turboturbo
Forumguru
Klopt - is idd een feature.
Maar je schrijft dat het voelt alsof die in 2 cilinder modus draait. Dat mag alleen zo voelen als de motor opmaat moment ook daadwerkelijk op 2 cilinders loopt. Interessant is nu om te weten of dat wat je voelt dus klopt, en of de motor dus op dat moment op 2 cilinders loopt.
Ik meen zelf gelezen te hebben dat dat alleen in deellast voor komt en als de motor op bedrijfstemperatuur is. Dat zijn volgens mij niet de omstandigheden vlak na een (koude) start, wanneer je wilt optrekken met de auto (is geen deellast)
Edit:
Ik lees in bovenstaande bron ook dat wanneer de ACT (2 cilinder modus) ingeschakeld is, het zichtbaar is dmv een lampje op het dashboard. Dus dan weet je of het gevoel klopt.
Maar je schrijft dat het voelt alsof die in 2 cilinder modus draait. Dat mag alleen zo voelen als de motor opmaat moment ook daadwerkelijk op 2 cilinders loopt. Interessant is nu om te weten of dat wat je voelt dus klopt, en of de motor dus op dat moment op 2 cilinders loopt.
Ik meen zelf gelezen te hebben dat dat alleen in deellast voor komt en als de motor op bedrijfstemperatuur is. Dat zijn volgens mij niet de omstandigheden vlak na een (koude) start, wanneer je wilt optrekken met de auto (is geen deellast)
Edit:
Cilinderuitschakeling activeren
Cilinderuitschakeling wordt automatisch geactiveerd zodra (1) het toerental tussen de 1400 en 4000 toeren ligt, (2) de auto een constante snelheid rijdt onder deellast, zoals op een vlakke weg of heuvelafwaarts en (3) de snelheid onder de 130 km/h blijft.
Ik lees in bovenstaande bron ook dat wanneer de ACT (2 cilinder modus) ingeschakeld is, het zichtbaar is dmv een lampje op het dashboard. Dus dan weet je of het gevoel klopt.
Laatst bewerkt: