Eibach voor Kodiaq?

Henrik

Forumguru
Oké, thnx. Ik kreeg 20–12 van de garage door. Zal wel een veiligheidsmarge in zitten. Mijn auto wordt nu waarschijnlijk 15-11 al geleverd, dus gaat dan nog een keer terug naar de garage voor de verlaging.
 

Henrik

Forumguru
Ziet er strak uit die verlaging @Skodiaq 2017
Kan haast niet wachten tot de set voor mijn Kodiaq binnen is. Hoe is het met het comfort gesteld? Merk je op dat vlak nog verschil?
 
Laatst bewerkt:

SparC

Actief lid
@Antera Ik wil ook graag de Eibachs onder de nog nieuw te leveren Kodiaq, icm met spacers. Moet je hiervoor het kenteken hebben en hoe lang is eventueel de levertijd + plaatsing. Dat omdat waarschijnlijk mijn auto rond week 24 komt, en ik ze graag vanwege de caravan voor de vakantie erop wil hebben?
 

Antera

Donateur
@SparC Ik moet hiervoor inderdaad het kenteken hebben voor de juiste aslasten. De levertijd is normaal een paar dagen.

Hoor het graag tegen die tijd
 

Henrik

Forumguru
Even een kleine update voor degenen die misschien nog twijfelen of ze Eibachs eronder moeten steken: DOEN!
Ik rij nu een paar dagen met deze set. Wat mij betreft is dit hoe de auto af-fabriek zou moeten rijden.
Het verschil lijkt in eerste instantie niet eens zo heel groot, en dat is positief bedoeld. Het comfort is nog ruim op orde, geen stuiterig weggedrag of iets dergelijks.
Ik rij in combinatie met de standaard 18" velgen, wat voor mij een goede mix tussen comfort en strakker rijgedrag oplevert.
In bochten is de auto stabieler en, misschien beeld ik het me in (maar voor de beleving is dat ook prima), het lijkt erop dat de auto meer tractie op de voorwielen heeft.
Dit probleem is eerder besproken, onder andere in dit draadje.
De auto voelt nu veel meer solide aan én ziet er nog beter uit ook. Ik ben zeer tevreden zo!
 
rijdt fijn eibach heb het mogen ervaren, ik had het idee dat lichten lager staan logisch als de lichtbundel naar beneden schijnt dan raakt hij nu eerder de weg omdat je lager bent.
Zelf doen of bij garage via electronica laten regelen. rest acc enz heeft denk ik geen invloed?
iemand ervaring ?
 

Henrik

Forumguru
@Racer01 mijn excuses voor de late reactie, ik heb je berichtje gemist denk ik. In het topic over mijn auto kan je wat foto’s van de verlaging vinden.

@superbmisschienzogeknogni ik zou het zelf altijd door een professional laten doen. Ik zie dat je uit Boxtel komt. Vandaar is het 40 minuutjes rijden naar @Antera in Breda. Hij kan de veren leveren en monteren. Is een vakman die weet wat hij doet en waar hij het over heeft. Dat lijkt mij de beste optie voor jou.
 

Henrik

Forumguru
Is inderdaad ook mijn ervaring hoor. Zie eigenlijk geen verschil tussen voor en na verlaging. LED verlichting van de Kodiaq is ook zelfstellend, dus daar hoef je geen problemen mee te verwachten.
 

SparC

Actief lid
Hoi @Antera , verricht je ondanks de Corona perikelen nog werkzaamheden ;) Heb mijn kenteken binnen, dus kunnen we even kijken voor Eibachs en spacers onder beer.
 

Antera

Donateur
Hallo,

App me maar even op onderstaande nummer dan kunnen we de verlaging eens bespreken enz. De werkplaats is groot genoeg en kom je niet in mijn buurt en ik niet in de jouwe :-)
 
Bovenaan Onderaan