Ervaring Low budget Xenon kit

Ronnie

Forumguru
Zoals TopSport al omschreef is hier duidelijk het brandpunt niet goed(de afstand/positie van de lamp t.o.v. de lens/spiegel). Het zal dan ook wel een zwaar vertekend beeld geven op straat.
En over de APK maar te zwijgen....
 

Ted

Forumguru
xenon lampen willen dikwijls niet goed in de fitting vallen waardoor het lichtbeeld miserable is. Op de TDI site was ook onlangs iemand die dat overkwam en na veel prutsen heeft hij toch zijn lamp passend er ingekregen met als gevolg dat lichtbeeld in orde was. Daarna was hij pas enthousiast. Ikzelf ben er ook even aan stoeien geweest voordat ze echt er goed in zaten. gtelukkig is het mij gelukt. Sommige mensen moeten soms hun dremeltje in de strijd werpen. Maar dan past hij ook zoals het hoort!
 

Ronnie

Forumguru
Voor zover ik kan zien past de lamp perfect in de inkepingen. Ik begrijp nog niet goed wat nog te proberen.
Haal de lampjes er eens weer uit, waarschijnlijk zal er toch een verschil zijn in de afmeting/lengte van de lampjes (Fout type)waardoor het beeld zo vertekend!
 

cometoluc

Nieuw lid
sorry voor mijn onwetendheid maar wat bedoel je met de afmetingen/lengte? de afmetingen vergelijken met de gewone hallogeenlampen die er vroeger instaken?
 

Ronnie

Forumguru
sorry voor mijn onwetendheid maar wat bedoel je met de afmetingen/lengte? de afmetingen vergelijken met de gewone hallogeenlampen die er vroeger instaken?
Helemaal juist, de reflectoren van een auto worden ontworpen voor een specefiek type lamp. Stop je er een ander type in, dan klopt het ontwerp niet meer en krijg je dit soort verschijnsels! Controleer met name de afstand van voetplaat tot hart lamp (gloeidraad bij halogeen)
 

cometoluc

Nieuw lid
ik ga daar morgenvroeg direkt naar kijken. Ik wist niet dat H4 kan verschillen. Bedankt voor de uitleg en hopelijk is dat het probleem.
 

cometoluc

Nieuw lid
ok, heb dus nagekeken en het lijkt me een klein beetje te verschillen. Ik heb nu om te proberen eens geprobeerd om het bovenste lipje van de lamphouder iets te plooien zodat de lamp iets schuiner naar boven komt te staan en dit lijkt me op het eerste zicht een beetje te helpen. Heb van het weekend meer tijd om me ermee bezig te houden en iets te vinden om de lamp iets naar achter te krijgen en zo dat het brandpunt iets anders komt te liggen.
 

van inkel

Forumguru
De lamp moet zonder buigen knippen oid goed passen, anders heb je de verkeerde lamp en zal het nooit goed werken.
 

cometoluc

Nieuw lid
ik ben zeker dat ik niet de verkeerde lamp heb daar ik een andere xenon kit ook heb geprobeerd nu en het resultaat hetzelfde was. Het probleem moet zich stellen in mijn koplamp zelf. De weerkaatsing is niet goed van de reflectoren.
 

Ronnie

Forumguru
ik ben zeker dat ik niet de verkeerde lamp heb Het probleem moet zich stellen in mijn koplamp zelf. De weerkaatsing is niet goed van de reflectoren.
Je bent met me eens dat de oorzaak van het slechte beeld niet de reflector is,(het was met halogeen goed), dus de Xenon lamp.
Het is tegenwoordig niet voor niets niet meer toegestaan aftermarket Xenon in te bouwen.Dat is om dit soort toestanden te voorkomen en dat andere weggebruikers daar hinder van ondervinden. (mijn mening!)
 

octofreak

Actief lid
Hallo,

Ik heb in mijn octavia I van 1998 een xenon-kit gezet en alles lijkt perfect te werken behalve het lichtpatroon. Ik heb bij de winkel waar ik ze gekocht heb nagevraagd maar daar zeggen ze dat dat normaal is. Ik kan dit moeilijk geloven. Ik heb een foto hierbij gedaan met wat ik als bestuurder zie van de lichten. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Heb het forum afgezocht maar over xenon in een octavia I ( en zeker voor de facelift ) is niets te vinden.

Gewoon terugbrengen.
Hier wil je toch niet mee rondrijden?
En wat mij betreft alle aftermarket setjes de prullenbak in.
(maar das mijn mening)
 
D

Deleted member 1943

@ Nemo

www.cargoods.nl Hier heb je setjes van 85 euro en worden binnen enkele dagen thuis gestuurd. Ik heb het er echt al een tijd inzitten en doet het prima.

succes ermee
 

-Peet-

Nieuw lid
Ik had er een Chinese set inzitten, maar heb ze er uitgesloopt. Ik vind het aso voor de medeweggebruikers, vooral als het regent.

Doe mij dus maar weer halogeen.
 

EdK

Forumguru
Moet ik die H7 8000K met 1 of 2 jaar garantie nemen?
Prijsen zijn 75 EUR en 89,95EUR.


Laat stefan1 ze meenemen , en jij het geld ! weet je zeker dat je de goede spullen erin krijgt !!

Je moet het hem alleen nog heelll lief vragen denk ik zo !!??
 
D

Deleted member 1943

ja daar is hij weer beetje druk met andere dingen he.

Ik heb mei vorig jaar die xenon erin gebouwd en dat was H7 8000K en volgens mij met 1 jaar garantie.
Ik heb het bij nog 1 ingebouwd en het ziet er goed uit
bestellen en twee dagen later in huis hebben in een mooie doos met beschrijving erbij
 

nemo

Senior Member
ja daar is hij weer beetje druk met andere dingen he.

Ik heb mei vorig jaar die xenon erin gebouwd en dat was H7 8000K en volgens mij met 1 jaar garantie.
Ik heb het bij nog 1 ingebouwd en het ziet er goed uit
bestellen en twee dagen later in huis hebben in een mooie doos met beschrijving erbij

ok, ga ik die ook bestellen
 
Bovenaan Onderaan