Even voorstellen

kansberg

Forumguru
Beste forummers,

Omdat ik nieuw op dit forum ben, vind ik het wel zo netjes om mij even voor te stellen.
Op dit forum sta ik geregistreerd als 'kansberg,' maar mijn echte naam is Albert.

Ik ben hier terecht gekomen omdat mijn belangstelling uitgaat naar een Superb II Greenline 1.6 TDI Combi. Deze uitvoering past het beste bij mij, zuinig in gebruik en toch 1500 kg. trekkracht, dit laatste i.v.m. het trekken van de caravan.

Buiten dat is mij de degelijkheid van Skoda bekend en de Superb Combi is een lekker grote auto met bescheiden 'looks.' Dat spreekt mij wel aan.

Nu ben ik dus nog zoekende en hoop eerdaags een fraai exemplaar te kunnen arresteren, de Opel Astra SW zal dan hierop ingeruild worden. Voor de Astra heb ik 20 jaar Citroën gereden, de grotere types (XM en C5).

In de toekomst hoop ik veel op te steken op dit forum, maar hoop ook zelf een goede bijdrage te kunnen leveren in allerlei topics.

Zo, dit geschreven hebbende ga ik mij weer verder inlezen op dit forum om zaken op te sporen waarbij ik bij een aankoop wat aan kan hebben.

Vriendelijke groet,

Albert.
 

CDK

Forumguru
@kansberg / Albert, van harte welkom!
van een Superb krijg je vast geen spijt, ik heb ondertussen mijn 2e S2 naar volle tevredenheid overigens!
Heb je al een bepaalde motorisatie in gedachten? Diesel of Benzine?
Dank voor je intro, veel leesplezier en succes met de jacht op een mooie occasion!
 

Blackokkie2

Forumguru
Welkom hier, er zijn hier genoeg kenners die je kunnen helpen met dingen waar je op moet letten bij aanschaf en wat er mogelijk is qua uitrusting.
 

kansberg

Forumguru
Dank voor dit warme welkom allen!

De zoektocht richt zich op een diesel Corné, de 1.6 TDI.

Wat betreft uitrusting zit het bij de Superb's wel goed denk ik Blackokkie, welke je ook kiest. Alle Superb's waar ik naar zoek hebben navigatie en PDC, opties die mijn voorkeur genieten. Maar niettemin zullen er zaken zijn die ik over het hoofd zie en daarbij de info van de leden goed kan gebruiken. (Tips zijn welkom :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@kansberg :bloemen:Albert van harte welkom. Als er nog vacatures zijn voor verkoper bij een Skoda-dealer heb je nu alvast je kunnen gedemonstreerd.
Wat je zoektocht betreft: kijk behalve in het Superb deel van het forum ook eens rond in het deel 'mijn auto' dan kun je bij mensen met een Superb kijken wat ze voor opties en veranderingen hebben aan hun auto.

Edit: navigatie is misschien wel mooi, maar originele navigatie is nogal gevoelig voor diefstal. Overweeg ook een goede kloon: goedkoper en veel minder diefstalgevoelig en soms ook nog meer mogelijkheden, Zenec is zo'n voorbeeld van een kwalitatief goede kloon, die weinig gestolen wordt.
 

CDK

Forumguru
@kansberg, als je hem of haar voor 6 september opgespoord en gearresteerd hebt, kom je hem of haar dan nog aan ons showen op de najaarsmeeting? Indien gewenst stoppen ze voor weinig een paar extra paarden onder de motorkap :jaja::D Zie mijn onderschrift ;)
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba: Dank voor je vertrouwen in mij als Skoda verkoper :) , maar heb al een goede baan in de sales, wel auto-gelieerd overigens en daarmee gelijk de vraag van Joske beantwoord, vandaar dat ik ook alles 'uitspit' eer ik een auto koop. Ben er al weken mee zoet en mijn vrouw is er inmiddels ook achter dat er waarschijnlijk binnenkort een Superb naast de deur staat. Helaas heeft zij weinig met auto's, ik krijg nu opmerkingen van 'als er maar wel een trekhaak onder zit' en 'je koopt hem wel in de buurt hè?' Als liefdevolle echtgenoot antwoord ik dan met :nono:

Wat betreft navigatie heb je wel gelijk Cordoba, maar ik vrees dat ik niet een Superb vind zonder deze optie. Inmiddels heb ik al zo'n 10 jaar auto's gehad met af-fabriek navigatie en deze zijn altijd nog keurig blijven zitten, al weet ik dat de VAG apparaten populair zijn bij het dievengilde.
 

kansberg

Forumguru
Heb op zeer korte termijn ook de navigatie nodig (nu nog in de Astra)....ga morgenochtend bellen voor een 'bezichtiging' van een Superb. :yeehaa:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
De onderhandelingen zijn begonnen.... een 1.6 TDI Ambition Business Combi met 'Colombus pack' en te veel opties om op te noemen. Een proefrit gemaakt....de auto doet zijn naam eer aan....wordt vervolgd :jaja:
 
Bovenaan Onderaan