Embleem aanpassen

B.Stuurder

Forumguru
Pffff dat kun je zelf ook wel......
Er naar toe rijden is al duurder kwa tijd dan t zelf ff doen....
Nee natuurlijk niet, als ik het zelf doe ben ik er drie uur mee bezig en word ik moe, tijdens een ritje naar de dealer en de wachttijd daar kan ik werken en ik doe werk waar je lichamelijk in elk geval niet moe van wordt. :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bael

HarrieSkoda

Forumguru
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het logo ban de motorkap een soort bolling heeft tov. het embleem achter.

Was jij dit @Horkje ?

Zelf zou ik dit ook wel aandurven. Kwestie van een stukje visdraad erachter raggen.

Montage = klikken, of zou er op de nieuwe logo's die SuperSkoda aanbiedt een plaklaag zitten?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat was Horkje, maar hij heeft een Superb...
Ik zie op Superskoda bij de Fabia III, SuperbIII en de Yeti Facelift specifiek "Front" staan en bij de Rapid en de Octavia niet....
 

EdK

Forumguru
ik doe werk waar je lichamelijk in elk geval niet moe van wordt.
Ben jij er zo één die met denken ze centen verdiend ???
Wat zal jij dagelijks een koppijn hebben dan.....:deuk:
Maar je neemt een gatenzaag en een accutol en je boort je oude embleem weg
Dan open je de motorkap en plak je over het gat ductape.
Dan sluit je de motorkap weer en plak je het embleem op de ductape...

Zelfs voor jou om het te verkloten is dit in 2 minuten te realiseren.....:deuk::deuk:

Nu ff :ot: zelfs jij met je linkervingers samengevoegd tot een paar linkerhanden kunt zo'n embleem in 10 minuten vervangen...... :jaja::jaja::jaja: :ot:
 

EdK

Forumguru
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het logo ban de motorkap een soort bolling heeft tov. het embleem achter.

Was jij dit @Horkje ?

Zelf zou ik dit ook wel aandurven. Kwestie van een stukje visdraad erachter raggen.

Montage = klikken, of zou er op de nieuwe logo's die SuperSkoda aanbiedt een plaklaag zitten?

Hoe moeilijk is het om ff met een meetlat nu naar buiten te lopen met je vrouw die dan de zaklamp en pen en papier in de hand heeft om bij te lichten en op te schrijven wat jij zegt.....

Je loopt naar de voorzijde en meet de diameter van het bestaande logo noemt de maat en de liefde van je leven schrijf het op.
Dan loop je naar de achterzijde en meet ook daar de diameter van het Logo en roept de maat nogmaals met erbij achterzijde ..... milimeters en de liefde van je leven schrijft ook dit op.

Als je dan vraagt aan de liefde van je leven of beide getallen die je hebt geroepen hetzelfde zijn, en zij zegt JA schat...
Dan moet je nogmaals vragen wat ze nu zei !! En ze zegt nogmaals JA schat dan kun je er 2 bestellen.

En wat die bolling betreft...deze heb ik bij me Yeti toendertijd er zelf met beleid ingebracht en toen op motorkap geplakt.
En deze zijn zonder problemen een 40K meegegaan voor ik hem inruilde ( de YETI )
 

Horkje

Forumguru
Hmmm, in Duitsland op het Skoda forum is er twee jaar terug al iemand mee begonnen, ik acht de kans daarop daarom klein

Het idee om het embleem te pimpen is niet zo heel nieuw. Op de Mazda zes bijvoorbeeld ook zwart in plaats van chroom. Skoda embleem zat echter wel wat anders in elkaar.

Voordat ik dit topic daarom ben gestart had ik dat embleem inderdaad zelf via een Duits forum gevonden. Dat staat inderdaad in mijn allereerste post in dit topic. Dat bleek trouwens ook een stukje huisvlijt net zoals ik uiteindelijk zelf ook heb gedaan.

Ik claim dus zeker niet dat ik dit heb bedacht. Absoluut niet.

Ik heb het ook nog op foto’s van een forumlid gezien die op een Duitse meeting was en zelfs op een vrij nieuwe S3 honingraatgril van Superskoda zelf. Iemand anders hier heeft ook nog een link gedeeld van een Zwitserse tuner die de emblemen zo kan leveren (vrij prijzig).

Ik heb Superskoda echter wel vrij expliciet gevraagd of zij ook een dergelijk embleem kon leveren. Peter of Pjotr oid van Superskoda kwam toen met die zwart/zwart Montecarlo emblemen aanzetten. Ik heb hem toen op dit topic gewezen en ook hun nieuwe honingraatgril waar ook al een dergelijk embleem zichtbaar was.

Nu sinds vandaag, das zowat een maand later, zie ik de gewenste emblemen opeens op hun website.

Wellicht dat er daar toen al iets in de pijplijn zat of dat er daar misschien onlangs iemand met een commerciële neus is wakker geschud. Dat laatste zou al meer dan genoeg eer zijn voor mij.....
 

B.Stuurder

Forumguru
Ben jij er zo één die met denken ze centen verdiend ???
Ja, maar ik heb ook nog twee rechterhanden hoor. En ik ben een techneut van huis uit. En commercieel. En bedrijfskundig onderlegd. En ik heb wel met mijn handen gewerkt, maar dat is al weer lang geleden.
Al met al ben ik eigenlijk een rare snuiter, maar volgens mij ben jij zo scherp dat je dat al had gezien :deuk:
 

Horkje

Forumguru
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het logo ban de motorkap een soort bolling heeft tov. het embleem achter.

Was jij dit @Horkje ?

@HarrieSkoda klopt inderdaad, de S3 heeft voor een lichte bolling. Diameter voor en achter zijn met 90mm wel gelijk.

Die pinnetjes hebben geen constructieve functie en zijn waarschijnlijk voor het recht positioneren. Goede dubbelzijdige tape is dus wel nodig. Vermoed dat dat er al wel op zit.
 

Horkje

Forumguru
Qua voor- en achterkant zie ik modellen waar deze wellicht wel gelijk zijn.

Als er een model is met emblemen zonder bolling en 90 mm, dan zouden die wel achterop de S3 passen.

Zou zelf trouwens een vlak embleem niet bollend durven maken of een bollend embleem vlak. Dat ga je echt zien denk ik.

In dit topic staan een paar foto’s hoe je met een bankpas en plastic bandenwipper je emblemen zonder schade eraf krijgt. Visdraadjes zie je op het filmpje in de tweede post hier. Vandaar dat ik bandenwippers als koevoetje heb gebruikt. Denk dat die draad toch schade kan geven.

Oh ja, qua dubbelzijdig tape niet te dik. Ik schat 2mm maximaal.
 

EdK

Forumguru
Al met al ben ik eigenlijk een rare snuiter, maar volgens mij ben jij zo scherp dat je dat al had gezien :deuk:
Neuhhhhh, ik had je met mezelf vergeleken en ik dacht die ..... lijkt wel beetje op mij ( nee ik ben knapper ) dus toen wist ik dat je een rare snuiter was....:deuk:
 

EdK

Forumguru
Zou zelf trouwens een vlak embleem niet bollend durven maken
Schijterd, ik had dus voor de Yeti het nieuwe logo gekocht toen deze uitkwam en het verweren van de groene zat was.
En bij levering kwam ik er achter dat inderdaad de bolling ontbrak.
Heb hiervoor een HAK potje genomen ( appelmoes ) en hier het Logo opgelegd en draaiend en voorzichtig duwend de bolling erin gekregen.
En zijn geen haarscheurtjes in het materiaal ( chroom ) gekomen, uiteraard wel in een warme kamer doen en niet buiten of in de koelkast
 

Horkje

Forumguru
Schijterd, ik had dus voor de Yeti het nieuwe logo gekocht....

Nee “drol” eerder perfectionistisch :D

Zonder gekheid, ik had de auto nog niet eens toen ik met het embleem aan de slag ging en ik kon dus vooraf in 1 keer de juiste bestellen met de perfecte bolling.
 

Witte76

Forumguru
Bij octavia 3 is voor en achter gelijk. Ik vind mijn kleur toch niet (moonwhite) op superskoda... Knutsel toch graag. Maak ze sowieso zelf
 

Bael

Forumguru
Mooie reportage @Horkje ik was ook al even van plan zoiets te doen, nu de winter er aankomt en dus meer tijd heb en met jouw goede tips hier komt dat helemaal goed :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan