Eigen POI's voor Columbus...

elsinga

Forumguru
Neem er eentje die ondersteund wordt door je radio. ;) Ikzelf gebruik de Garmin variant, in CSV formaat gaat dat prima.
 
D

Deleted member 20094

Gelukt, al heb ik het via usenet gedaan.
Heb nu alle Europese vaste flitspalen er op staan, inclusief pictogram en inclusief signaal zodra ik in de buurt ben.

Overigens ook alle BP tankstations binnen Nederland nu als POI.
 

stuiv

Lid
Hallo,

Ik heb een Skoda Octavia uit 2013 met een Columbus navigatiesysteem.
Nu is het zo dat ik wel vaker de POI's van mezelf even update maar nu lukt het niet meer vreemd genoeg.
Ik heb vandaag een update van de kaart (HIGH_P157_EU_2017) gedaan en een update voor de Bluetooth (MIB_High_%20BT_%20parrot_update_3_73_0) gedaan zonder problemen.
Daarna heb ik geprobeerd om zoals gewoonlijk via deze link http://www.volkswagen.de/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html mijn POI's weer bij te werken.
De bestanden maken is eigenlijk geen probleem maar als ik deze bestanden op een SD kaart zet en wil gaan updaten op mijn Columbus, krijg ik de volgende melding;
"Fout: geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft."

Hardware: H41
Systeemsoftware:0196
Database navigatie: V03959801BK0157 ECE 2017
Database "Gracenote": = 8 CRC = 923 / Revision 5203 (build 1) of the eCDDB database[EU][Little Endian].

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen??
 

valderrama

Senior Member
Gelukt, al heb ik het via usenet gedaan.
Heb nu alle Europese vaste flitspalen er op staan, inclusief pictogram en inclusief signaal zodra ik in de buurt ben.

Overigens ook alle BP tankstations binnen Nederland nu als POI.

Hey Zwolly1970, dit is exact waar ik zelf ook in geinteresseerd ben om te regelen. Alleen word ik er op basis van dit topic niet meteen heel wijs van hoe dit nu daadwerkelijk te doen.

Zou je wat jij hebt gedaan wellicht stap voor stap kunnen beschrijven?
 
D

Deleted member 20094

Ik heb de POI's van BP gedownload op de site van BP zelf.
Die van de flitspalen heb ik binnengehaald via usenet (nieuwsgroepen).

Aangezien ik onlangs mijn Columbus gereset heb naar de fabriek instellingen (ik had een bug van de update) moet ik de poi's opnieuw er in schieten, echter via de site zoals vermeld in #24 krijg ik een foutmelding:

"Beim Download ist ein unerwarteter Fehler aufgetreten"
"Bitte versuchen Sie es erneut."

Iemand een tip?
 
POI's op Amundsen moet ook werken, lukt me echter nog steeds niet na 4 keer proberen. Lees hier voor het eerst dat je het zip bestand eerst moet uitpakken. Ik ga weer maar eens proberen.
 
Helaas wederom niet gelukt. .csv bestand met POI's omgezet via de skoda website naar een voor de amundsen herkenbaar formaat. Zip bestand uitgepakt op sd card en in de auto gestopt, laten zoeken naar updates, de auto geeft aan geen beschikbare bestanden te vinden. Grrrmpf... irritant, ik doe alles volgens de beschrijving. :mad::banghead:
 
Gelukt! Via de Volkswagen website! Zelfde handelingen als hierboven beschreven en Bingo! Alle campings van Archies als POI op mijn Amundsen. Het lukt me echter niet om te zoeken op POI. Ik zie ze wel op de kaart, maar hij vindt ze niet op naam... we puzelen weer ff verder. Maar voor nu: Amundsen vs. Bart 0-1 :yeehaa::rockon:
 

fireben

Forumguru
Gelukt! Via de Volkswagen website! Zelfde handelingen als hierboven beschreven en Bingo! Alle campings van Archies als POI op mijn Amundsen. Het lukt me echter niet om te zoeken op POI. Ik zie ze wel op de kaart, maar hij vindt ze niet op naam... we puzelen weer ff verder. Maar voor nu: Amundsen vs. Bart 0-1 :yeehaa::rockon:

als het het nu ook kan voor de Amundsen zou echt top zijn wie oh wie lukt het hahahah:rockon:
 

fireben

Forumguru
Gelukt! Via de Volkswagen website! Zelfde handelingen als hierboven beschreven en Bingo! Alle campings van Archies als POI op mijn Amundsen. Het lukt me echter niet om te zoeken op POI. Ik zie ze wel op de kaart, maar hij vindt ze niet op naam... we puzelen weer ff verder. Maar voor nu: Amundsen vs. Bart 0-1 :yeehaa::rockon:

als het het nu ook kan voor de Amundsen zou echt top zijn wie oh wie lukt het hahahah:rockon:
 
D

Deleted member 20094

Gelukt! Via de Volkswagen website! Zelfde handelingen als hierboven beschreven en Bingo! Alle campings van Archies als POI op mijn Amundsen. Het lukt me echter niet om te zoeken op POI. Ik zie ze wel op de kaart, maar hij vindt ze niet op naam... we puzelen weer ff verder. Maar voor nu: Amundsen vs. Bart 0-1 :yeehaa::rockon:

Geen foutmelding van de VW-site?
Ik krijg elke keer een foutmelding...misschien beschadigde bestanden.
 
Oké,

Ik zal proberen op een duidelijke manier te beschrijven wat ik heb gedaan om eigen POI's op mijn Amundsen te krijgen.

Eerst zorg je ervoor dat je de POI bestanden ergens vandaan haalt, bijvoorbeeld: http://www.poipagina.nl/

Ik heb in mijn eerste poging alle campings gedownload van http://www.archiescampings.eu/

Vaak zitten de POI's die je download ingepakt in een zip bestand, dit kun je uitpakken met bijv. Winrar http://www.winrar.nl/

Ik heb bestanden gedownload voor Garmin navigatie, te weten een .csv bestand (soort excell).

Als je de POI bestanden hebt die je wilt toevoegen ga je naar: http://www.volkswagen.de/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html

upload_2017-3-1_14-39-30.png

Hier klik je op de oranje knop: Neue POI-Sammlung erstellen

Dan krijg je het volgende scherm:

upload_2017-3-1_14-41-47.png

Hier ga je bladeren naar het .csv bestand dat je wil toevoegen.

Zet een vinkje bij: Bei Annäherung an diese POIs informieren. als je een signaal van je navigatie wil als je de POI benadert.

Vul een naam in voor je POI (bv campings)

en als laatste kun je bladeren om een plaatje aan de POI toe te voegen (vaak zit dit bij het POI bestand, het plaatje mag maar beperkt van grootte zijn, ongeveer 22x22 pixels).

Nu klik je op jetzt laden. Je kunt nu kiezen om meerdere POI verzamelingen toe te voegen (Weitere POI-Kategorien einlesen) of om je POI bestand klaar te maken voor je navigatie (POI-Sammlung sichern), als je voor het laatste kiest moet je een naam geven aan het bestand dat voor je gemaakt wordt en klik je op: Jetzt sichern. Je krijgt een pop up te zien met wat informatie over het opslaan op SD card of USB stick en hier kies je voor: weiter.

Na een ogenblik vraagt je PC waar je het bestand wil opslaan en als je dit hebt aangegeven wordt er een ingepakt (zip) bestand op die locatie weggeschreven. Dit bestand pak je uit (winrar) en als het goed is heb je dan de volgende bestanden:

upload_2017-3-1_14-52-22.png

Van belang is dat je nu een lege SD card of USB stick hebt en deze 2 bestanden zonder extra map op de card of stick zet.

De usb stick of sd card steek je in de auto en je geeft aan in het navigatiemenu onder systeem informatie, dat je wil updaten. De navigatie geeft dan de naam van jouw update aan (personal POI met de datum) en je klikt op akkoord.

Nu staan als het goed is de POI's er op en kun je in je navigatiemenu deze selecteren om te tonen. Het lukt mij niet om ze te vinden als ik zoek onder navigeren naar, maar ik zie ze wel op de kaart.

Succes!!!:lezen::sterretjes::yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan