Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Majefloti

Forumguru
En ik ben er dik tevreden over, het rijd ook een stukje strakker
Ziet er erg fraai uit Dennis, jezus wat een gave bak! Goed bezig Antera, klasse!
Ik ben zeker om, erg strak op de pootjes precies goed! Eerst maar eens rijden en dan wellicht ook de Eibachs eronder.
Begrijp ik overigens goed dat de wielen iets naar binnen liggen? Dit valt met verlaging wel meer op.
 

MaRco2

Forumguru
En ik ben er dik tevreden over, het rijd ook een stukje strakker

Wauw, dat ziet er een heel stuk beter uit (hij lijkt me wel relatief hoog te staan, zo was het bij de mijne me nog niet opgevallen, ga vandaag eens door de knieen om te kijken :thumbsup:).

Een flinke belading (al dan niet op de trekhaak :D) heeft weinig invloed op het doorzakken?

Dan kan het inderdaad een veel mooier/strakker alternatief zijn voor de hulpveren, waarbij de hoogte nog meer toeneemt t.o.v. standaard ook :pieker:.
 

ertromp

Forumguru
Leuk om te lezen de reacties op de verlagingsveren van Eibach. Ik kan alleen maar bevestigen dat je er op comfort weinig op inlevert en dat inderdaad wegligging en de looks een stuk beter zijn. Met al die enthousiaste reacties hier moet ik zien dat ik asap aan aandelen Eibach kom :D
 

Wesly

Senior Member
@CoesDoes @Wesly hoe lager je ET waarde hoe verder je velg naar buiten komt te staan, hieronder een link met wat uitleg.
http://www.etwaarde.nl

greetz Corné
Bedankt Corne, deze had ik ook al gevonden ;)

Op de site van Eibach zeggen ze dat je gewoon eerst de velgen moet monteren en dan de ruimte tussen band en spatbord horizontaal moet meten om te weten wat je kwijt kan qua spacers. Btw die b12 prokit is ook wel een leuk setje :) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Leuk om te lezen de reacties op de verlagingsveren van Eibach. Ik kan alleen maar bevestigen dat je er op comfort weinig op inlevert en dat inderdaad wegligging en de looks een stuk beter zijn. Met al die enthousiaste reacties hier moet ik zien dat ik asap aan aandelen Eibach kom :D

Snel doen (of KW), ik heb zelfs twee gegadigden.:)
 
Dennis, heb je met de rs-velgen ook banden van 235 breed? Dat verklaart het verschil met de km-teller.
40% van 235 is nu eenmaal meer dan 40% van 225. Je complete wielmis dus iets groter.

Erg mooi, precies goed die verlaging.
 

CDK

Forumguru
Dennis, heb je met de rs-velgen ook banden van 235 breed? Dat verklaart het verschil met de km-teller.
40% van 235 is nu eenmaal meer dan 40% van 225. Je complete wielmis dus iets groter.

Erg mooi, precies goed die verlaging.
245 breed, vandaar de afwijking ;) Dennis was er al achter trouwens, maar goed meegedacht ;)
 

CoesDoes

Forumguru
Ik dacht ook al dat het door bredere banden zou komen, van 225, naar 245 is trouwens een behoorlijk verschil, denk dat de afrolomtrek nu meer verschilt dan als hij voor 245/35/18 had gekozen. (maar dat is estetisch natuurlijk onverantwoord omdat in dat geval het wiel ook iets kleiner zou worden ;) )
 

CDK

Forumguru
deze banden zaten op de velgen, waren van z'n zwager dacht ik... begreep wel dat hij in overweging nam om er de originele 225 banden onder te leggen, die zouden dan iets getrokken komen te staan omdat de velg 0.5J breder is als de originele.
 

Antera

Donateur
Ziet er heeeel goed uit @Dennis Nijholt en @Antera!
Als ik dit zie heb ik zeker interesse. (Wat kost het uitlijnen na verlaging op jouw adresje?)
Hoe gaat het nu met drempels? Kun je daar nog normaal overheen?


Uitlijnen heb ik een adres voor je.

Deze maand kost de set ( mits deze maand besteld) met montage € 270 vanaf volgende maand € 290

Drempels kun je gewoon overheen zolang het maar niet met een noodgang is


Maar duidelijk dat de breedte van de velg ook wat is toegenomen en met de nieuwe et waarde de wielen nog verder naar buiten komen waardoor ze nu heel erg netjes vallen. Altijd eerst verlagen idd en dan verbreders meten cq plaatsen
 

Antera

Donateur
P.s. Als er meer mensen in een keer sets willen bestellen kunnen we de prijs van deze maand volgende maand ook nog wel aanbieden. Laat het me dan maar weten.

p.s. KW levert ook sets maar geen losse verensets
 

Antera

Donateur
Bedankt Corne, deze had ik ook al gevonden ;)

Op de site van Eibach zeggen ze dat je gewoon eerst de velgen moet monteren en dan de ruimte tussen band en spatbord horizontaal moet meten om te weten wat je kwijt kan qua spacers. Btw die b12 prokit is ook wel een leuk setje :) :)


Is ook een heel mooi setje
 

MaRco2

Forumguru
Uitlijnen heb ik een adres voor je.

Deze maand kost de set ( mits deze maand besteld) met montage € 270 vanaf volgende maand € 290

Drempels kun je gewoon overheen zolang het maar niet met een noodgang is

Ik stuur wel even een PM, donderdag en zondag ga ik met de sleurhut rijden en ben pas zondagavond na die ervaringen (doorzakken) weer voorzien van internet.;)
 

MaRco2

Forumguru
Mmm blijkbaar een beetje te actief geweest. Gaat de komende weken erg weinig worden.:D Dan ben ik het weer kwijt misschien.:lezen:
 

Dennis Nijholt

Forumguru
tape9ety.jpg


Zo de Audi logo's zijn eraf ik durf weer rond te rijden
 
Bovenaan Onderaan