Vorig jaar;
1 - Kleine onderhoudsservice: 260,45
2 - APK keuring i.c.m. onderhoud: 33,06
3 - Schuifdak waterafvoer controleren: 14,46
4 - Interieurfilter vervangen: 81,71
5 - Schuifdak schoonmaken: 28,91
6 - Petromark injector reiniger: 12,35
Totaal ex btw: 430,94. BTW: 90,50. Totaal incl. BTW: 521,44
Nummer 2 komt natuurlijk om het jaar en nr. 1 en 4 (mits je een pano dak hebt ook 3 en 5) komt jaarlijks terug. Nummer 6 is niet echt veel duurder dan een flesje online, en kan geen kwaad dus daar maak ik nooit een discussie van afgezien dat ik wil dat ze m in de deur zetten; want dan pleur ik het erin zodra de tank leeg is. En dan heb je uiteraard om het jaar nog de remvloeistof, en eens in de 3 jaar (die valt niet onder regulier onderhoud) de airco. Volgens de skoda site kost airco onderhoud 149 euro (in de btw).
Daarnaast idd eens in de zoveel tijd (elke 60.000km) de olie van de DSG bak en bougies.
Die bougies zou je ook nog wel zelf kunnen mits je handig bent. Luchtfilter van de motor ook. Die is bij mij (nog) niet gedaan, weet niet wanneer die aan de beurt is. Maar die doe ik tzt waarschijnlijk ook zelf want wat ze voor die filters rekenen is echt schandalig.. Dat interieurfilter heb ik ook destijds zelf gedaan: 81,71 ex btw voor een interieurfilter, dat mann filter kost geloofik in de btw iets van 2 tientjes en daar rekenen zij dan bijna 100 euro voor. Luchtfilter idem. En montage is echt easypeasy (eenvoudiger dan in de O3 met dat onhandige dempertje in het dashboard kastje) dus dat doe ik mooi zelf.
en een trekhaak moet er ook nog op gezet worden
Heb jij wel trekgewicht op het kentekenbewijs staan van je O4 Phev? je zal de eerste niet zijn die daar na de aaschaf pas achter komt. En als dat het geval is dan kan ik kort zijn: jammer dan joh. Dat gaat niet, nooit, never ever, gewijzigd kunnen worden.