Ervaring additieven

Ik heb nog maar 1x wynn gebruikt , maar tank altijd V Power .. baat het niet schaat het niet . Vraag me alleen af of als je dat product gebruikt je ook een bepaalde rijstijl moet handhaven ?? Hoger in de toeren of niet ? Ga namelijk dit weekend weer 500km rijden en dan houd ik me niet echt aan de maximum snelheid :D
Nu dacht ik het weer is te kopen en even het motortje schoon te blazen ...
 

lawewing

Forumguru
Er staat bij die additieven nergens dat je na gebruik daarvan even lekker moet gaan 'trappen'. Zo'n advies kunnen ze ook niet geven, want dan zou ik alle boetes die ik daardoor krijg naar die leverancier doorsturen haha.
 

Joske

Forumguru
ongeacht productje er in of niet.. eens flink doortrappen met een goed warmgereden motor doet hem zobiezo deugd! ;)
 

technobear

Actief lid
Wat mij ineens te binnen schiet, is het feit dat ik enkele jaren geleden een programma zag van weeler dealers op discovery en dat men toen een fles additieven had toegevoegd bij een oude vw scirocco, men heeft voor en na de wagen getest op de rollenbank. Voor de test had de wagen al veel van zijn originele pk's verloren door de leeftijd, na de toevoeging en een tijdje de wagen te laten lopen, bleek bij de 2de test dat men meer dan 10pk had teruggewonnen.
Iemand deze aflevering ook gezien, want ik kan me niet alle details nog herinneren?
 

Joske

Forumguru
ik heb ze ook gezien, ik denk dat ie zelfs meer dan 10 pk's terugkreeg. Was volgens mij een Corrado g60 en geen Sirocco. Maar op dit uur van de dag kan ik me natuurlijk schromelijk vergissen ;)
 

mikestar

Nieuw lid
er is ook een aflevering geweest waar ze een jaguar op een puur reinigingsmiddel laten lopen door de brandstoftoevoer te wisselen met een apparaat met 2 "spuitbussen" op daar was het ook "much better" maar meer werd er niet gezegd. behalve uitstoot meting
 

Desperado

Forumguru
Dat spul is er ook van Tunap, ik weet zo niet precies wat het is, maar volgens mij is het om de injectoren te reinigen.
 

turboturbo

Forumguru
Dat was een intern motor reinigings apparaat, Carbon cleaning - dinges.
Die zou alle kool aanslag etc? uit je motor reinigen.....

(Kan het topic niet meer vinden)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
maar....., naast goede kwaliteit benzine tanken én af en toe eens flink in de toeren gaan is het dus blijkbaar goed voor o.a. de injectoren om bijvoorbeeld eens per 30000km zo'n middeltje te gebruiken.....
Dan heb ik 2 vragen, want ik wil alleen het beste voor m'n auto :jaja:

1) Welk middel (merk/type) kan ik het beste gebruiken voor een benzine motor?
2) Hoe dien ik het toe? Als toevoeging aan de brandstof?
 

ertromp

Forumguru
Zeker worden daar de injectoren ook mee gereinigd.
Internet en YouTube staat vol met testen en onderzoeken :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Seafoam is leuk spul, moet je maar is googlen.
Gaat in de tank, oliecarter en direct in de motor via een vacuum slangetje...

Je kunt in NL echter niet aan dergelijke spullen komen, wat ik ervan begrijp (als particulier)
Sommige forums organiseren een groeps-inkoop vanuit de USA.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sliderke

Senior Member
Vindt het raar dat er op dit forum nog nooit iemand over het beste additief ooit heeft gesproken.
Namelijk een kleine dosering 2 takt olie bij je diesel kappen. Google maar eens op 2takt öl im diesel of 2 stroke oil in diesel fuel. Je zal uren leesplezier hebben. Dit is het beste additief om je verstuivers te reinigen en een stillere koud start te hebben
 

Joske

Forumguru
Vindt het raar dat er op dit forum nog nooit iemand over het beste additief ooit heeft gesproken.
Namelijk een kleine dosering 2 takt olie bij je diesel kappen. Google maar eens op 2takt öl im diesel of 2 stroke oil in diesel fuel. Je zal uren leesplezier hebben. Dit is het beste additief om je verstuivers te reinigen en een stillere koud start te hebben
hier moet wel een serieuze voetnoot bijgeplaatst worden alvorens alle forummers dit in hun blokjes gaan gieten!

dit is enkel en alleen te overwegen bij oudere diesels van voor het bouwjaar 2007 om de heel eenvoudige reden dat sindsdien roetfilters hun weg gevonden hebben naar de moderne wagens.. deze 2 takt olie kan en zal je roetfilter naar de verdoemmenis helpen.

het is niet voor niets dat wagens uitgerust met een roetfilter verplicht worden om op volsynthetic te gaan rijden. Er kan altijd wat olie verbruikt worden en bij gebruik van andere oliën is dit nefast voor de filter.
 
Laatst bewerkt:
De mijne uit 2006 heeft ook al een roetfilter;). Nog weinig reacties verder.
Er staat iid genoeg op het net en het klinkt erg aannemelijk dat het goed is .
Wat zit er dan in wynn , kreeg een beetje op me vinger en dat ruik je goed en lang ...?
 
Bovenaan Onderaan