Even voorstellen

kansberg

Forumguru
En toch heb ik goede ervaringen met Opel, voor deze Astra heb ik 20 jaar Citroën gereden, maar omdat de C5 te zwaar is (houderschapsbelasting) en een nogal hoge afschrijving kent, heb ik 4 jaar mijn vrouw de keuze laten maken en zij wilde kleiner en compacter, omdat ze af en toe ook in mijn auto rijdt op langere afstanden, ze heeft zelf een Peugeot 107 die haar uitstekend bevalt maar op de lange afstand is een Astra beter en comfortabeler.

Mijn vader reed vroeger altijd Opels, begonnen met de A-Kadett, wij woonden tegenover een Opel dealer en als jonge jongen heb ik daar heel wat C-Kadetten, Ascona's, Manta's, Rekord's en Commodores gepoetst....dat blijft altijd hangen dat gevoel van weemoed....thuis heb ik nog een ansichtkaart enz enz....jullie kennen het wel.

Destijds heeft de historie van Citroën mij 'gepakt' en ben zo gaan 'zweven' zoals de echte hydropneumatische Citrofielen dat noemen. Geen straf derhalve maar de crisis heeft ook in huize kansberg ervoor gezorgd dat we moesten 'downsizen' en de Astra was op dat moment zeer welkom.

Toch wilde ik weer een 'grote bak' en de Superb kwam daarbij in beeld, de 1446 kg die de Greenline weegt is t.o.v. zijn concurrenten bijzonder laag en de verbruikscijfers het allerlaagst. Bovendien is het een 'kloeke' auto met een bouwkwaliteit dat buiten kijf staat en veel luxe, ook al had ik graag een automaat gehad, maar goed die is niet leverbaar op de Greenline. De Peugeot 508 E-HDI 2-Tronic heeft dat wel maar deze komt bij het trekken van een caravan vrij snel in ademnood (zeggen ze).

En ook belangrijk: Mijn vrouw is ook helemaal weg van de Superb en verteld me nu iedere dag hoeveel ze er gezien heeft onderweg en welke kleur ze hadden.....:maakmegek:
 

kansberg

Forumguru
@Miez1: Dat had maar zo gekund... als de auto niet teveel kilometers heeft gemaakt dan....maar het is te laat...heb er al één gearresteerd.....
 

kansberg

Forumguru
Poehé....strakke bak! Mooie wielen (origineel Skoda?) en vind de chromen daklijsten erg fraai i.c.m. de zwarte kleur, extra getinte ruiten zie ik....ik had nog even moeten wachten misschien? Nee hoor, ben blij met mijn keuze en vanaf het moment dat je een auto koopt zie je altijd fraaiere broeders en zusters, zo gaat dat nu eenmaal. Maar een bijzonder fraai exemplaar en dat is het!
 

Miez1

Forumguru
Ik ben er vanaf dag 1 super tevreden over en neem straks met weemoed afscheid van deze topper:(
 
Laatst bewerkt:

Miez1

Forumguru
Bedankt voor het aanbod Miez1, maar ik sla het toch af. Onderstel-technisch wil ik de Superb graag zo origineel mogelijk houden, ook al omdat er af en toe een zware caravan achter moet hangen.

Op deze foto lijk het onderstel verre van origineel, kan visueel bedrog zijn, maar toch......
 

kansberg

Forumguru
Goed gezien Miez1 :thumbsup:Heb de Superb een beetje 'geshopt,' onderstel verlaagd, grotere wielen en de dakpartij verlaagd. Ik was benieuwd naar de reacties, en jij ziet het gelijk: chapeau!
 

kansberg

Forumguru
Heb de auto inmiddels opgehaald, vanochtend om 7.00 uur opgestaan en slecht geslapen, want zo blij als een klein kind :tegek: Nu nog blijer, want wat rijdt deze Superb fantastisch!
Ontzettend wennen aan de bediening van div. functies, ik ben bekend met de PSA structuur en die van Opel, maar de VAG groep ''bedieningsstructuur' is mij onbekend. Wel erg leuk om allemaal uit te vinden :D
Ben er bijvoorbeeld nog niet uit hoe de spiegels automatisch in-en uitklappen, dit lukt prima met het schakelaartje in de het deurportier maar moet volgens mij ook automatisch kunnen met het openen/sluiten van deze werkelijk fantastische auto.

Wat mij opvalt in deze auto is de rust en de ruimte, hoe kan het ook anders zou ik bijna willen zeggen, het doet mij terugdenken aan de XM's die ik destijds gereden heb, maar dan anno 2014.

En zuunig....pfff.....volgens de BC nu gemiddeld 1:19 gereden (snelweg/stad 50/50). Cijfers waarbij ik met m'n Astra alleen maar over durfde te dromen. Deze reed gemiddeld 1:16, inclusief de vakanties waarbij er een caravan aan de haak hing.

De RVS uitlaateindjes zijn inmiddels gemonteerd alsook de reclamevrije kentekenplaathouder. Ook de pasvorm matten die ik besteld had zitten perfect.

Grap van mijn vader (88), altijd vol humor: 'Jongen toch, wat een mooie wagen, nou ja, je werkt er ook hard voor, maar dat weten ze bij Skoda niet.' Het mooiste compliment wat ik kon krijgen!

Mijn vrouw is ook hevig enthousiast, die kwam vanmiddag naar mij toe en vroeg of we een stukje wilden rijden, dat heeft ze nog nooit gedaan. Dus even naar een kampeerwinkel gereden om alvast een beetje vakantiegevoel óp te snuiven'.

Ben er erg blij mee, hij rijdt super(b) en vind het een hele mooie verschijning. Eigenlijk weet ik er niet zoveel meer over te zeggen, behalve dan dat de halve buurt uitliep bij aankomst van ons met de 'nieuwe' Superb, slechts lovende woorden vielen ons ten deel en iedereen stond versteld van de ruimte en luxe, het draaide dan ook uit op een gezellige aangeklede borrel, ter ere van onze Skoda.

Wordt vervolgd!
 

Blackokkie2

Forumguru
Gelukkig is de kofferbak groot genoeg om boodschappen te halen nu de hele buurt langskomt. Mooi om te lezen hoe enthousiast je bent over je nieuwe auto.:thumbsup::cheers:
 
Bovenaan Onderaan