F3 met Eibach veren

Topic in 'Fabia III' gestart door Sand3r, 12-06-2015.

1. internetboarder

internetboarder Forumguru Donateur

Ik denk dat het meeste komt door de starre achteras. Dus als beide wielen in een kuil of richel gaan heb je meer kans dat ie door klapt...

2. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Voor mijn gevoel gebeurt er juist voor iets, maar dat kan best misleidend zijn

3. Ridley

Ridley Forumguru

Datzelfde ervaar ik ook

4. Rosinfield

Alsof het direct bij het eerste contact met het obstakel plaatsvindt

5. Ridley

Ridley Forumguru

Geen idee: geen verstand van

6. internetboarder

Voor hen ik nooit iets. Vreemd

7. CDK

CDK Forumguru

Dat is nu juist de reden dat ik de Eibach set al snel onder moeders Fabia vandaan heb gehaald en overgestapt ben op een schroefset van KW. De klappen waren mij te hard. Onder de Kodiaq presteert de Eibach set wél naar behoren, in de 9 maanden dat ik er nu mee rijd 2 x een voor het mooi iets te harde bonk ervaren, dus dat is zeer acceptabel :jaja:

Ridley vindt dit leuk.
  8. Rosinfield

Het gebeurt bij mij, heb ik de indruk, (met eveneens aangepaste dempers) wel een stuk minder dan destijds met alleen de veren; weet eigenlijk niet of dat logisch is. Maar het blijft irritant, hoewel zeker niet opwegend tegen de positieve kanten.

9. Ridley

Ridley Forumguru

Voor mij is het ook acceptabel, mocht ik in Italië mijn thuis hebben was het geen optie geweest. Maar goed: op zoek naar een opvolger

Rosinfield vindt dit leuk.
  10. Rosinfield

Dat punt ligt voor mij nog de nodige jaren in het verschiet. Maar ik vermoed wel dat het een auto wordt met een betere wegligging af fabriek; denk aan Golf of Leon. Dan maar geen gloednieuwe ;)

11. Ridley

Ridley Forumguru

Laat ik daar nu net naar op zoek zijn! Ik wil voornamelijk wat meer binnenruimte ivm de opgroeiende kinderen.

12. oco1979

oco1979 Forumguru

zou beter moeten zijn in volgende volgorde :
    -enkel sportveren oem demper
    of sportveren en sportdemper
    of schroefset.
    wat ook logisch is als je het technisch bekijkt.

13. Vandaag mijn Eibach veren laten monteren. Zeer tevreden met het resultaat en het comfort is meer dan prima! Nu rustig op zoek naar 18” velgen :cheer:

Bijgevoegde bestanden:

14. EdK

EdK Forumguru

Vind ze nog redelijk hoog staan op dit moment....
    Sta met 17 inch op de Fab 3 toch al stuk lager....

Stefan Skip vindt dit leuk.
  15. Misschien dat hij nog iets doorzakt in de komende periode. Maar vanmiddag kon ik nog vrij bewegen met mijn vuist rechtop tussen wiel en wielkast achter, nu amper een paar vingers.

Naar mijn smaak had hij nog wel een stuk lager mogen staan, maar tegenwoordig hecht ik ook wel wat waarde aan enigszins comfort en wil ik niet meer stapvoets over drempels heem hoeven hahaha...

16. Oh ja, en 18” velgen geven ook een heel ander aanzicht natuurlijk. Dat scheelt toch ook weer 2,5 cm aan “zwart gat” tussen velg en wielkast. Ook komen ze iets verder naar buiten te staan.

17. internetboarder

Ik vind des tijds de standaard 17 inch voldoende. Vooral ook omdat de remschijven niet echt groot zijn.
    Maar hier heb je iig en voorbeeld[​IMG]

18. Momenteel zitten er 16” velgen onder. Dus dat scheelt 1” boven en 1” onder. Dat scheelt toch behoorlijk. En verder reken ik de donkere band mee in het zwarte gat.

Peter-036 vindt dit leuk.
  19. @internetboarder Ik twijfel nog wel een beetje tussen 17 en 18”. Bij die van jou staat het super zo.

Ik heb de zilvere Borbet Y velgen in 18” op mijn verlanglijstje staan nu.

Gelukkig hebben we een zwarte set hiervan liggen voor de Polo van mijn vriendin. Deze schroef ik van het voorjaar er even onder om te passen en testen.

Deze set heeft de maat 8Jx18 ET40 met 215/35R18 banden erop. Als het goed is zou dit moeten passen...

Angel4141 en internetboarder vinden dit leuk.
  20. internetboarder

Past denk ik wel, maar de omtrek zal iets kleiner zijn zo uit mijn hoofd gerekend. En erg dicht bij je schokdempers.
    Ik had 7,5j et36 .
    Kijk ff op willtheyfit.com .
    Goed dat je eerst voor kunt passen.

Deel deze pagina