien aankomen.
 

Ridley

Forumguru
Weet niet of het kwaad kan. Goed lijkt me het ook niet helemaal, maar goed: terug naar OEM vind ik helemaal geen optie.
 
Bovenaan Onderaan