Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Jasper-RS

Forumguru
Spacers wijzigen totaal niks aan de sporing/camber of Caster. Dus waarschijnlijk was dit probleem van cuppende voorbanden al voor de spoorverbreders aanwezig

Tinto

Forumguru
@Antera heeft het ook nut om het Eibach verlagings set op een 1.6TDI te zetten? Ik had in het begin van 2015 een S2 greenline. Die was vanaf fabriek verlaagd. Eerlijk gezegd vond ik die zo hard en stug dat ik me er dood aan irriteerde. Is de Eibach, qua stugheid, vergelijkbaar met de standaard fabrieks verlaging van de S2?

Der Einser

Forumguru
Spacers zijn nooit "nodig" die zet je omdat je het mooi vind! Of je ze bij je Supernova's wil hebben is dus een kwestie van smaak en budget :D zo simpel is het :arghh:

Dat is niet waar wat je zegt @Tuulster
Ik heb regelmatig velgen van een andere fabrikant, bijv. Mercedes. En deze hebben zo'n hoge ET waarde dat je wel een spacer MOET hebben wil je ze monteren op je VW, Skoda, Seat, Audi

Antera

Donateur
@Antera heeft het ook nut om het Eibach verlagings set op een 1.6TDI te zetten? Ik had in het begin van 2015 een S2 greenline. Die was vanaf fabriek verlaagd. Eerlijk gezegd vond ik die zo hard en stug dat ik me er dood aan irriteerde. Is de Eibach, qua stugheid, vergelijkbaar met de standaard fabrieks verlaging van de S2?

Als hij fabrieks af verlaagde greenline is met kortere veren verlaagt en zijn de dempers gelijk. Ik weet niet of Eibach daar veel meer comfort in gaat brengen aangezien het greenline onderstel ook al erg inveerde in bochten enz. Als ik jouw hoor dat je de Greenline al stug vind dan betwijfel ik of je Eibach wel goed vind rijden. in dit geval is meerijden met iemand die het al heeft het beste voordat je er iets aan wilt doen.

Nut heeeft de Eibach zeker. Minder bodyroll mee gevoel in de auto en met belading beduidend minder doorhangend

Van Hoften

Forumguru
Over een kleine twee weken hoop ik de 1.8TSI Superb III eindelijk de showroom uit te kunnen rollen. Nadat de uitlaten aan de beurt zijn geweest, ga ik een bezoek inplannen bij onze forumvriend Antera. Ik vind de verlaging er zeer geslaagd uitzien en ben benieuwd hoe het eruit ziet op de witte SIII met zwarte Supernovawielen. De voorpret is er in ieder geval alvast. Erg netjes gedaan en mooie foto's!!

Tuulster

Forumguru
Inmiddels bijna 500km met de Eibach set gereden en je levert echt niets in op comfort! Sterker nog persoonlijk vind ik het nu comfortabeler. De veerweg is korter en auto dient minder.

Daarnaast is het zeker in flauwe bochten nu een feest om er wat harder in te gaan, auto blijft prachtig vlak en strak in zijn baan. Ik weet overigens niet of de spacers hier ook in bijdragen?

Tinto

Forumguru
Als hij fabrieks af verlaagde greenline is met kortere veren verlaagt en zijn de dempers gelijk. Ik weet niet of Eibach daar veel meer comfort in gaat brengen aangezien het greenline onderstel ook al erg inveerde in bochten enz. Als ik jouw hoor dat je de Greenline al stug vind dan betwijfel ik of je Eibach wel goed vind rijden. in dit geval is meerijden met iemand die het al heeft het beste voordat je er iets aan wilt doen.

Nut heeeft de Eibach zeker. Minder bodyroll mee gevoel in de auto en met belading beduidend minder doorhangend

@Antera de S3 die ik in maart krijg is de 1.6tdi greentech. Er is geen greenline meer. Hij is niet vanaf fabriek verlaagd. Zou hij dan met het Eibach pakket eronder minder stug rijden dan de S2 greenline met vanaf fabriek verlaagd onderstel?

Ik zou graag met iemand meerijden die een 1.6 TDI heeft met het Eibach pakket eronder. Helaas ken ik niemand die dit heeft

Tinto

Forumguru
Ik ken ook iemand die een Sup II Greenline heeft gehad voor de Sup III met Eibach........:deuk:
Dus jij kan een aardig vergelijk trekken.

Is de S3 met Eibach minder stug dan de S2 greenline? Ps. Uit welk jaar was de S2 greenline? Want volgens mij was de S2 greenline vanaf 2014 standaard met een verlaagd onderstel

Tuulster

Forumguru
Ja, voor wat ik nu na ongeveer 500km kan zeggen is dat de Sup III met Eibach beter stuurt dan de II met het standaard wat verlaagde onderstel. Maar goed dit is ook een hele grote kwestie van smaak uiteraard........ Sup II was uit 2013 maar had dit ook al hoor.

Tinto

Forumguru
Ja, voor wat ik nu na ongeveer 500km kan zeggen is dat de Sup III met Eibach beter stuurt dan de II met het standaard wat verlaagde onderstel. Maar goed dit is ook een hele grote kwestie van smaak uiteraard........ Sup II was uit 2013 maar had dit ook al hoor.
Dus minder stug. Dank je wel voor je input. Ik waardeer het ten zeerste. Zal in maart eerst zonder Eibach gaan rijden. En als dat me niet bevalt weet ik @Antera te vinden ;)

fastpeter

Forumguru
na ruim 6000 Km waarvan 5000 km met eibach in een woord super zoals al eerder gemeld , standaard zelfs op sport (DCC) nog te week vooral van vluchtheuvels / verkeersdrempels afrijden en zeker de auto in de bocht zetten.
De combinatie eibach en 4x4 is echt super veel grip met nog nauwelijks body roll , en zeker met belading zakt hij niet zo ver meer door !!.
Rij al jaren met elke auto eibach, die weten echt wat ze doen en testen en maken echt alles zelf.
mark heeft toen voor de Octavia III RS ook een set samen ontwikkeld met de fabriek (aangezien ik ook contacten heb gehad met de fabriek en deze ook bezocht heb).

Mark doet samen met de importeur/fabriek top zaken, monteert dit vakkundig en dat voor een zeer mooie prijs.
Auto houd toch zijn karakteristiek echter verbeterd.

mee rijd , en nooit daar aan twijfelen zeker weten feest, @Antera (Mark) nog bedankt !

carfreak24

Forumguru
@ fastpeter > jij hebt DCC, wat ik me afvraag, wordt de auto minder 'stoterig' in Sport icm Eibach ? Zelf vind ik de sportstand wel prettig bij hoge snelheden op de Autobahn, maar wordt op den duur vermoeiend door wat stoterig dempen. Switch dus veel tussen Normal en Sport. De stand Normal is OK, maar wat slapjes zeker bij stevig rijden.
Over Comfort moeten we het maar helemaal niet hebben....

s-line

Forumguru
Wat ik mij afvraag, waarom er nog niemand aan de schroefset gaat voor op de S3. Dat rijd nog zoveel beter als alleen eibach veertjes,en je kan hem ook nog eens mooi afstellen/rechtleggen. En last but not least, net ff wat lager, wat hij toch nog wel kan hebben als ik de foto's zie van de S3 met eibach

Bovenaan Onderaan