Ervaring additieven

Cordoba

Forumguru
Zeker bij oudere auto's, kan ondanks goed onderhoud, het toch nodig zijn om af en toe additieven te gebruiken, bijvoorbeeld om het brandstofsysteem te reinigen.
 

leo442

Forumguru
Er zijn ook jongere auto's waar bij 60000 km de injectoren verwijderd moeten worden om ultrasoon te reinigen omdat ze zo verontreinigd zijn.
 

Canon-Eye

Forumguru
Recent onderzoek heeft overigens uitgewezen dat placebo's soms ook wel degelijk werken. Waarom precies wordt nog verder onderzocht; zal wel iets te maken hebben met een oorzaak die deels tussen de oren zit.
En zulke semi-vermeende problemen zien we hier toch ook wel eens voorbijkomen, dus... :pardon:
 

Joske

Forumguru
een blauwe tic-tac voor het slapen gaan kan ook wel als placebo werken dan?

..

:laugh:

(sorry voor de offtopic, kon het weer niet laten ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Placebo's werken, maar ik weet zelf heel goed wat er wel en niet werkt in mijn auto. Een auto heeft namelijk niks tussen de oren :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar auto's blijken toch met enige regelmaat een probleem te hebben dat in feite tussen 's eigenaars oren blijkt te zitten - dus dáár kan een placebo (flesje spul of zo) best wel nuttig werk (b)lijken te doen... :)
 

CDK

Forumguru
maar welke injector reiniger gebruiken de gebruikers dan? ik zag stom toevallig op het www dat 3M zelfs al van dat goedje verkoopt.....
 

Cordoba

Forumguru
Brandstofsysteem vervuilt gewoon na een aantal jaren, ik kon het in elk geval wel merken (of waren dat de nieuwe bougies?). De kwaliteit van de brandstof heeft natuurlijk wel invloed, maar ik denk dat de invloed van de kwaliteit van de voorraadtanks van het tankstation in deze belangrijker is dan of je 98 of 95 tankt. Benzine bevat ook altijd wat (condens)water, en dat kan bijv. op bepaalde plekken corrosie veroorzaken. Additieven kunnen die corrosie aanpakken, waardoor alles beter functioneert.
 

leo442

Forumguru
Hier een stukje leesvoer voor diegene die denken dat eea tussen de oren zit :nono:: http://www.automotive-werkplaats.nl/techniek/item/5827-vervuilde-injector-geeft-vertekend-beeld .
Een placebo zal niets oplossen, maar een professionele reiniger wel.
Veel motorstoringen/problemen worden tegenwoordig chemisch gerepareerd. Een voorbeeld hiervan is bv de firma Forté die op locatie problemen oplost en de autotechnici bijscholing omtrent de mogelijkheden en het gebruik van hun producten.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Koolstof zuigt ook brandstof op, die daar onvolledig verbrandt en de opbouw van vervuiling versnelt.
Meegemaakt bij de voormalig werkgever, een klant met een Audi A8 V8. Die werd niet vrolijk van wat er geconstateerd werd, nog minder vrolijk van de offerte, maar gelukkig weer wel vrolijk van het prijsverschil met de dealert.
Heeft hij pech, dan worden er nieuwe onderdelen uit het magazijn gebruikt en worden bobines, sensoren en zelfs boordcomputers op de gok vervangen. De klant wordt dan op een torenhoge rekening getrakteerd, terwijl het probleem vaak niet eens verholpen is
En ook dit geregeld meegemaakt. Klanten die voor ze bij ons kwamen eerst bij de dealer waren geweest.
Veel kleinere garages steken er dan veelal wat meer tijd in om te onderzoeken en berekenen dit grotendeels niet door aan de klant. (is mijn ervaring)

Een mooie link @leo442
Ik wist er wel iets van, maar hier wordt het heel duidelijk uitgelegd zodat ik nu aardig goed weet wat de monteurs ermee deden.
 

lawewing

Forumguru
Ik gooi eens per circa 30dkm een flesje Forté Diesel treatment bij een volle tank diesel in. Ik merk verder niets in het gebruik, maar hoop dat ik daarmee de motor een langer en gelukkiger leven bezorg :-)
 

lawewing

Forumguru
@ Joske: "Forté Advanced Formula Diesel Treatment has been specifically formulated to combat driveability concerns caused by the by-products of combustion and the adverse effects of fuel degradation. Forté Advanced Formula Diesel Treatment cleans and lubricates the whole of the fuel system both pre and post-combustion. It improves overall engine power and efficiency, as well as considerably reducing costly down time and component replacement in direct and indirect injection engines. Forté Advanced Formula Diesel Treatment is compatible with common rail direct injection and Pumpe Duse diesel engines. Forté Advanced Formula Diesel Treatment does not affect the cetane rating of diesel fuel."

Ik heb van een monteur vernomen dat veel garages ook producten van Forté gebruiken. Het is ook niet te koop in de reguliere winkel.
 

Joske

Forumguru
bedankt voor je knip- en plakzoekwerk :D

en heb je een roetfilter?

sommige producten zijn namelijk niet aan te raden icm een roetfilter.
 

lawewing

Forumguru
Hahaha, beter goed geknipt en geplakt dan slecht bedacht zeg ik altijd maar :-)

Voor zover mij bekend (maar ik moet toegeven dat ik daarnaar geen echt onderzoek heb gedaan) kan de Forté treatment ook met roetfilter worden gebruikt. En ja, mijn O2 heeft een roetfilter.
 
Bovenaan Onderaan