Enyaq hier niet zo populair, of.... ?

JeSko

Forumguru
Heren,

Het valt me op dat de Enyaq niet zo populair is hier, de Octavia IV word, ondanks alle problemen, vlotjes besteld. Het topicgedeelte Octavia IV bevat ook al bijna 140 topics, met enkele hele grote topics, de Enyaq telt er nog geen 20, en al helemaal geen groot Besteltopic of iets dergelijks. Is de Enyaq dan niet populair?

Of er is wat anders aan de hand, zag namelijk op tweakers dat er massaal Enyaq's besteld worden, en dat daar inmiddels 900 pagina's (!) Met bestellingen en praat over de Enyaq gevuld zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2021326/163

Vond dit zelf een opvallende constatering, waarom gebruikt men dit forum wel voor de elektrische/Hybride/gewone Octavia? Maar niet of amper voor de Elektrische Enyaq?

Gr, Jefrey
 

Japanese Power

Donateur
Zaterdag met dealer overleg gehad, als ik nu een Enyag bestel spreken ze over levering 07-2022 en bij een Octavia 4 hebben ze het over 02-2023...

Voor zover de levering natuurlijk haalbaar zijn...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ach, de Scala.... Hoor je ook bijna niets over. Wordt ook bijna geen reclame voor gemaakt.
Terwijl de Audi A3 je op straat om de oren vliegt.
Ach, ik rij lekker exclusief denk ik dan maar.
Of, net als de Enyaq, de weg naar dit onvolprezen forum is nog te onbekend?

Grtss
 

Japanese Power

Donateur
Ik denk dat veel Enyaq rijders puur zakelijk rijden en alleen kijken naar bijtelling en niet verder...
Zo heb ik er ook 2 in m'n vriendenkring. Ieder z'n ding.
Kortom, denk weinig behoefte aan een gezellig forum met echte petrolheads...
 

JeSko

Forumguru
@Japanese Power

Maar dat geld toch ook voor de Octi? Dat is hier toch ook voornamelijk een zakelijk gereden auto? Nochtans boomen die topics.

@fanSkoda

De Scala is een prachtige wagen, jammer dat die niet veel passeert hier, is ook de perfecte tuning basis.
 

Japanese Power

Donateur
Geen idee. Ik heb ook een aantal keren rondgekeken binnen het hele Enyaq topic op tweakers maar het Škoda kennisniveau is matig. En dat is een groot verschil met hier. Eigenlijk andersom ;)
 

Jdbigg

Senior Member
Dit is wel een rake opmerking denk ik. Ik heb nooit in mijn leven een Skoda overwogen, reed altijd VW en Audi. Nu heb ik een Skoda Enyaq, gewoon omdat die mooier en beter is dan de ID.4 en de Q4. Ik vermoed dat dit ook geldt voor Enyaq rijders die ik op Tweakers tref. Kennelijk heeft Skoda met de Enyaq een nieuwe gebruikersgroep aangeboord.
 

Japanese Power

Donateur
Op Tweakers zit een ander publiek met inderdaad andere interesses.
Hele andere techniek die daar kennelijk wel aanslaat maar hier blijkbaar niet.
Het was mij ook al vaker opgevallen.

Tweakers is van oorsprong (ergens 1998) een uit hobby geboren computergroep en in de loop van de jaren uitgegroeid tot een kennisforum van ongekende omvang in de volle breedte van techniek en gadgets.
 

Kanerr

Forumguru
Ik zie onderhand de Enyaq elke dag rijden hoor, dus het is zeker wel een populaire auto :)
Alleen op het forum niet maar ik denk dat de eerder reagerende mensen hier de spijker op de kop slaan.
 

VentoTDI

Forumguru
Er is meer op tweakers is te vinden over de Enyaq :angel: , maar dan kan je gewoon hier nog meelezen....:geek:

Waarschijnlijk zij er hier meer Enyaq rijders , dan dat ze van zich laten horen :shutup:
 

WillemJan

Forumguru
Mijn werkgever / baas weet dat ik een Skoda fan ben en van elektrisch rijden houd. Toen ik wat lauwtjes op een ID3 reageerde kwam hij met een Enyak op de proppen. Toen hoefde ik niet lang na te denken. Eind van het jaar of begin volgend jaar op de stoep.
 

Captain Hook

Forumguru
kwam hij met een Enyak op de proppen.

Cool! Weer een nieuw type: :D
https://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_yak
Yak.jpg
 
Bovenaan Onderaan