Einde voordeel!! Daaag MRB vrijstelling...

WouterO2C

Actief lid
Kwartje van Kok, wat is dat een rare opmerking? Dat is 3 jaar na invoering door het bevriezen van de accijns alweer terug 'gegeven' aan de consument. Inmiddels ruim 15 jaar geleden..

Dat is het formele standpunt van het ministerie van financiën, ja. Maar dat is echt klinkklare onzin.

Anyhow on topic. Wat ik ermee wilde zeggen is dat niets zo veranderlijk is als het beleid van de regering. Dat geldt niet in de laatste plaats voor die milieuvriendelijke voordelen op auto's. Je moet er altijd mee rekening houden dat het weer verandert en je mag dan blij zijn met een redelijke overgangsperiode.

Polvo

Actief lid
Dat is het formele standpunt van het ministerie van financiën, ja. Maar dat is echt klinkklare onzin.

Anyhow on topic. Wat ik ermee wilde zeggen is dat niets zo veranderlijk is als het beleid van de regering. Dat geldt niet in de laatste plaats voor die milieuvriendelijke voordelen op auto's. Je moet er altijd mee rekening houden dat het weer verandert en je mag dan blij zijn met een redelijke overgangsperiode.

De werkelijke reden dat de accijnzen werden bevroren was dat we al te ver uit de pas liepen met Duidsland en België, we hadden al de hoogste belastingen en brandstof prijzen.
Het kwartje is hét symbool geworden voor de onbetrouwbaarheid van de politiek. (mag daarom ook nooit meer teruggegeven worden)
Ik ben dan ook niet echt optimistisch dat de beloften van vorig jaar wat de autobelastingen betreft wel overeind zullen blijven.

Fabia

† In Memoriam
Helemaal met je eens, zodra de regering geld nodig heeft zijn de automobilisten als eerste aan de beurt.

Is er al bekend wat we moeten gaan betalen voor wegenbelasting met de Fabia Greenline? Zoals ik las is deze per 2013 niet meer belastingvrij te rijden of wordt het toch nog ene jaartje uitgesteld? Vrees het niet aangezien de Greenline nu al een energielabel B gekregen heeft.

EdK

Forumguru
en je kunt het ook al uitrekenen als je op de site van de belasting gaat kijken en je even kijkt in welke gewichtsklasse je valt met je Fabje

zou maar vast wat overuren gaan maken

MacManiac78

Forumguru
Ik denk dat veel mensen zich hebben blindgestaard op 'belastingvrij'. Nu blijken de auto's toch niet zo heel erg 'belastingvrij' meer te zijn en komen ze met bosjes op de markt. Wat de prijs op die markten natuurlijk niets goeds doet. Wat is die 1000,- euro nou per jaar als je meer dan die 1000,- euro aan brandstof bespaard? Of... wordt ook hier slechts op de korte termijn gedacht. "Oh, het wordt toch weer duur, weg die auto!" Weg die investering die je deed gericht op de toekomst, weg geld..." Nieuwe auto dan maar? Weer investeren?
Als je nou gewoon je rijstijl eens aanpast en met deze 3-pitter op de rechterbaan blijft plakken, dan haal je echt de 1:25 wel. 85 a 90 km/h waar 100 is toegestaan, kan er gemiddeld 1:27 van maken. Rijden op de CC en niet haantje de voorste willen zijn. Je praat immers slechts over een paar minuten dat je eerder of later bent. Als je die paar minuten gewonnen hebt, heb je een draaikolk in je tank gehad. Want dan rijdt die 1.2 TDI toch eigenlijk helemaal zo zuinig niet. 1:20 - 1:23 lees ik hier veel. Maak er eens een sport van zoveel mogelijk kilometers met een tank brandstof te rijden!

Rallye

Forumguru
@MacManiac: eigenlijke een andere discussie, maar zo hou je de boel wel op. Zeker als je met die "snelheid" ook nog vrachtwagens inhaalt of op een autoweg (dus tweebaans) rijdt...... En dat voor die paar euro besparing. Doe het je medemens niet aan!

Immers: 85 à 90 op de teller is 80 à 85 echt. Als je daar achter moet blijven is een bezoeking.

van_der_P

Senior Member
:ot:Was het maar zo eenvoudig, 1 op 27 op een hele tank dat vind ik echt knap. Lukt mij niet. Laatste tankbeurt volgens BC 1 op 24.7 de werkelijkheid 1 op 23.8. En dat vind ik al hele nette waarde.

MacManiac78

Forumguru
Hahahahaaa :cool:;) Dat is waar... als ik ga inhalen, trap ik wel bij. Als het lintje voor me te lang is, laat ik me afzakken.
"Is een bezoeking?" Wat bedoel je daarmee, is dat een niet geheel gangbare Nederlandse uitdrukking?
Op de snelweg is de MINIMALE snelheid 80 km/h en daar blijf ik wel boven. ;)

EdK

Forumguru
@MacManiac: Ik verkondig altijd al dat in Nederland niets gratis is al staat er met grote letters bij dat het gratis is !
Vroeg of laat kom je jezelf tegen en helemaal met een gratis regeringsmaatregel !

Was vroeger al met het gas, iedereen kreeg een gasaansuiting en gas was goedkoop !
Dus een ieder aan het gas totdat zowat geheel nederland er aan zat en toen was het de prijzen lekker opdrijven !

Wat recenter ? Stadsverwarming ! excact hetzelfde alleen heeft het een andere naam gekregen stads verarming !

Dus als je een GL in den beginnen hebt aangeschaft had je kunnen bedenken dat dit niet tot in den eeuwigheid een paradijswagen zou blijven.
En dat het tij wel eens kon keren, en dat gaat dus nu gebeuren !

En tsja , dan moet je bij jezelf zo eerlijk wezen door te zeggen ik heb geen BPM betaald en een paar jaar geen MRB en dat heb ik mooi in me zak gestoken en ga ik nu uitgeven om verder te kunnen rijden met me GL

Maar goed dit verhaal zal wel pijn doen bij sommige.

MacManiac78

Forumguru
De keer dat ik een tankgemiddelde had van 1:27 was inderdaad hoofdzakelijk 80 km wegen. 70 a 75 in 5 rijdt dan 1: 35/42, weinig verkeerslichten, dus weinig optrekken en dan haal je die waardes wel. Gister stond mijn rit gemiddelde op 1:26,6 en mijn tank gemiddelde 1:24,1. (326 km op deze tank)

Rallye

Forumguru
Bezoeking: bezoeking Nederlands woordenboek - Woorden.org

Gelukkig dat je bij het inhalen wel gas geeft MacManiac, ik hoop echter dat je wat rekening met je achteropkomers houdt als je op een tweebaansweg rijdt. Natuurlijk is er geen minimumsnelheid, maar 70 à 75 (zeker als je de teller aanhoudt en niet de TomTom) als er geen verkeerstechnische reden voor is, is toch echt ergerlijk voor de rest van het verkeer.

MacManiac78

Forumguru
Op de rechterbaan ben ik 1 van 'vrachtwagens'. Inhalen doe ik zelden. Bedankt voor de uitbreiding van mijn vookaabuuler. :laugh: Weer wat geleerd.

Bovenaan Onderaan