F3 met Eibach veren

Ik denk dat het meeste komt door de starre achteras. Dus als beide wielen in een kuil of richel gaan heb je meer kans dat ie door klapt...
 

CDK

Forumguru
Dat is nu juist de reden dat ik de Eibach set al snel onder moeders Fabia vandaan heb gehaald en overgestapt ben op een schroefset van KW. De klappen waren mij te hard. Onder de Kodiaq presteert de Eibach set wél naar behoren, in de 9 maanden dat ik er nu mee rijd 2 x een voor het mooi iets te harde bonk ervaren, dus dat is zeer acceptabel :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het gebeurt bij mij, heb ik de indruk, (met eveneens aangepaste dempers) wel een stuk minder dan destijds met alleen de veren; weet eigenlijk niet of dat logisch is. Maar het blijft irritant, hoewel zeker niet opwegend tegen de positieve kanten.
 

Ridley

Forumguru
Voor mij is het ook acceptabel, mocht ik in Italië mijn thuis hebben was het geen optie geweest. Maar goed: op zoek naar een opvolger
 

Rosinfield

† In Memoriam
Voor mij is het ook acceptabel, mocht ik in Italië mijn thuis hebben was het geen optie geweest. Maar goed: op zoek naar een opvolger
Dat punt ligt voor mij nog de nodige jaren in het verschiet. Maar ik vermoed wel dat het een auto wordt met een betere wegligging af fabriek; denk aan Golf of Leon. Dan maar geen gloednieuwe ;)
 

oco1979

Forumguru
zou beter moeten zijn in volgende volgorde :
-enkel sportveren oem demper
of sportveren en sportdemper
of schroefset.
wat ook logisch is als je het technisch bekijkt.
 
Vandaag mijn Eibach veren laten monteren. Zeer tevreden met het resultaat en het comfort is meer dan prima! Nu rustig op zoek naar 18” velgen :cheer:
 

Bijlagen

  • BDFD3470-67EB-42ED-94C5-FB68A59C97DA.jpeg
    BDFD3470-67EB-42ED-94C5-FB68A59C97DA.jpeg
    544 KB · Weergaven: 83
  • 5F96F97D-3F0C-4D21-AADE-2DDF76EC741C.jpeg
    5F96F97D-3F0C-4D21-AADE-2DDF76EC741C.jpeg
    590,8 KB · Weergaven: 95
  • 97FE4923-218C-4FBE-A0AB-3072FFCBAD4F.jpeg
    97FE4923-218C-4FBE-A0AB-3072FFCBAD4F.jpeg
    532 KB · Weergaven: 86
  • CFA96E67-9495-4786-AD9C-E243A1A8A500.jpeg
    CFA96E67-9495-4786-AD9C-E243A1A8A500.jpeg
    546 KB · Weergaven: 81
Misschien dat hij nog iets doorzakt in de komende periode. Maar vanmiddag kon ik nog vrij bewegen met mijn vuist rechtop tussen wiel en wielkast achter, nu amper een paar vingers.

Naar mijn smaak had hij nog wel een stuk lager mogen staan, maar tegenwoordig hecht ik ook wel wat waarde aan enigszins comfort en wil ik niet meer stapvoets over drempels heem hoeven hahaha...
 
Oh ja, en 18” velgen geven ook een heel ander aanzicht natuurlijk. Dat scheelt toch ook weer 2,5 cm aan “zwart gat” tussen velg en wielkast. Ook komen ze iets verder naar buiten te staan.
 
Ik vind des tijds de standaard 17 inch voldoende. Vooral ook omdat de remschijven niet echt groot zijn.
Maar hier heb je iig en voorbeeld
f4e0b137c7271c0e98a9da5358887177.jpg
 
Het verschil in 'zwart gat' is de helft van die 1 inch, dus slechts 1.27 cm.
En de banden die daaromheen mogen zijn ook weer lager, dus het verschil wordt navenant kleiner.;)
Momenteel zitten er 16” velgen onder. Dus dat scheelt 1” boven en 1” onder. Dat scheelt toch behoorlijk. En verder reken ik de donkere band mee in het zwarte gat.
 
@internetboarder Ik twijfel nog wel een beetje tussen 17 en 18”. Bij die van jou staat het super zo.

Ik heb de zilvere Borbet Y velgen in 18” op mijn verlanglijstje staan nu.

Gelukkig hebben we een zwarte set hiervan liggen voor de Polo van mijn vriendin. Deze schroef ik van het voorjaar er even onder om te passen en testen.

Deze set heeft de maat 8Jx18 ET40 met 215/35R18 banden erop. Als het goed is zou dit moeten passen...
 
Past denk ik wel, maar de omtrek zal iets kleiner zijn zo uit mijn hoofd gerekend. En erg dicht bij je schokdempers.
Ik had 7,5j et36 .
Kijk ff op willtheyfit.com .
Goed dat je eerst voor kunt passen.
 
Bovenaan Onderaan