Electrische verstelbare bestuurderszetel - defect ?

Sterker nog, de deur van de bestuurder moet als eerste geopend worden na het bedienen van de afstandsbediening. Anders gaat de stoel niet in de stand van de "gekozen" bestuurder.
Dus niet enkel de kofferklep, maar ook één van de andere drie portieren niet eerst openen.
 

daedalus

Nieuw lid
is er een reden dat ze dit niet gewoon aan de sleutel koppelen?
gewoon afstandsbediening duwen en de zetel gaat naar de instelling. waarom moet men nog de deur open doen.
stel het regent heel hard en de zetel moet een stuk naar achter :)
 

Stevens

Nieuw lid
Het werkt inderdaad als je de stekkertjes onder de zetel is eruit trekt en er terug induwt. Het lijkt of je dan gereset hebt. De vraag is natuurlijk voor hoelang?
Heeft er al iemand een goede oplossing gevonden of gekregen?
 

Bakkertje

Forumguru
@stevens: Even afkloppen, maar die van mij werkt nog steeds goed.. (nu 1,5 week na de reset)
Wellicht heeft het toch met het koppelen van de sleutel te maken, dat heeft ie nu een keer gedaan, daarna is ie gereset (daarbij onthoudt ie de instellingen). Wie weet is het opgelost ...
 

DD_sup

Nieuw lid
Ik heb toevallig sinds vanmiddag hetzelfde probleem. Ben naar aanleiding van dit topic naar buiten gegaan, en heb de grootste stekker onder de stoel losgetrokken en terug aangesloten. Alles werkt weer.

Bij mij gaat het trouwens om een 2.0, en dus geen Greenline.


Top forum hier!
 

Bakkertje

Forumguru
@DD_sup: was het toevallig na het toekennen van de 2e sleutel?

Die van mij doet het overigens nog steeds (nu 2 weken na de stekker los en vast (afkloppen))
 

DD_sup

Nieuw lid
2de sleutel is toegekend, maar al 3 weken (wagen is 3 weken oud).
Wel was het bij beide sleutels, en enkel achteruit ging hij niet meer automatisch. Ook manueel achteruit zetten ging in stukjes. Dit heeft trouwens imo niets te maken met beveiliging tegen hitte, want de stukjes duren precies even lang.

Voor de techies onder ons: Het enige wat wel gewijzigd was de dag voor het begon is de taal van de Amundsen. Mijn vrouw is Franstalig, en ikzelf Nederlandstalig. Ik moest gisteren 600km rijden, en heb 'm op mijn sleutel omgezet naar het NL.
 

Stevens

Nieuw lid
Ik heb nu net de tweede sleutel niet meer toegekend, want ik was ervan overtuigd dat dat het was. Dus van het weekend toch is proberen. We weten nu toch hoe we moeten resetten :-)
 

the godfather

Nieuw lid
Rijdt nu al een jaar een Super B en totaal geen problemen met toekennen van 2 sleutels.
Alles werkt zoals het moet zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
@godfather: Het probleem met de stoelverstelling doet zich enkel voor bij de onlangs uitgeleverde Superbs (en wellicht ook Octavia's)

Bevindingen zover..

Probleem:
Electrisch verstelbare bestuurdersstoel stelt zichzelf niet meer automatisch in de lengte in. Lengteverstelling gaat vervolgens ook in stappen in plaats van vloeiend. Het probleem doet zich voor bij recent uitgeleverde modellen (2011 na ...?).

Mogelijke oplossingen:
- Vervangen stelmotor, is reeds bij iemand gedaan probleem kwam na +/- een week terug
- Dealer wil dit ook bij mij gaan doen (Pon weet dus nog niet wat het probleem is)
- Resetten stoel (stekker los en vast) geeft vermoedelijk een tijdelijke oplossing (bij mij inmiddels ruim 2 weken nu)

Wat is al uitgesloten:
- Dat het enkel bij greenlines zou zijn
- Dat er een relatie zou zijn tussen het registreren van de 2e sleutel en het defect raken van de aansturing
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Bij mij is het nu een week of vier geleden dat het regelapparaat is vervangen. Het is nog steeds helemaal goed.
 

Bakkertje

Forumguru
@mr_McPhisto, werkt de oplossing nog steeds?
Die van mij mag naar de dealer om de stelmotor te vervangen, maar daarmee is het niet opgelost..
Ik zou graag in 1x een blijvende oplossing willen .. ;)
 

Stevens

Nieuw lid
Ik trek van tijd tot tijd de stekker onder de stoel is uit en daarna werkt het weer eens zo goed, kwestie van resetten...geen blijvende oplossing natuurlijk, maar heb geen zin om voor zoiets naar de garage te gaan, dat zal bij het eerste onderhoud zijn.
 

iceqbe

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een superb van 2 dagen oud/(jong?).

2 van de 3 geheugeninstellingen zijn ingesteld (sleutels nog niet gekoppeld). De eerste keren kon ik gewoon geheugentoets 1 of 2 indrukken waarna hij de ingestelde posities aannam. Nu lukt dit niet meer, wanneer ik het knopje loslaat stopt de stoel. Druk ik het weer in, gaat hij verder....

Ik veronderstel dat dit hetzelfde probleem is als hierboven?
 

andrehj

Forumguru
Nee. Dit is normaal als de motor (contact) uit staat. Met contact aan gaat ie als het goed is wel door,
 

SuperbCombi1

Nieuw lid
stilstaand met contact aan dan is een korte druk op de geheugentoets voldoende, tijdens het rijden moet ik de knop ingedrukt houden om in de goede stand te komen.
 

jeffreydev

Nieuw lid
Iemand hier al een structurele oplossing voor? Of toch maar een bezoekje aan de dealer brengen?

Ik heb nu 2 weken mijn superb, direct geheugens geprogrammeerd en sleutels toegewezen.
Eerste dagen ging het goed, maar nu lijkt het of zelfs de geheugens gewist zijn. Stoel gaat nog wel naar beneden als ik de auto met mijn sleutel (1) open, maar niet meer naar achteren. En dat zou toch wel fijn zijn, aangezien mijn vrouw (sleutel 2) een stuk kleiner is...
 
Bovenaan Onderaan