Canon-Eye
Forumguru
Om dan hier maar verder te gaan: bij de huidige tarieven van de houderschapsbelasting zal ik er met een dikke 28000km/jaar nog steeds voordelig uitspringen, vergeleken met andere auto's die minimaal dezelfde ruimte bieden.
Overigens zou ik het wel terecht vinden als voor de voorheen (vanwege hun zuinigheid/beperkte CO[SUB]2[/SUB]-uitstoot) belastingvrije auto's om diezelfde reden nu een aangepast tarief zou worden geïntroduceerd, eveneens gerelateerd aan de uitstoot. Dat hoeft niet heel verfijnd - maar twee of drie tariefstappen zou al mooi zijn.
Zo vangt de staatskas toch nog wat, terwijl bescheidenheid in de uitstoot nog steeds enigszins wordt beloond, óókj voor de mensen die vanwege minder kilometers hun GL misschien niet meer "rendabel" kunnen houden.
Maar ja... wishful thinking vrees ik?
Overigens zou ik het wel terecht vinden als voor de voorheen (vanwege hun zuinigheid/beperkte CO[SUB]2[/SUB]-uitstoot) belastingvrije auto's om diezelfde reden nu een aangepast tarief zou worden geïntroduceerd, eveneens gerelateerd aan de uitstoot. Dat hoeft niet heel verfijnd - maar twee of drie tariefstappen zou al mooi zijn.
Zo vangt de staatskas toch nog wat, terwijl bescheidenheid in de uitstoot nog steeds enigszins wordt beloond, óókj voor de mensen die vanwege minder kilometers hun GL misschien niet meer "rendabel" kunnen houden.
Maar ja... wishful thinking vrees ik?