Even wat vragen voor mijn nieuwe O3...

Rofffel

Forumguru
Dan zou ik zeker eerst even gaan zoeken naar een dealer die je kan laten proefrijden. Of neem jij een auto waar je nog nooit mee hebt gereden?
 

O3-Rider

Senior Member
Dan zou ik zeker eerst even gaan zoeken naar een dealer die je kan laten proefrijden. Of neem jij een auto waar je nog nooit mee hebt gereden?
Ik heb geen andere keus, keuze erg beperkt wegens regels. Ik zit sowieso vast aan deze motor. Dus tjsa dan kan ik wel gaan rijden......

Ik heb wel een testrit gemaakt in DSG maar dat was 1.6tdi. diesel mag ik niet meer en 150pk versie ga ik geen 3000 euro voor betalen. Dus blijft alleen de 1.0 over.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Afspreken met werkgever dat je naderhand bij TVS of JD langs mag gaan om de DSG aan te laten passen ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Niet alleen dat slippen, maar sowieso het overdreven snel opschakelen in D (en niet vlug genoeg in S).
Ik vond het echt verschrikkelijk in combinatie met de 1.0 tsi. Gebrom, getril, het idee dat de auto niet vooruit wil.
 

oco1979

Forumguru
1.0tsi motor is vlot en redelijk zuinig ook.
Combi met dsg of niet.
Je zou er best eens kunnen mee rijden.
Ga anders eens naar auDI of Vw om daar met 1.0tsi dsg te kunnen rijden.;)
 
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Uitstekende keuze de 1.0 TSI! Meer dan genoeg vermogen en snel zat, zeker in combinatie met een DSG. ACC, BLIS en LA kan ik ook alleen maar toejuichen. Het geeft mij zoveel meer rust in het rijden.

Laat via VCDS wel de gasrespons aanpassen, dat rijdt nog beter.
 

O3-Rider

Senior Member
Uitstekende keuze de 1.0 TSI! Meer dan genoeg vermogen en snel zat, zeker in combinatie met een DSG. ACC, BLIS en LA kan ik ook alleen maar toejuichen. Het geeft mij zoveel meer rust in het rijden.
Top. Budget laat alleen LA niet meer toe. ACC nog net. Dus moet keuzes maken.
 
Laatst bewerkt:

leonpard

Actief lid
Heb nu 4 jaar in een O3C 2.0 TDi gereden met LA, VH en ACC. LA staat standaard uit, vind het irritant, VH kijk ik nooit naar, maar ACC zou ik voor geen goud meer willen missen! Wat een super uitvinding. Deze week krijg ik mijn nieuwe O3C met ACC!!!
 

O3-Rider

Senior Member
Heb nu 4 jaar in een O3C 2.0 TDi gereden met LA, VH en ACC. LA staat standaard uit, vind het irritant, VH kijk ik nooit naar, maar ACC zou ik voor geen goud meer willen missen! Wat een super uitvinding. Deze week krijg ik mijn nieuwe O3C met ACC!!!
Het is helaas zonder acc geworden. Iets met Leasebudget en dus keuzes. Gelukkig weet ik niet wat ik mis zullen we maar zeggen. Ach ja...we overleven het wel hoor.
 

J0ris

Lid
Ik heb sinds 1 maart een nieuwe Octavia met DSG, ACC en Travel pakket. In de handleiding staat het volgende:

Wagens met automatische versnellingsbak kunnen met behulp van de ACC
tot stilstand vertragen en weer in beweging komen.

Vertragen tot stilstand
Als een voor u rijdend voertuig tot stilstand vertraagt, vertraagt de ACC ook de
eigen wagen tot stilstand.

Wegrijden na een stopfase
Indien het voor u rijdende voertuig direct na de stopfase weer in beweging
komt, komt de eigen wagen ook in beweging en wordt de snelheid weer geregeld.
Bij een langere stopfase wordt de regeling automatisch onderbroken.

Ik krijg dit niet voor elkaar. Op het moment dat de auto voor mij stopt dan krijg ik een melding "Remmen!". Doordat ik vervolgens rem stopt de ACC. Ik moet dan zo lang de auto voor mij stil staat de rem intrappen en wanneer de auto voor mij gaat rijden moet ik weer gas geven en aan de hendel trekken om de ACC weet te "Resumen". Doe ik iets niet goed of moet ik ergens een instelling goed zetten?
 

Japanese Power

Donateur
Zoals ik het lees dien je niet zelf te remmen. Is op zich een logische reactie dat je remt maar dat staat er niet beschreven.
 

J0ris

Lid
Wanneer ik de melding krijg, zit de auto echt al dicht op de voorganger. Zou ik niet remmen dan vrees ik een kop-staart-aanrijding. Of ben ik te voorzichtig? :nailbiting:
 

Schmart

Forumguru
Wanneer ik de melding krijg, zit de auto echt al dicht op de voorganger. Zou ik niet remmen dan vrees ik een kop-staart-aanrijding. Of ben ik te voorzichtig? :nailbiting:

De afstand is instelbaar, als je die wat groter maakt hoef je je i.i.g. minder zorgen te maken over een kop-staart botsing.

Over je vraag: je zou pas na een seconde of drie van volledig stilstaan de melding 'remmen' moeten krijgen. Daarna moet je inderdaad zelf de rem intrappen, en wat er gebeurt als je dat niet doet probeer ik ook liever niet uit.
 

J0ris

Lid
Ik krijg die melding dus al wanneer ik nog aan het rijden ben. Ik zal vanmiddag eens testen als ik een grotere afstand instel, want nu heb ik hem op het kortst ingesteld.
 

Schmart

Forumguru
Het remmen werkt volgens mij op de pomp van de ABS. Die is in de Octavia niet zo bemeten dat hij langdurig belast kan worden zoals in de Superb. Vandaar de korte tijd van 3 seconden.

Als het bij jou niet (goed) werkt, zou het software kunnen zijn. Ik denk dat je b.v. bij een oververhitte ABS-pomp echt wel een melding had gezien namelijk.
 

vinom

Actief lid
Ik krijg die melding dus al wanneer ik nog aan het rijden ben. Ik zal vanmiddag eens testen als ik een grotere afstand instel, want nu heb ik hem op het kortst ingesteld.
Ik heb exact hetzelfde zoals jij het beschrijft. Zodra je onder de 3km/u komt gaat hij die melding geven.
 

J0ris

Lid
In de handleiding staat toch duidelijk dat het systeem zelf kan stoppen en zelfs vervolgens weer kan gaan rijden? Ik heb speciaal deze optie gekozen tbv file rijden...
 

O3-Rider

Senior Member
In de handleiding staat toch duidelijk dat het systeem zelf kan stoppen en zelfs vervolgens weer kan gaan rijden? Ik heb speciaal deze optie gekozen tbv file rijden...
File werkt volgens mij niet met acc. Op de Suberb is dat de optie traffic assist.
 
Bovenaan Onderaan