Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

DannyG

Forumguru
@S-coda : Het is een mooi resultaat geworden :thumbsup:. Ik vond hem gisteren al mooi, nog voor ie verlaagd werd (jawel ... ik ben diegene die daar met mijn vrouw de Octavia liet verlagen :D.

Fijn dat ik nu ook jouw resultaat kan zien. Top hoor.

Groetjes,

Danny

S-coda

Lid
Inmiddels een kleine kanttekening. Ik vind wel dat bij drempels afrijden, de auto nogal "duikt" en wat verder door zijn dempers slaat dan dat ik dacht dat de auto zou doen (of denk te hebben ervaren bij mijn testrit met @Tuulster

DannyG

Forumguru
Inmiddels een kleine kanttekening. Ik vind wel dat bij drempels afrijden, de auto nogal "duikt" en wat verder door zijn dempers slaat dan dat ik dacht dat de auto zou doen (of denk te hebben ervaren bij mijn testrit met @Tuulster

Hoi S-coda,

Van dat duiken heb ik nog niets gemerkt. Had je dit ook niet toen ie nog niet verlaagd was? Ik zou vooral de lange wielbasis als "schuldige" beschouwen. Met da A6 had ik daar indertijd ook wel last van, met de OIII totaal niet (tenzij ik natuurlijk een drempel tegen 120km/u zou willen nemen :).

RefleCs

Forumguru
Dat duiken ervaar ik met de standaardveren ook. Wel iets om in de gaten te houden zodra de set er bij mij onder zit ;)

MrEdge_

Forumguru
Helemaal mee eens. Drempels (of al gewoon hobbels in de weg) laten de auto erg ver naar voren duiken. Als DCC dan op comfort of normaal staat, dan voelt dat alles behalve comfortabel of normaal aan. Afgelopen weekend in de Ardennen de auto permanent op sportstand moeten zetten omdat de auto anders alleen maar deint, duikt en hobbelt.
Ik heb de juiste veren eronder zitten volgens @Antera dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan me niet zo goed herinneren hoe de testauto destijds aanvoelde zonder de verlaging. Als er iemand in de omgeving Vught woont met DCC en zonder Eibach, dan houd ik me aanbevolen voor een testritje.

RefleCs

Forumguru
Ik heb dan geen DCC maar ik ervaar wel hetzelfde @MrEdge_ met de standaardveren en drempels. Ik verwacht dat de oorzaak ligt in de lange wielbasis. Volgende week komt de Eibach set er bij mij onder en dan zal ik eens verslag van de ervaring voor en na doen.

S-coda

Lid
Nou ja, anders andere dempers eronder. Ik heb geen DCC dus kan verder niets wijzigen in het gedrag.
Op de weg etc rijdt het allemaal heerlijk, maar voor iets stevigere dempers zou fijn geweest zijn. Maar ja, eerst zo maar ff anders blijf ik aan de gang.

Antera

Donateur
Heb er meer verlaagt en nog geen mensen gesproken met deze klachten buiten deze 2 die ik nu hier hoor. ( geinformeerd hier bij de dealer heeft er hier ook al een aantal gedaan zonder klachten) Ik gaat er eens mee aan de gang door volgende week eens een mede forum lid zijn S3 te besturen om een idee ervan te krijgen. De vraag is waarom er toch zijn die dat wel hebben. Misschien toch andere dempers eronder? we gaan er eens in duiken

Level42

Forumguru
Ik heb geen DCC en de auto is gewoon een tikkie deinerig van aard, het heeft ietsjes (dus niet heel veel) weg van een Amerikaanse limo vind ik....ach het is dan ook een lel van een auto :D

maar het zou i.d.d. wel een argument voor verlagen zijn omdat anderen hier aangaven dat dit wel wat minder zou worden.

Binnenkort maar eens een proefritje maken met een door Antera onderhanden genomen S3 :D

Ik herken de klachten ook. Hij veert gewoon net iets teveel door aan de voorzijde. Ben erg benieuwd naar je bevindingen

RefleCs

Forumguru
Ik app je zo even @Antera om een afspraak te maken voor de VCDS aanpassingen. Kunnen we misschien direct noteren welke dempers eronder zitten.

S-coda

Lid
Hou ons op de hoogte van de bevindingen. Ben heel benieuwd of het exemplarisch is of andere dempers die gemonteerd zijn.

Tuulster

Forumguru
Ik heb na verlaging nergens last van, duiken of doorslaan aan de voorkant of wat dan ook........
Nog steeds 100% gelukkig dat ik het heb gedaan! :D :jaja:

Bovenaan Onderaan