Ervaring Fabrieksupdate

Bedankt dat je dit aangeeft dus je merkt het wel dat je wat meer vermogen en koppel hebt in de auto en zeker gezien de 95 welke je eerst hat in de auto
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
Die van mij is van 90 naar ruim 105 pk gegaan volgens de (algemene) grafieken. (De Vaggroep heeft normaal motoren die wat meer power hebben dan de specs aangeven, dus ik zal in de praktijk waarschijnlijk ook boven de 105 pk uitkomen).

Ik lijk dat altijd nogal goed te merken, ooit met een Corsa GSI gehad dat deze na een reparatie (vanwege productiefout) voor mij merkbaar minder vermogen had. Volgens fabrieksspecs zou ie 109 pk moeten hebben, en ik merkte dat ik duidelijk minder vermogen had, op de rollenbank kwam er toch 107 pk uit. (Waarschijnlijk zat ie eerder flink boven de specs, vandaar dat ik het merkte)
 

jesse_s93

Donateur
Kleine toevoeging qua remmerij: Daar hoef je je niet druk over te maken bij de Scala. Of je nu de 95pk variant of de 115pk variant hebt, achter zijn het trommelremmen bij de Scala en de Kamiq. Pas bij de 1.5tsi 150pk plaatst Skoda schrijfremmen achter.

Conclusie: de remmerij moet de fabrieksupdate prima aankunnen.
 

EdK

Forumguru
Dat geld ook met de \fabia3 van me, ik merk totaal niet dat ik nu met die paar Pk's opeens remkracht te kort kom met die trommels achter.
Sterker nog, met regendagen heb ik juist met trommels een betere remkracht dan de schijven.
Hoef de schijven achter niet eerst droog te remmen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zelfs met 140 pk remden ze altijd prima.

Liep net tijdens het uitlaten van de hond nog even te denken aan die "fabrieksupdate" en dat bracht me op het volgende, dan zal ik er over ophouden hoor. Volgens mij is het zo gegaan:

"Fabrieksupdate": men kraakt de software van een sterkere fabrieksversie. Vervolgens wordt deze gezet op een zwakkere uitvoering.

Stage 1: De originele software wordt gekraakt. Vervolgens wordt deze aangepast naar hogere waarden en teruggezet.

Uiteraard geldt dit voor de eerste keer, daarna is het gewoon een kwestie van software laden.
M.a.w. het verschil zit hem puur in de verkregen waarde, verder is er geen enkel verschil in hoe het tot stand wordt gebracht. De bewering van dat een "fabrieksupdate" geen chiptuning is, is onhoudbaar en "fabrieksupdate" is een eufemisme.
 

EdK

Forumguru
Waar ga je over nadenken als je morgenochtend de hond uitlaat ?

En welke benaming jij wil geven aan een fabrieks update is aan jou !
Ik weet voor mezelf wat men doet en dat het geen Stage 1 , 2 of 3 tuning is en dat het blok er geen problemen mee heeft en er in theorie ook geen schade mee kan oplopen omdat het uiteindelijk fabrieks software is die er weer opgezet word.

En of men dit bij problemen kan zien in de garage dat neem ik voor lief, en ga er vanuit dat ik dan hetzelfde word behandeld als iemand met een stage 1, 2 of 3 tuning


Bello kommmm, we gaan wandelen... menno moet even nadenken...:D
 
Bovenaan Onderaan