Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

MrEdge_

Forumguru
@Antera waar zit dat plaatje precies? Alvast bedankt
Aan de bijrijderskant onder op de B-stijl.

Ik ben ook benieuwd naar de dempers van de personen die de auto niet vinden duiken. Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat er verschillende typen dempers geplaatst zijn?
 

MarsMars

Senior Member
Aan de bijrijderskant onder op de B-stijl.

Ik ben ook benieuwd naar de dempers van de personen die de auto niet vinden duiken. Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat er verschillende typen dempers geplaatst zijn?
In de comfort stand veert mijn auto flink in, maar dat lijkt me ook logisch.
In de rammelstand heb ik nergens last van inveren, wel van mijn tussenwervelschijven...
 

s_janssen

Actief lid
Ik heb een vraag over het verlagen: is er ook een kit die het rijgedrag verbetert en NIET 3 cm verlaagt, maar bijvoorbeeld 1,5 of 2 cm? Ik vind persoonlijk (no offense, kwestie van smaak uiteraard) een verlaging van 3 cm i.c.m. 17 inch Stratos net ff teveel van het goede. Maar ik lees wel hele positieve berichten over behoud van comfort en toch stukje strakker rijden. Dat spreekt me zeker aan.
 

s-line

Forumguru
Misschien veren van een sportonderstel op de kop zien te tikken. Ik weet eigenlijk niet of er s3's zijn met een sportonderstel.
 

s_janssen

Actief lid
Misschien veren van een sportonderstel op de kop zien te tikken. Ik weet eigenlijk niet of er s3's zijn met een sportonderstel.

Da's wel een goeie, thx. Ik had het sportonderstel graag af fabriek besteld, maar laat het sportonderstel nou net niet leverbaar zijn voor de 1.6TDI. Of dat een technisch ding is of een PON-besluit, geen idee. Maar ja, 'sport' en 1.6TDI is ook niet zo logisch. :nono: En of er mensen zijn die een S3 sportonderstel weer hebben laten vervangen door een Eibachkitje...lijkt me onwaarschijnlijk. Maar zeg nooit nooit.
 

Antera

Donateur
@Antera waar zit dat plaatje precies? Alvast bedankt

als je je linker of rechtportier open doet onderin de hoek bij de achterdeur

Ik heb een vraag over het verlagen: is er ook een kit die het rijgedrag verbetert en NIET 3 cm verlaagt, maar bijvoorbeeld 1,5 of 2 cm? Ik vind persoonlijk (no offense, kwestie van smaak uiteraard) een verlaging van 3 cm i.c.m. 17 inch Stratos net ff teveel van het goede. Maar ik lees wel hele positieve berichten over behoud van comfort en toch stukje strakker rijden. Dat spreekt me zeker aan.

Dit kan zeker door plaatsen sportdempers van Bilstein kan je het zeker nog aanpassen

Misschien veren van een sportonderstel op de kop zien te tikken. Ik weet eigenlijk niet of er s3's zijn met een sportonderstel.


Helaas dat is geen optie mits je DCC mee besteld. Dan krijg je kortere veren en instelbare dempers
 

s-line

Forumguru
Maar als iemand met DCC dus Eibach veren zou laten monteren, kan je toch die kortere veren gebruiken voor iemand die maar iets lager wil en niet de 3cm van de Eibach veren. @Antera ?
Zoals bijv. @MennoW volgens mij.
En anders de oldskool jaren 90 methode, een ring van orginele veer afslijpen!;):D
 

S-coda

Lid
Inmiddels staat de afspraak bij @Antera gepland om er andere dempers onder te zetten. De auto is mij met de Eibach nog steeds te deinerig aan de voorzijde. De dempers lijken het niet aan te kunnen.
 

S-coda

Lid
Ja de oude eronder vind ik dan weer zonde. Betaal je tweemaal om er uiteindelijk niets mee op te schieten.
 

Jan A

Actief lid
Mij lijkt het logisch dat je Let kortere en dus stijvere veren ook best aangepaste dempers monteert. Die originele dempers passen met hun langere slag qua dempingskarakteristieken namelijk niet bij die veren.
 

S-coda

Lid
Ja ik ga dat dus doen. Overigens als ik het goed begrijp volstaan normaal gesproken de originele dempers. Kennelijk is bij de Superb een bepaalde demper gemonteerd die zo gericht is op comfort dat icm een Eibachset dit geen goede match is.
 

S-coda

Lid
Je hoort ze alle 4 te monteren, dus dat laat ik doen. Rond de 650 euro. Had ik het van tevoren geweten dan had ik niet verlaagd. Maar nu de auto verlaagd is heb ik geen keuze. Terugzetten oude veren vind ik geen optie. En als ik eerlijk ben, de auto smoelt stukken beter en rijdt nu al strakker laat staan met de andere dempers.

Ik vond de originele set sowieso te slap
 
Bovenaan Onderaan