Eibach voor Kodiaq?

Antera

Donateur
Beetje laat maar wegens diverse omstandigheden prive en werk wat minder aanwezig en duurt het soms wat langer. Dit zijn idd de motoren die vermeld worden in de lijst voor de Kodaiq met waar het ontbreekt zullen de aslasten nog vermeld gaan worden zodra ik hier meer over hoor:

1.4 TSI 2wd

2.0 tdi 2wd kleine aslast 1120 ( handbak )

2.0 tdi 2wd zware aslast 1190 ( DSG)

1.4 TSI 4wd

2.0 tdi 4wd
 

rdrummen

Senior Member
Hallo @Antera , stomme vraag misschien, maar waar vind ik bij mijn auto eigenlijk die aslasten?
Onze 1.4 TSI 4x4 (handgeschakeld) is binnen, dus ik kan je de gegevens gaan doorgeven.
 

CDK

Forumguru
Waar vind ik bij mijn auto eigenlijk die aslasten?
Onze 1.4 TSI 4x4 (handgeschakeld) is binnen, dus ik kan je de gegevens gaan doorgeven.

Ergens op een deurstijl, zichtbaar bij het openen van 1 of 2 portieren. Soms zit het er namelijk precies tussenin en moet je 2 deuren aan 1 kant openen om het zichtbaar te krijgen.
 

RCB1975

Actief lid
@Antera is er toevallig een update over de stand van zaken met levering van de Eibachs. 20 juni kan ik m'n Kodiaq (1.4 150pk dsg 4x4) ophalen en wil ze er uiteraard ;) zo snel mogelijk onder laten zetten. grt, Rick.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Ik lees dat er een hoop gegadigden voor de Eibach verlaging voor de Kodiaq zijn.

Even kijken met hoeveel personen we zijn, zodat we wellicht over kunnen schakelen naar het Eibach groupbuy topic, en de beginpost hiervan gelijk aan laten passen door een moderator :)!
 

CDK

Forumguru
Dankzij de inspanningen van @Antera en zijn goede contacten met de NL importeur van Eibach rij ik ondertussen een aantal dagen rond met een Eibach Pro set onder mijn Kodiaq, waarvoor DANK! :)

Hieronder mijn bevindingen :)

Ik heb 2 sets getest, de 1 kort de ander wat langer.
Met de eerste set kwam ik er achter na kort rijden (geen autosnelweg) dat de kont van de auto iets zachter aanvoelde als de voorkant. Met DCC op comfort deinde het zelfs licht. Ik had echt het gevoel dat de voorveren stugger waren als de achterveren, de balans was zoek. Deze set er weer onder vandaan gehaald en test set nummer 2 er onder.

Met deze set ben ik nu een paar dagen aan het toeren en ik concludeer dat bij alle standen van het DCC systeem deze set net iets strakker is als OEM. Voor en achter is mooi in balans qua vering en demping. In bebouwde kom en op slecht wegdek / bij verkeersdrempels is er prima comfortabel te rijden op de comfort en de normale stand van de DCC en op de snelweg zijn alle standen van de DCC te gebruiken met de opmerking dat de comfort stand dan wel het minst comfortabel is. Het prettigst op de autosnelweg is normaal of sport.
De huidige set-up kan dus onder de auto blijven zitten. Ik ben altijd erg kritisch zoals sommigen van jullie wellicht weten, maar dit is voor mijn auto een perfecte set :thumbsup:

Montage en uitlijning is uiteraard uitgevoerd / geregeld door @Antera / lowering.
 

EdK

Forumguru
Hangt er nou een uitlaatdemper van carbon daar rechts onder de wagen ???
Of is dat de achteruitrijcamera ?

:deuk::deuk::deuk:

En als ik dat nou zo zie die lage Kodiaq dan had ik dat 7 jaar terug eigenlijk ook met de Yeti moeten doen....:pieker:
 

Witte Yeti

Actief lid
Dankzij de inspanningen van @Antera en zijn goede contacten met de NL importeur van Eibach rij ik ondertussen een aantal dagen rond met een Eibach Pro set onder mijn Kodiaq, waarvoor DANK! :)

Hieronder mijn bevindingen :)

Ik heb 2 sets getest, de 1 kort de aanvoelde als de voorkant. Met DCC op comfort deinde het zelfs licht. Ik had echt het

Montage en uitlijning is uiteraard uitgevoerd / geregeld door @Antera / lowering.

Wat is de reden van het laten monteren van de Eibach Pro set onder je Kodiaq?
Ik begrijp uit verschillende posten dat zo'n set de stabiliteit/wegligging verbetert?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Wat is de reden van het laten monteren de Eibach Pro set onder je Kodiaq?
Ik begrijp uit verschillende posten dat zo'n set de stabiliteit/wegligging verbetert?

Exact om die reden, de auto is standaard erg comfortabel afgeveerd. Enigszins deinerig zelfs en bij hogere snelheid in een flauwe snelwegbocht voelde het niet prettig / safe. Daarbij wordt de auto regelmatig fors beladen, met originele veren zakt de kont flink in en met de Eibach veren niet / nauwelijks. Daarbij heb ik een aantal keren met een (te) zware tamdemas aanhangwagen gereden, zowel voor als na de aanpassing van de veren en ook dat was een wereld van verschil.
Uiteraard wordt de auto iets stugger, ik heb de optie Dynamic Chassis Control en binnen de bebouwde kom is prima in normaal en comfort te rijden, op de NL / B snelweg is normaal en sport het best bruikbaar en op een snaarstrak stuk D Autobahn geniet sportstand mijn voorkeur.
 

Witte Yeti

Actief lid
Exact om die reden, de auto is standaard erg comfortabel afgeveerd. Enigszins deinerig zelfs en bij hogere snelheid in een flauwe snelwegbocht voelde het niet prettig / safe. Daarbij wordt de auto regelmatig fors beladen, met originele veren zakt de kont flink in en met de Eibach veren niet / nauwelijks. Daarbij heb ik een aantal keren met een (te) zware tamdemas aanhangwagen gereden, zowel voor als na de aanpassing van de veren en ook dat was een wereld van verschil.
Uiteraard wordt de auto iets stugger, ik heb de optie Dynamic Chassis Control en binnen de bebouwde kom is prima in normaal en comfort te rijden, op de NL / B snelweg is normaal en sport het best bruikbaar en op een snaarstrak stuk D Autobahn geniet sportstand mijn voorkeur.

Wat jij beschrijft over comfortabel geveerd en deinerig e.d. merk ik ook met de Karoq. Dat de auto wat stugger wordt vind ik minder erg, dat rijgedrag ben ik gewend van de Yeti. Ik ben inmiddels met @Antera aan het mailen over een geschikte oplossing, ik heb alleen geen DCC. Vooral het rijden met een caravan erachter zal denk ik een stuk verbeteren met een Eibach set.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Er zal een speciale custom set samen gesteld gaan worden voor de Karoq van bovenstaande indien deze het door wilt laten gaan. daarnaast een setje spacers is ook een aanrader aangezien deze dan wat breder komt te staan word hiermee ook het waggel effect wat verminderd
 

CDK

Forumguru
Het verlagen van de kodiaq staat hier toch ook wel heel hoog op t verlanglijstje.
Ziet er goed uit zo @Corné de Kluijver @Antera

Het is echt een aanrader bij een vlotte rijstijl en bij regelmatig zwaar beladen of bij het trekken van een aanhanger / caravan.
In combinatie met een aangepaste (lagere) ET is het verschil gigantisch, deinen en overhellen van de koets op de snelweg is vrijwel geëlimineerd.
 
Bovenaan Onderaan