iets genuaneerder
@ EdK: Maak je geen zorgen. Volgende week krijg ik m'n nieuwe bandjes. Met mijn leasecontract moet ik nu eenmaal door tot het bittere eind (2.0mm), anders mogen ze niet worden vervangen :-)
@ FredV en Gieliovd: Ik denk niet dat het zo zwart wit is en dat het één het ander niet uitsluit wat betreft de samenhang tussen leaserijder danwel eigenaar en sloper. Zoals Race Eend al zegt: sommige mensen, leaserijder of niet, hebben gewoon geen respect of begrip voor techniek en doen maar wat, zoals koud trappen. Maar ik weet wel uit de praktijk dat sommige mensen geneigd zijn zuiniger met hun eigen materiaal om te gaan dan met dat van anderen, wat erg triest is om te zien.
Ik zelf heb ook een leasewagen, maar zorg daarvoor zoals ik ook voor mijn eigen wagens zorg.
Daar tekenen de meeste leaserijders overigens ook voor in het leasecontract, iets in de trant van: "ga ermee om zoals een goed huisvader betaamt". Blijkbaar zijn de meningen nogal verdeeld over wat het begrip "goed huisvaderschap" inhoudt..
Mvg,
een goed huisvader, weliswaar met een binaire gasvoet (maar alleen bij een warme motor):2133: