Ervaringen Octavia PHEV

Rob.nl

Senior Member
Wat vermeld rdw voertuiggegegevens online? Als t verholpen is staat er niets, anders nog open. Maar hier heeft niemand het er (nog) over......

dvraemdo

Nieuw lid
Wat vermeld rdw voertuiggegegevens online? Als t verholpen is staat er niets, anders nog open. Maar hier heeft niemand het er (nog) over......
Ik ben Belg (bij RDW via kenteken gaat dus niet lukken) en zoeken op de VIN via website importeur levert niks op. Daarom probeer ik het probleem zo goed als mogelijk te omschrijven. Alhans zoals de verkoper mij uitgelegd heeft, wat ik vooral onthouden heb waren: versnellingsbak, olielekje, boutjes ;)

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Bij RDW worden, voor zover ik weet, vooral direct veiligheidsgerelateerde en op wettelijke voorschriften*) gebaseerde terugroepacties geregistreerd. Dat lijkt me hier niet het geval - even los van het feit dat dit een niet-NL auto betreft.

*) zoals bv. destijds met de sjoemeldiesels het geval was.

Jessedew

Forumguru
Ik had na aankoop, (en al bij de proefrit) de melding travel assist niet beschikbaar) en later ook de SOS niet beschikbaar. Nu is de auto terug geweest naar de dealer. Software is geupdated naar 1985 (wat ik ze voor aflevering al had gevraagd)
Dealer gaf al kleine winstwaarschuwing, want dit travel assist systeem is kennelijk gevoelig voor enige vorm van condens o.i.d. wat bij de sensor onder de voorruit zou kunnen zitten, bij bepaalde weersomstandigheden.
Geen idee of ze de 4s5 update gedraaid hebben, die verband zou houden met de travel assist (het systeem werkt wel gewoon, dus dat is het probleem niet, hij is af en toe niet beschikbaar)
Ik zie in de digitale onderhoudshistorie wel dat ze iets genoteerd hebben, maar kan daar verder niet wijs uit worden.

Wat kan ik nog voor acties ondernemen richting de dealer, die hebben er wel wat mee gedaan, maar heeft nog geen effect gehad.

Iemand enig idee hoe ik van deze meldingen af kom? Voor mijn part mag die travel assist verdwijnen, vind het niet fijn rijden.

@Antera is het bijvoorbeeld ook mogelijk dit weg te coderen? (gaat dealer niet doen zeiden ze)
vond dit namelijk op internet:

Bakkertje

Forumguru
De sensor onder voorruit is de camera en daar zit een verwarmingselement in om condens te voorkomen. Als die verwarming niet goed werkt krijg je daar een foutmelding van in vcds / obdeleven

Jessedew

Forumguru
Ah, dat is dus iets om te vermelden, of na te vragen, want dat zouden ze ook morten weten (chef werkplaats begon over condens vorming) irritant is het wel, van die harde meldingen steeds, was bijna een week weg maar nu was het weer helaas.

Bakkertje

Forumguru
Nou chef werkplaats zou dan even je auto uit moeten lezen en kijken of er een storing instaat op de verwarming van de camera.
(ik gok van niet, tenzij je ruit ooit vervangen is en de stekker niet aangesloten is o.i.d.).

Jessedew

Forumguru
Ja dat hebben ze uiteraard gedaan, was geen actuele storing toen. (Al gaf die op die dag ook die melding) t vervelende is dat het geen blijvende storingen zijn, maar kort steeds terugkerende onverwachte meldingen.

Bovenaan Onderaan