MarcoO2
Forumguru
Ik ook, en zeker een Enyaq!Als ik het betalen kan dan wil ik best een elektrische Skoda rijden.
Ik ook, en zeker een Enyaq!Als ik het betalen kan dan wil ik best een elektrische Skoda rijden.
Ik denk dat de emotie hier een belangrijke factor is: snelle auto's worden gekoppeld aan laag (@JeSko), geluid, stroomlijn, etc. Snap ik ook wel, heb ik ook hoor!
Maar technisch gezien is een EV veruit superieur aan een ICE, met de genoemde energiedichtheid als veruit voornaamste nadeel.
Is toch echt alleen handig als je op vakantie gaat....rijbereik van 1280 km...
Wanneer rij je dat... Is leuk maar die ene keer per jaar misschien....topsnelheid van 250...
Sommige wel, maar het vreet nogal bereik...trekt een ev dat niet? (geen flauw idee van)
De laatste 2 zomers moesten we de snelweg af indien we een tankstation wilden zoeken want door Corona zijn er veel meer autovakanties en waren alle tankstations in Frankrijk zooooo vol dat er niet 1 parkeerplaats over was. Er waren files om die eerste vrije parkeerplaats te pakken. En wij hebben de tankstations nodig om eens naar wc te gaan. Dus de laatste 2 zomers gaan we steeds op zoek naar mc Donalds omdat daar de wc’s het properst zijn en vooral met een bril opEven de snelweg afgaan. Doen wij met de vakanties altijd, even een dorpje in, weg van de snelweg, in alle rust een broodje eten, even tanken (tegen lagere prijzen dan de snelweg) en op gemakje weer verder. De reis was vroeger voor mij jagen-jagen-jagen, ik ben daar vanaf gestapt omdat je veel relaxer aankomt als je normaal rijdt zonder te jagen (praktijkervaring) en nee: het is niet stoer als je kunt zeggen dat je in 8 uur vanuit Oostenrijk naar huis bent gejakkerd...
Zet die dan ook even af; wat niet weet wat niet deerten vooral met een bril op
Rijst meteen de vraag:
hoe ga je EV liefhebbers aanduiden?
electronheads?
![]()
Lijkt me niet, want een auto is en blijft nog steeds in object in de analoge wereld... En de auto zelf is ook alles behalve digitaal. De EV is hooguit voorzien van veel elektronika, maar dat zijn de hedendaagse ICE auto's ook. Alleen de krachtbron en de energiedrager zijn anders.Digheads?
(digital)
Draadloos internet en telefonie? Hooguit de laatste paar (kilo)meters. Voor de rest is het vrijwel allemaal glasvezel.Wees maar gerust, je internet en telefoon verbindingen blijven wel draadloos hoor....
Ik rijd nu bijna 5 jaar naar volle tevredenheid in een Kodiaq, maar vorig jaar oktober ook besloten om over te stappen op een Enyaq 80X Sportline. Als het goed is wordt de auto deze maand geproduceerd en ergens in april geleverd. Voor ons juist ook interessant omdat we op de schuur bij ons glastuinbouwbedrijf zonnepanelen hebben liggen en dus in een groot deel van het jaar gunstig kunnen laden.Na 5 jaar SKODA Superb diesel combi nu volledig nieuw autobeleid bij mijn werkgever. Alleen elektrisch dus keuze uit ID-4 GTX, Q4 40 (zonder opties) of de Enyaq 80X. Interieur van de VW haalt t absoluut niet bij de Enyaq. Dus nu offerte ingediend bij leasebedrijf. Heeft er al iemand een 80X 4WD besteld?