Ervaringen nav tuning/DSG optimalisatie bij TVS Engineering (forummeeting)

oco1979

Forumguru
Wie van de twee is de beste voor dsg ? Moeilijke vraag.
Denk dat ze beiden meer ervaring hebben dan eender ander tuner(s) omtrent dsg.
Beiden zal je wel goed zitten.
 

bluskabouter

Forumguru
heb een vraagje,
rijd nu sinds jan 2016 in een yeti 1.4 dsg-7.
bij het wegrijden hoor ik bij schakelen van 2 naar 3 een soort "klak"in de bak.
daarna bij schakelen niet meer, komt alleen voor als auto/ motor heeft stil gestaan.
wat kan dit zijn, dealer zegt hoort erbij en is normaal.
wat vinden jullie?
 
heb een vraagje,
rijd nu sinds jan 2016 in een yeti 1.4 dsg-7.
bij het wegrijden hoor ik bij schakelen van 2 naar 3 een soort "klak"in de bak.
daarna bij schakelen niet meer, komt alleen voor als auto/ motor heeft stil gestaan.
wat kan dit zijn, dealer zegt hoort erbij en is normaal.
wat vinden jullie?
Zeker iedere keer precies als je de 40 km/h passeert .
Voel maar is een x aan je rempedaal als dat gebeurt ..
 
Update omtrend Forum Meeting.

Deze kan wel gaan plaatsvinden. De vraag is nog even wanneer. Ik denk binnen nu en een week of 6 (aanname)
De prijslijst van TVS is gewijzigd en gaat binnenkort, komende weken schreef hij, online.
Wat dit gaat inhouden weet ik niet (duurder? Goedkoper? Meer tussen opties?) en daar gaat dan zo'n 30% aan forum meering korting af.

wordt-vervolgd.jpg
 
Is maar een aanname!
Pin me niet vast op die 6 weken. Kunnen er ook zómaar 12 zijn ;)
Daarbij soieso nog 2 weken wachten op zijn prijzen dus het worden er al 8
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

De groupbuy of ook wel mini meeting heeft vanaf heden zijn eigen topic en is HIER te bewonderen.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Spinal

Forumguru
Goed initiatief en mooie prijzen. Mijn vorige auto heeft daar een chip op maat gehad.
Mijn Skoda mag ook wel wat extra vermogen, maar niet zo extreem als de vorige auto.
Is een standaard chip dan een goede keus? Wordt na plaatsen van de chip nog via VCDS de turbo druk, voorontsteking, lambda waardes etc gecontroleerd?
 
Goed initiatief en mooie prijzen. Mijn vorige auto heeft daar een chip op maat gehad.
Mijn Skoda mag ook wel wat extra vermogen, maar niet zo extreem als de vorige auto.
Is een standaard chip dan een goede keus? Wordt na plaatsen van de chip nog via VCDS de turbo druk, voorontsteking, lambda waardes etc gecontroleerd?
Als je er alleen iets aan vermogen bij wilt hebben (stage 1 dus) dan is dat een prima keuze denk ik zo.
Meeste motoren krijgen dan tussen de 30 en de 40(50?) pk extra. Dus dat moet voldoende dan zijn ?
Of zij daarna via VCDS nog controles uitvoeren weet ik niet. Maar dat lijkt mij wel. Men zal niet blind alleen een software update doen welke meer vermogen levert.
 

Spinal

Forumguru
Ik zal TVS een mailtje sturen.
Zomaar blind een chip erin zetten zie ik ook niet zo zitten. Dat is een algemene chip voor een standaard auto, als je auto om wat voor reden even wat minder standaard is dan heb je een probleem. Maar €100 extra voor een chip op maat zonder extra aanpassingen aan de auto heeft ook geen zin.
Met de standaard chip gaat mijn auto richting de 145pk, €360 is dan een nette prijs
 
Ik zal TVS een mailtje sturen.
Zomaar blind een chip erin zetten zie ik ook niet zo zitten. Dat is een algemene chip voor een standaard auto, als je auto om wat voor reden even wat minder standaard is dan heb je een probleem. Maar €100 extra voor een chip op maat zonder extra aanpassingen aan de auto heeft ook geen zin.
Ja kunt ze het beste even benaderen en dan weet je het zeker. Je kunt even vermelden dat je dan van de groupbuy gebruik kan/wil maken. Even mijn naam vermelden (Fabian) Maar zoals ik zei: ze zullen er heus niet zomaar blind een chip in zetten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij JD wordt na het uploaden van de software een proefrit gemaakt met de laptop er bij en wordt eea gecontroleerd. Ik ga er van uit dat dit bij TVS niet anders zal zijn
 

Kempes

Forumguru
@Spinal, als je een stage 1 doet dan zal dit normaal gesproken exclusief vermogensrun zijn (en moet je ze dus maar op hun blauwe ogen geloven dat het goed is gegaan). Wil je deze run toch doen dan zit je bijna aan hetzelfde bedrag als een stage 2 en kun deze dus net zo goed pakken. Weet je tenminste zeker dat ze de tuning helemaal op maat afstellen..

Proefrit met nacontrole (vcds log) lijkt me net zoals bij JD inderdaad standaard bij stage 1 en 2 (of hoger), als ze dat niet doen dan zou ik hem helemaal niet laten tunen..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij een stage 1 tuning zal die vermogensrun echt geen bar interessante info opleveren. tenzij je natuurlijk exact wil weten of je 134, 135 of 136 PK hebt
 
Bovenaan Onderaan