Electrische verstelbare bestuurderszetel - defect ?

Bakkertje

Forumguru
Mijn Superb heeft dit euvel ook, de auto heb ik afgelopen zaterdag opgehaald en hij heeft het heel even gedaan..
Gisteren bij de dealer geweest (moest daar toch in de buurt zijn) die hebben contcat gehad met Pon en wilde eerst een vergelijking doen met een andere auto. En dit terwijl ik dus zeker weet dat het niet zo hoort en het al gewerkt heeft.
Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar hoe alles terug te zetten is naar default, als dit zonder VCDS kan, wil ik dat graag eens proberen.

Een andere gedachte die even door m'n hoofd ging is of het wellicht alleen bij de Greenline modellen voorkomt. Ik heb een Greenline en onder mijn bestuurdersstoel zit het spanningsregel-kastje( zie ook http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?16240-Los-doosje-onder-rechtervoorstoel-combi-GL). Wellicht dat die roet in het eten gooit. Dan zou het enkel bij auto's met start-stop optreden.
 
Voila terug van de dealer, stoel is weer gemaakt (voor hoe lang ;) )
Men heeft de lengteverstellings motor vervangen.

Let's see if it helps ...
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Ja ik hoor het ook graag hoe het werk, want ik heb het ook nog steeds en ga donderdag heen.
Maar kom op. Hebben ze dan in een produktieserie allemaal defecte motoren geplaatst?
Ik heb ook greenline, is het ook wel bij andere types?
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik ben vanmiddag geweest en ze hebben alles uitgelezen. Moet een nieuw regelapparaat in voor de stoel. Dan zou het goed moeten zijn.
Afwachten dus!
 

Bakkertje

Forumguru
De mijne is ook uitgelezen en daar konden ze niets aan zien. Dan zijn er of 2 verschillende storingen, of mijn dealer heeft niet goed gekeken...
@Mr_McPhisto: Heb je al een afspraak gemaakt voor het vervangen van het regelapparaat?
 
Te snel gesproken, na het vervangen van de stoelverstellings motor is het 1 week goed gegaan, maar inmiddels WEER defect .... Zucht
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Bakkertje: Nee, het staat in nalevering, dus ik wordt gebeld zodra het binnen is bij de dealer.
Zal het hier wel plaatsen als ik vervangen ben..!
 

Stevens

Nieuw lid
Ik lijk het ook te hebben wat hier vermeld staat. Auto is 2 weken oud en heb er 6 maanden op gewacht, zucht...Alles werkt nog, behalve de lengteverstelling doet het niet meer als je op de 1,2 of3 drukt van het geheugen. Als je het manueel bedient gaat het wel. Ik heb wel de indruk dat het probleem gestart is nadat ik de 2e sleutel toegewezen had aan knop 2. Dat heeft gewerkt, maar slechts 1 dag dus... heeft er al iemand van zijn garage al een goede oplossing gekregen??
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb wel de indruk dat het probleem gestart is nadat ik de 2e sleutel toegewezen had aan knop 2.

Nu je het zegt, dat kan inderdaad best wel eens het moment geweest zijn waarop die van mij het ook niet meer deed!
Ik zal het doorgeven aan de dealer waar ie volgende week naartoe gaat.
 
Nope, bij mij is de stuurdoos ook in backorder, men "denkt" dat het daar iets met te maken kan hebben.

Toch raar dat alle garages het warm water moeten uitvinden voor dit soort zaken...
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij gaan ze de stelmotor vervangen, dus volgens mij gaan ze weer een wiel bedenken... Overigens is het wel een bekend probleem..
Ik denk dat ik dan nog even niet de 2e sleutel koppelen, ik heb het idee dat het daar iets mee te maken kan hebben..
 

Stevens

Nieuw lid
Bij mij is het dan begonnen, ik heb de 2e sleutel gekoppeld en de dag erna was het gedaan...
Ik vind het wel raar dat ze die motor gaan vervangen, die heeft er toch niks mee te magen, want die werkt nog perfect? Het is is eerder iets software-matigs denk ik?
 

Bakkertje

Forumguru
De wijze heren in de werkplaats hebben ergens gezien dat de motor kapot zou zijn. Er is hier ook iemand geweest bij wie de motor vervangen is, dat heeft wel tijdelijk geholpen..
Dit heb ik ook aangegeven bij de dealer en aangegeven dat ik liever een blijvende oplossing heb..
 

Mr_McPhisto

Actief lid
bij mij is afgelopen week een nieuw regelapparaat in de stoel gekomen en het is momenteel goed.
Ik heb nooit de tweede sleutel gekoppeld of getest op de auto, dus dat is volgens mij ook niet het probleem.
 

Bakkertje

Forumguru
Een bevriende monteur heeft afgelopen weekend 2 stekkers los gehaald van de regeleenheid (onder de bestuurdersstoel) en daarna weer aangesloten, sindsdien werkt ie bij mij weer. Het probleem zit volgens hem in het regelapparaat. Het vervangen van het regelapparaat is dan ook de manier om het te herstellen. Hij twijfelde overigens of het dan ook goed blijft. Als ze nu een regelapparaat bestellen krijg je een zelfde type en hij verwacht dat het probleem dan ook weer terug komt.
 

daedalus

Nieuw lid
is dit bij andere mensen ook?
als ik eerst de kofferklep open en erna de deur dan zet de zetel zich niet naar instellling die aan de sleutel gekoppeld is.
ik heb dit gisteren gemerkt.
 
Bovenaan Onderaan