Ervaringen Octavia PHEV

Jessedew

Forumguru
Weer sinds een lange tijd een update van mij: Ik ben er klaar mee, ik neem vervroegd afscheid van mijn O4 RS.
Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehad.
De Peugeot 308 van vroeger had nog minder ellende, de Skoda Octavia's erna waren top, de arteon en de passat nog beter. Toch klopte mijn harte weer sneller van een O4 VRs.

Positiviteit:
- Tis een gechipte RS, ging als de brandweer
- Top kleur
- Verlaagd, zag er mooi uit
- Velgen gecoat in vol zwart, uniek
- Nog meer zwarte accenten, uniek
- Geen enkele andere O4 gezien zoals de mijne.

Reden bij blijdschap dat hij weggaat na 2,5 jaar met bijan 2 ton op de teller:
- Nieuw Blok bij 100.000 km
- Nieuw Stuur IVM storingen
- Nieuwe Aircopomp met 70.000 km
- Nieuw schakelmechanisme met 120.000 km
- Talloze storingen, van simpele "iets doet het niet" tot gewoon niet in de versnelling willen zetten.
- Coating op de velgen bladert
- Verlaagd is waardeloos in de stad
- zal vast nog wat vergeten zijn

Ik hoop dat de volgende eigenaar meer plezier van de auto heeft dan mij.
Oke, spijtig, wat ga je nu kopen?
Heb jezelf van 0 naar 200.000 gereden?
Mechatronic komt vaker rond de 120.000km

Zijn geen leuke zaken, weet ook niet of ik een goede keuze heb gemaakt met de O4 aanschaf, maargoed ik heb nog ff garantie.

Kans is aanwezig dat ik over 3 a 4 jaar toch iets anders koop als er veel kosten zijn.

Desnoods terug naar de O3 dat is iig een goede auto.

Evilcomputing

Senior Member
Oke, spijtig, wat ga je nu kopen?
Heb jezelf van 0 naar 200.000 gereden?
Ik ga elektrisch rijden, keuze is nog niet daar, maar de kans is reëel dat ik de auto van een collega over neem.

Zelf vanaf ene kleine 5000 km tot de 2 ton gereden ja.
Wellicht heeft jouw O4 een stuk minder ellende, ik hoop het. Ik heb meer collega's met een dergelijke auto. Maar zoveel ellende als ik heb ik nog niet gehoord.

Jessedew

Forumguru
Ik hou er rekening mee dat ik ook tenminste de helft van jouw ellende ooit zal hebben. Nu rijden wij vrij weinig, vooral privé ritten 12.000 per jaar oid en staat nu op 50.000.

Benieuwd welke auto de vervanger wordt en hopelijk minder ellende met de nieuwe auto.

Bovenaan Onderaan