Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

S-coda

Lid
Oh ja, en ach ik ga er 4 jaar mee sturen. Dan liever een auto die echt strak rijdt. Ik kom uit een Audi A4 S-line met S-line onderstel. Ik houd wel van een strakke auto zonder dat mijn vullingen eruit klapperen.

Daarvoor reed ik een Opel Insignia met 18 inch en standaard onderstel. Die was veel stoteriger dan de Audi was. Wat goede dempers al niet kunnen doen.
 

carfreak24

Forumguru
Hele topic nog even doorgebladerd en blijf met een vraagteken zitten.
Ik heb een auto met DCC (2.0 TDI).
An sich hoeft de auto voor mij optisch niet persé lager.
Wel stoort mij een mismatch in de ophangingscomponenten.
Niet constant, maar vooral bij -laten we zeggen- een dynamische rijstijl.
Door de stand van de DCC te veranderen wordt de hardheid aangepast middels het aanpassen van bepaalde oliekanalen in de dempers (althans zo begrijp ik het systeem). Gaatje kleiner = meer weerstand = stuggere demper, gaatje groter = minder weerstand = soepelere demper.
In een ver grijs verleden op school bij het vak chassis ooit geleerd dat een demper (met name) de uitgaande slag op moet vangen en het inveren van de veer gelijkmatig laat verlopen. De hardheid van de veer bepaald de soepelheid van het inveren.
Hopelijk praat ik tot zover geen onzin...
Nu merk ik dus wel dat de hardheid zich aanpast, maar vreemd genoeg voelt het allemaal niet aan als een gecontroleerd geheel. Een leuke gimmick, maar de sport stand maakt de auto zeker niet dynamischer.
Wat ik merk, als ik in NL rijdt, staat de DCC over het algemeen op normaal. Als ik in DLD onderweg ben naar kantoor of klanten, dan stel ik om naar sport om minder te deinen. Als ik moe ben op comfort. Met de caravan (1600kg - 7m) op sport.
Echter... wil ik sportief rijden - dus bochten (korte en lange) dan zet ik de DCC op normaal omdat mij dat gevoelsmatig het meest gecontroleerd en geintregeerd overkomt. Bij Sport lijkt het wel of de demper en vering niet op elkaar afgestemd zijn.

Dus, nu de grote vraag aan de experts, wat is de ervaring met Eibach verlagingsveren ? Dat de hardheid quasi opschuift begrijp ik, maar het gaat me vooral om de mate waarin de demper en veer met elkaar samen werken. Is dat beter ?
 
Laatst bewerkt:

fastpeter

Forumguru
Beste carfreak24 , maak je geen zorgen dat is juist meer op elkaar aangesloten dan standaard , het is niet helemaal zo dat alles 1 op schuift vooral al zet je standaard zonder verlagen op normaal dan neem maar eens een drempel en voel hoe erg hij naveert (lees dempt) doet dit zelfde met eibach dan zal hij veel minder na veren zonder echt stugger te zijn.
De veren zijn er om de auto te dragen op zijn aslasten,de schokdempers doen het grootste werk echter bij zware inveren heeft de eibach set het voordeel in de onderste regio veel stabieler te zijn.
Mijn auto was zelfs op dcc sport voor mijn gevoel een matige demping.

Voor mij mag het op sport echt nog wel wat harder,ik rijd op 19 inch 2,8 bar en nergens last van, een hobbel weg zet ik op normaal of hele langen autobaan rit zoals nu in mijn vakantie waarvan nu al 4300 km gereden.
Zodra ik echt veel bochten of hobbels in de weg krijg of echt wil doorijden direct op sport.

Ik heb al jaren eibach en hun gaan voor comfort met looks en niet voor hardcore , en blijft demping na een paar jaar ook echt goed.
Gewoon doen zoals vele na mij komt goed mark @Antera regelt het voor je, waar bij ik na mijn vakantie weer heen ga voor een mooi spacer set !!!!
 

fastpeter

Forumguru
Zo net terug van een vakantie spanje met de superB even in 3 weken 6200 Km er bij gezet, echt goed los getrapt ;)
ook nog mooie foto's gemaakt daar.
Maar inderdaad spacer set zal mooier staan en de wegligging nog mee verbeteren dus waarom niet, mark heeft me overtuigd staat dik !!, de foto's zijn nog zonder maar de 19 inch en de eibach verlaging (met DCC) valt al dik
2Fastpeter SUPERBL&K.jpg Fastpeter SUPERBL&K.jpg
 

Stevo

Lid
Top @fastpeter !
Kist ziet er dan ook super uit in het zilver icm die velgen. Heb lang getwijfeld maar ben toch voor de zilveren variant gegaan.

Eibach drop ziet er perfect uit! Na levering ga ik de ophanging op m'n gemakje leren kennen maar de kans is reëel dat ik ook binnen spring bij Antera voor een setje.

Tot slot, hoe valt de motor mee? :D
Heb er ook zo eentje besteld maar heb 'em niet kunnen testrijden.
 
Niet echt eibach

Door de vele negatieve reacties gelezen te hebben over de vaste veren van eibach toch maar gekozen voor een schroefset van bilstein met dit al resultaat

xasax3.jpg
 

Antera

Donateur
Ben benieuwd hoe de Bilstein zich houd. Had de importeur nog gesproken en wist nog niet 100% zeker of het problem dan opgelost zou zijn. Wat merk je met drempels af ?
 

RefleCs

Forumguru
Ik zou het verschil ook wel eens willen ervaren tussen de Eibach Pro en de Billstein set in de praktijk.
 
@corn de kluijver dank u
@Tuulster het gaan ome vw tiguan r velgen worden in de maten
19" 9j et33
@Antera tot hiertoe ben ik er content van merk zeker niet veel door veren of dichtslaan van de demper.
@RefleCs opzich kan je deze niet vergelijken met elkaar eibach zijn vaste veren die max 30mm tot 35mm verlagen en op de originele dempers gemonteerd worden.
De bilstein in een schroefset waar ik 65mm ben met kunnen zakken en nog 10mm draad over rondom.
Comfort zal ok altijd inboeten door zo laag te gaan maar al bij al ben ik er zeer tevreden met.
Heb zelf ook niet met de eibach veren gereden door de slechte ervaring ervan.
 

CDK

Forumguru
het gaan ome vw tiguan r velgen worden in de maten
19" 9j et33

De bilstein in een schroefset waar ik 65mm ben met kunnen zakken en nog 10mm draad over rondom.
Comfort zal ok altijd inboeten door zo laag te gaan maar al bij al ben ik er zeer tevreden met.

Gaat dat passen denk je???? :pieker: ET 33 kan wel eens gaan aanlopen vrees ik, maar daar kom je snel genoeg achter.

Laag rijden met een schroefset waarbij je de demping kan instellen is zeker niet minder comfortabel als OEM, weet alleen niet of dat op jouw Bilstein set ook kan, bij mijn KW set wel en daar ben ik super content mee :jaja:
 
Bovenaan Onderaan