Dynamic pakket en stoelverwarming

CDK

Forumguru
@kleine heino, ik zou niet zo huiverig zijn hoor, alles wat je kan bestellen komt er op, zo niet..., dan regelt een goede dealer dat achteraf alsnog.
 

Bakkertje

Forumguru
Als je een verstelbare lendesteun wilt, kun je beter een elektrisch verstelbare stoel nemen. Bij de huidige Octavia/Superb heb je dan een zowel in hoogte als diepte instelbare lendesteun. Darnaast kun je de zitting ook kantelen, daarmee kun je als je het mij vraagt een perfecte zit vinden.
 

Darkside

Forumguru
Zit ook te denken aan de electrische stoelen. Wel jammer dat je niet gewoon de ergo stoelen van vw kunt bestellen. Voor 300,- is dit echt de beste optie de pon biedt.

En hoop ook dat de chromen omlijsting problematisch is.
Ze hebben nog 2 jaar de tijd om het te regelen.
 
Ook ik zit met vragen over het Dynamic pakket. Het is erg onduidelijk wat je nu precies krijgt vind ik. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Vragen:
  • Ik ben (helaas) bekend met onderrug problemen. Ik vraag me af of de lengte van de zitting van de sportstoel langer is dan de originele stoel?
  • Zit er ook een verstelbare lendensteun in?
  • Op de foto in dit topic lijkt het alsof de hoofdsteun geïntegreerd is in de stoel. Zitten deze hoofdsteunen niet in de stoel met de gebruikelijke 2 metalen pijpjes? (om de hoofdsteunen hoger/lager te zetten)
Onderstaand een berichtje van mijn dealer:

Wanneer u voor het ‘dynamic pakket’ kiest waar in de prijslijst benoemd staat dat een 3-spaaks stuurwiel erbij hoort zal deze alsnog geleverd worden met een 4-spaaks stuurwiel inclusief flippers. Zojuist telefonisch contact gehad met de importeur en geeft aan dat het een foutje is in de prijslijst. Bij het nieuwe model is 3-spaaks niet leverbaar en zal ook het ‘dynamic pakket’ met een 4-spaaks geleverd worden.

Dus het stuur vervalt in het Dynamic pakket. De flippers zijn benoemd omdat ik een DSG automaat ga bestellen.
Lekker verhaal weer. Ik was juist zo blij met het 3-Spaaks stuurwiel. Gaat de prijs van het pakket natuurlijk nog wel omlaag....... ;)
 

CoesDoes

Forumguru
4-spaaks i.p.v. 3-spaaks in het dynamic pakket, geen chromen dakrails als optie, B-style gapende kier, veel te summiere informatie over opties/pakketten, etc.

Ik heb zelf nog niks over verandering van het stuur bij het dynamic pakket gehoord, maar ga er van uit dat ik een 3-spaaks krijg (of dat ze die achteraf voor me vervangen), chromen rails staan als optie en zitten standaard op de Elegance uitvoering. B-style heb ik één bericht over op het Britse forum gezien en hoop dat dat over 10 weken in ieder geval verleden tijd is...
De summiere info is helaas redelijk standaard bij nieuwe modellen, heb dat eerder ook bij andere merken mogen ervaren.
 

Greggy

Actief lid
Yay (for me!)! Ik heb leder alcantara besteld op mijn Combi DSG. Ik wilde flippers (en 3-spaaks stuur; dus Dynamic pakket, maar deze gaat niet samen met de alcantara optie) en krijg dus het 4-spaaks stuurtje. De vraag is: met of zonder flippers? Spannend.... Goh... die O3 lijkt wel een zo'n verrassings-ei.

Wat ik laatst ook al zei: "...ben benieuwd wat ik straks krijg...". Pfff... :confused: Voor mij een leasert maar privé zou ik hier aardig de schurft in krijgen...
 

CoesDoes

Forumguru
Goh... die O3 lijkt wel een zo'n verrassings-ei.

Wat ik laatst ook al zei: "...ben benieuwd wat ik straks krijg...". Pfff... :confused: Voor mij een leasert maar privé zou ik hier aardig de schurft in krijgen...

Het is inderdaad allemaal behoorlijk onduidelijk :confused: denk dat alles pas definitief is als de auto bij de dealer staat.
 

andrehj

Forumguru
Pfff... :confused: Voor mij een leasert maar privé zou ik hier aardig de schurft in krijgen...
Privérijders kopen geen auto die nog maar een paar weken op de markt is...
Normaliter wacht je eerst een paar jaar, zodat de kinderziektes er aardig uit zijn. Zeker in het geval van de O3, waarbij het ook nog eens om een compleet nieuwe platform gaat en bijna allemaal nieuwe of vernieuwde motoren.
Ik heb niet voor niets mijn S2 pas in augustus 2011 gekocht. De sedan was toen drie jaar op de markt, en de combi ongeveer anderhalf. Dat heeft mij een hele rij kinderziektes gescheeld.
 

andrehj

Forumguru
Dat was niet de bedoeling, maar bij de meeste merken blijft het helaas een feit dat er in het begin veel kinderziektes zijn, en problemen/onduidelijkheden met opties en pakketten.
Edit: ik heb de tekst maar wat aangepast.
 
Ook ik zit met vragen over het Dynamic pakket. Het is erg onduidelijk wat je nu precies krijgt vind ik. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Vragen:
  • Ik ben (helaas) bekend met onderrug problemen. Ik vraag me af of de lengte van de zitting van de sportstoel langer is dan de originele stoel?
  • Zit er ook een verstelbare lendensteun in?
  • Op de foto in dit topic lijkt het alsof de hoofdsteun geïntegreerd is in de stoel. Zitten deze hoofdsteunen niet in de stoel met de gebruikelijke 2 metalen pijpjes? (om de hoofdsteunen hoger/lager te zetten)



Helaas nog geen antwoorden gehad op mijn vragen. Is er wellicht iemand die deze kan beantwoorden?

BVD
 
Heeft iemand enig idee hoe de spoiler er uitziet die in het Dynamic pakket zit?

Volgens de dealer zal het zoiets als bij de O2 zijn, zie foto. Echter zeker weten doen ze dat niet.
Wij vinden zonder mooier maar smaken verschillen natuurlijk. Je kan echter niet het Dynamic pakket zonder deze spoiler bestellen.
 

Bijlagen

  • Skoda spoiler Dynamic pakket.jpg
    Skoda spoiler Dynamic pakket.jpg
    62 KB · Weergaven: 76

CoesDoes

Forumguru
Ook ik zit met vragen over het Dynamic pakket. Het is erg onduidelijk wat je nu precies krijgt vind ik. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Vragen:
  • Ik ben (helaas) bekend met onderrug problemen. Ik vraag me af of de lengte van de zitting van de sportstoel langer is dan de originele stoel?
  • Zit er ook een verstelbare lendensteun in?
  • Op de foto in dit topic lijkt het alsof de hoofdsteun geïntegreerd is in de stoel. Zitten deze hoofdsteunen niet in de stoel met de gebruikelijke 2 metalen pijpjes? (om de hoofdsteunen hoger/lager te zetten)

  • Op de Tsjechische configurator kun je switchen tussen de verschillende stoelen, voor zover ik kan zien is de zitting van de sportstoelen iets langer.
  • Kan me niet voorstellen dat de lendesteun niet op de sportstoelen zit
  • Op de foto lijkt de hoofdsteun 'ingekapseld' te zijn tussen de 'schouders' van de stoel, maar volgens mij zijn ze wel los en in hoogte verstelbaar
Helaas zijn er volgens de importeur nog steeds geen officiële foto's bekend dus ik gok dat ze ook de ander informatie nog niet hebben..
 

CoesDoes

Forumguru
Privérijders kopen geen auto die nog maar een paar weken op de markt is...
Normaliter wacht je eerst een paar jaar, zodat de kinderziektes er aardig uit zijn..

Blijkbaar is dat iets persoonlijks, Ik rij privé en rij liever in een auto met nieuwe dan met 'verouderde' technieken ;)
Kinderziektes of niet, je kan met elke auto problemen krijgen en een auto zal sowieso nooit een goede investering worden..
 

Greggy

Actief lid
Mijn dealer weet niets van een 4-spaaks stuur op het Dynamic pakket, danwel over flippers op een DSG 4-spaaks. Van welke dealer komt deze info en waar heeft deze dealer de wijsheid vandaan?
 

paulus474

Senior Member
Heeft iemand enig idee hoe de spoiler er uitziet die in het Dynamic pakket zit?

Volgens de dealer zal het zoiets als bij de O2 zijn, zie foto. Echter zeker weten doen ze dat niet.
Wij vinden zonder mooier maar smaken verschillen natuurlijk. Je kan echter niet het Dynamic pakket zonder deze spoiler bestellen.
Als je in YouTube devolgende tekst intypt: "Skoda Octavia Combi (Skoda Genuine Accessories" (ja, dus accessoires verkeerd gespeld ;) ), dan vind je een filmpje met daarin o.a. (de) sportstoelen, maar ook de/een dakspoiler...
Een ander zeer interessant filmpje vind je als je het volgende typt: "GTI-Treffen 2013 am Wörthersee - Highlights". Vanaf 2 min 20 zie je daarin ook beelden van de spoiler.

Als je echter goed kijkt, dan zijn de spoilers verschillend tussen de 2 filmpjes.
De spoiler in net 1e filmpje lijkt iets rechterop te staan en minder lang te zijn.
De vraag blijft natuurlijk welke de geleverde worden...
 
Bovenaan Onderaan