Electrische verstelbare bestuurderszetel - defect ?

Bakkertje

Forumguru
Allereerst welkom jeffrey, het is gebruikelijk dat je jezelf eerst even voorsteld voordat je vragen gaat stellen ;)

Om op de stoel terug te komen, het probleem zit in de regeleenheid. Als de dealer de bende uitleest zal ie ook zeggen dat de stelmotor stuk (die van de lengte verstelling) is, die is bij mij inmiddels vervangen maar dat lost het uiteraard niet op.. Wat je tijdelijk kunt doen is even de stekker onder je stoel eruit trekken en weer terugsteken, dan werkt het weer (voor even). Mijn idee blijft dat het aan de toewijzing en gebruik van de 2e sleutel ligt. Bij mij gaat alles goed (na een reset) totdat m'n vrouw weg is geweest met de auto en haar sleutel gebruikt heeft, daarna is het weer stuk. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om m'n vrouw met "mijn" sleutel op pad te sturen en dan even knopje 2 in te laten drukken. Wellicht dat het dan langer goed blijft gaan. Bij mij gaat ie bij de 30 dkm (nog 11 te gaan) naar de dealer, dan mogen ze er naar kijken, ik ben er nu 3x voor terug geweest en ben er ff klaar mee..
 

Stevens

Nieuw lid
Ik ga volledig akkoord met Bakkertje, ik doe net hetzelfde. Ik wijs de 2e sleutel niet toe en trek geregeld die stekker vanonder is los en dan heb je geen problemen.
 

jeffreydev

Nieuw lid
Ik ga volledig akkoord met Bakkertje, ik doe net hetzelfde. Ik wijs de 2e sleutel niet toe en trek geregeld die stekker vanonder is los en dan heb je geen problemen.

Thanks voor jullie snelle antwoorden. Zal nog een introductie doen op het forum, dank voor de terechtwijzing!
Ik vind het wel absurd dat je een auto van bijna 40mille koopt en dan stekkers los moet gaan trekken :(

Overigens, hoe doe je de volledige reset? Denk dat ik gewoon de 2e sleutel dan maar niet meer toewijs...
 
Hoop dat ik met de stoel geen problemen krijg, voor mij mag anders de dealer dit oplossen je betaald niet weinig voor de auto je mag verwachten dat dit werkt zoals het moet.
Een stekkertje uittrekken kan u uit nood helpen maar kan zeker niet de bedoeling zijn.

En als je de knopjes op de stoel gebruikt werkt het dan wel?
 

Bakkertje

Forumguru
@snelle: Het is inderdaad vervelend dat het niet werkt, de truuk met de stekker los en vast is natuurlijk enkel een tijdelijke oplossing. Persoonlijk voel ik er weinig voor om voor dat akkefietje weer naar de dealer te gaan. Dus ik spaar hem op voor de eerste beurt.

Handmatig verstellen werkt in het geval zoals in dit draadje beschreven is nog wel, maar dus niet vanuit een geheugen positie.
 

jeffreydev

Nieuw lid
Ok, vanavond maar eens de stekker los en opnieuw programmeren denk ik....
Overigens net een dikke steen op mijn vooruit, toch jammer na minder dan 2000km... Auw!
 
@bakkertje, bij mij is voor de 2de keer stuureenheid vervangen, nog steeds niet opgelost...

Wat zegt jou dealer?
Mijne verteld me alvast dat de importeur op de hoogte is van een "gelijkaardig probleem"
 

Bakkertje

Forumguru
De mijne mag binnen nu en 5000 km naar de garage (binnen nu en zo'n 5 weken), dan wordt er ook naar de stoel gekeken. Er is een terugroepactie voor stoelproblemen: http://www.skodaforum.nl/board/f49/terugroepactie-70e8-18143.html ik weet niet of ze dan de regeleenheid vervangen of dat het een softwarematige aanpassing is, geen idee?

De eerste 3x ben ik bij een "vreemde" dealer geweest op de route naar m'n werk, nu gaat ie naar m'n "vaste" dealer, dus ik ben bang dat ik opnieuw door de molen moet.. Maar als ik er nu aan begin ga ik net zolang zeuren tot het opgelost is. (ben het dealernetwerk en Pon een beetje beu...)
 
Ja hier hetzelfde probleem zetel onthoud zijn positie niet en naar voor en achter gebeurd in stappen.
Naar de dealer gebeld software update 70E8 uitgevoerd en probleem opgelost.
 

@KrisBE

Nieuw lid
Allen,

Tot voor kort beweegde de zetel ook naar voor en achter (de hele zetel) wanneer er een bepaalde memory stand werd gekozen.

Nu doet zet de zetel zich goed, behalve dus voor / achter instelling.

Ook raar is dat als je de zetel manueel bediend dat die enkele cm opschuift en dan stilvast, als je nog eens een manueel commando geeft gebeurd weer net hetzelfde.

Met vcds zie ik alvast geen fouten.

Heeft er iemand een idee?
Ik ga alvast al een afspraak maken met de dealer.

IMG20210625075855.jpg contact aan electro motor rechts onder stekker uitgetrokken en opnieuw aangesloten. Ok nu.
Had het zelfde probleem met kodiaq style.
Als je de zetel schakelaar naar voor of achter bedient en je hoort clickjes dan werkt de relais.
Vervolgens het stekkertje vd moter proberen.
Sucses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan