Dynamic pakket en stoelverwarming

makal

Lid
Hoi,

Ik moet deze week mijn keuze maken voor me auto. Het wordt een Octavia III Combi 2.0TDI Business Elegance. Dat is zeker alleen wel of geen Dymanic pakket wegens het volgende;

Als het Dymanic pakket gekozen wordt behoud je dan de stoelverwarming? Ik kan dit zo nergens terug vinden dat het er niet meer op zit. :o_O:

Wellicht dat 1 van jullie dit weet?

Grt
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij maakt het inderdaad ook niet uit dat het sportstoelen zijn, in de prijslijst staat ook neit dat het vervalt als je het dynamic pakket kiest..
 

makal

Lid
ok bedankt!

de keuze is namelijk gevallen de

SKODA Octavia Combi 2.0 TDI 150pk Greentech Elegance Business Line
- Metallic lak - Black Magic
- Dynamic pakket (Octavia)
 

Greggy

Actief lid
My off-topic 2 cents: Dynamic pakket en alcantara/leer kan niet samen besteld worden. Qua verwarming weet ik niet...
 
waar kun je zien hoe de sportstoelen er uit zien, zijn die niet veel smaller als normaal. Ik ben een gezet persoon en in de seat heb ik destijds voor de normale stoelen gekozen omdat de zijsteunen je echt misselijk maakten, hoe zit dat hier.
 

Noord26

Forumguru
Ik vind deze stoelen op de foto erg veel overeenkomen met de comfort (leder, elec verstelbaar en verwarmd) stoelen uit onze SuperB. Zitten voor zowel mijn vrouw van 65kg als mijzelf, 110kg, perfect. Ik zie niet waarom die sportstoelen zouden moeten heten.
 

Noord26

Forumguru
Het zal er ook mee te maken hebben dat ik persoonlijk ook wel eens in echte race-auto's heb gezeten. Dat noem ik een sportstoel.

Als je de beoogde stoelen uitgebreid kunt verstellen kan er weinig mis mee zijn. Vooral een goede lendensteun maakt net even het verschil tussen goed of perfect kunnen zitten.
 

CoesDoes

Forumguru
Er is een duidelijk verschil in de 'schouders' (naast/onder de hoofdsteunen) en de 'wangen' van de zitting en rugleuning lijken wat groter te zijn, ze zijn niet heel veel duurder dus we kunnen er ook niet al te veel van verwachten..

Vraag me nu wel af of het neerklappen van de passagiersstoel wel mogelijk blijft.. :unsure:
 

CoesDoes

Forumguru
dat ik persoonlijk ook wel eens in echte race-auto's heb gezeten. Dat noem ik een sportstoel.

Dat is van totaal andere orde, zou dat soort stoelen eerder als racestoel qualificeren, sportstoelen zijn ook voor dagelijks gebruik geschikt, moet er zelf niet aan denken om dagelijks een aantal uur in een racekuip te zitten..
 

Noord26

Forumguru
Met een op maat gemaakte kuip is het zeer lang uit te houden kan ik je vertellen, wellicht zelfs langer als een stoel die qua instellingen goed gezet moet worden.
 

CoesDoes

Forumguru
Met een op maat gemaakte kuip is het zeer lang uit te houden kan ik je vertellen, wellicht zelfs langer als een stoel die qua instellingen goed gezet moet worden.
Tsja.., op maat gemaakt misschien wel inderdaad, maar regelmatig een racekuip vervangen omdat er iemand anders moet sturen lijkt me ook niet echt handig.. (Hoewel er natuurlijk wel ruimte genoeg is om er een aantal in de auto mee te nemen :tongue:)
 

Sk_Hans

Forumguru
Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Mijn Octavia heeft zowel het Dynamic pakket als stoelverwarming. Het kan dus prima op sportstoelen. Of dat bij dit specifieke model ook zo geleverd wordt, kun je het beste met de dealer afstemmen en vastleggen in de koopovereenkomst.
 
Ook ik zit met vragen over het Dynamic pakket. Het is erg onduidelijk wat je nu precies krijgt vind ik. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Vragen:
  • Ik ben (helaas) bekend met onderrug problemen. Ik vraag me af of de lengte van de zitting van de sportstoel langer is dan de originele stoel?
  • Zit er ook een verstelbare lendensteun in?
  • Op de foto in dit topic lijkt het alsof de hoofdsteun geïntegreerd is in de stoel. Zitten deze hoofdsteunen niet in de stoel met de gebruikelijke 2 metalen pijpjes? (om de hoofdsteunen hoger/lager te zetten)
Onderstaand een berichtje van mijn dealer:

Wanneer u voor het ‘dynamic pakket’ kiest waar in de prijslijst benoemd staat dat een 3-spaaks stuurwiel erbij hoort zal deze alsnog geleverd worden met een 4-spaaks stuurwiel inclusief flippers. Zojuist telefonisch contact gehad met de importeur en geeft aan dat het een foutje is in de prijslijst. Bij het nieuwe model is 3-spaaks niet leverbaar en zal ook het ‘dynamic pakket’ met een 4-spaaks geleverd worden.

Dus het stuur vervalt in het Dynamic pakket. De flippers zijn benoemd omdat ik een DSG automaat ga bestellen.
 

Daap

Nieuw lid
4-spaaks i.p.v. 3-spaaks in het dynamic pakket, geen chromen dakrails als optie, B-style gapende kier, veel te summiere informatie over opties/pakketten, etc.

Is dit een normale gang van zaken bij Skoda? Ik begin bijna te twijfelen of ik op deze manier wel met een gerust hart een auto kan bestellen...
 
Huh, geen chromen dakrails als optie, B-style gapende kier? Waar komt die info vandaan?

Mijn dealer geeft gewoon aan dat er chromen dakrails opkomen. Wij gaan een zwarte bestellen, dan is dat juist mooi.
 
Bovenaan Onderaan