Dvx-performance (België)

sitechris

Donateur
Ik heb niet zo heel veel zin om met DVX op pad te gaan. Ik heb betere dingen te doen in mijn vrije tijd ;). Als ik ze een advies mag geven.

Het bashen van JD via dit soort fora/sites vind ik niet echt handig, want zoals je merkt heeft het bedrijf (terecht imo!) nogal een grote fanbase. En dat moet ze aan het denken zetten, zoveel tevreden klanten bij de concurrent. Wellicht kunnen ze in plaats van het vervuilen van topics beter hun aandacht richten op het ontwikkelen van een eigen fanbase. Volgens mij hebben ze nog een lange weg te gaan.

LT83

Forumguru
@ Soulchi...ik wacht eerst nog even die beloofde vermogensuitdraai af.....aangezien ik hier inmiddels al tijden op wacht zal davy deze vast niet hebben wel?

@ Chris, dat was ook meer een geintje uiteraard, waar gaat het hier over. Volgens mij zijn wij beide (en met ons vele andere) super tevreden over de prestaties (zowel vermogen en vermogensopbouw) van de JD chip, dat lijkt mij het belangrijkste. Mij is in pm ook al eens verteld dat DVX mijn vermogen in twijfel trekt.

soulchi

Nieuw lid
Oei, ben er al heel lang niet geweest.
Kan je hem eventueel een mailtje sturen?
info@dvxperformance.be

Wat je naar chris schrijft heb je nadien in pm wel rechtgezet dat je wagen een uitzondering was wegens de zaken die je vermelde. JD zei ook dat het een uitzondering was. Dus bij deze is de twijfel weg. Maar je ging toch eens langs gaan om te vergelijken?
Heb je dit intussen al gedaan?

soulchi

Nieuw lid
Zou er ook geen andere verklaring zijn?
Ik denk maar aan verschillende meetresultaten door gebruik van verschillende vermogenbanken?
Is maar een idee, maar lijkt me wel een logische verklaring.
Ik weet niet welke dan juist of fout is, maar dit hoeft nu ook niet een nieuw discutiepunt te zijn.

Lijkt me alleen maar een logische verklaring.

LT83

Forumguru
@ Soulchi, mijn RS haalde heel gemakkelijk hoge koppelwaardes zonder verdere aansturing, Mark gaf toen aan dat zoiest wel uitzonderlijk was, ze hebben het koppel volgens mij ook nog wat afgevlakt omdat het in eerste instantie wat te hoog was. Wat betreft vermogen is dit misschien iets hoger door de brandstof (ron100), maar ik weet dat er bij JD volgens mij vele TFSI's zijn die tussen de 290 en 300pk halen bij een stage 2 met goede brandstof. Ik ga niet op de uitnodiging in om bij DVX langs te gaan om te vergelijken (dat heb ik ookal aangegeven), ik heb integendeel tot jullie niet het gevoel dat het vermogen niet klopt. Wat ik aangaf is dat ik best nog eens op een andere bank wil rollen uit nieuwsgierigheid, meer in de zin van als de mogelijkheid zich een keer voordoet tijdens een meeting (voor een paar tientjes) ofzo. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een geremde bank zoals bij van Beek racing. Volgens mij is Veejay (die van RIP Tjoening) mij met zijn 2.0tdi ook op 3 verschillende banken geweest waar best wel wat verschil in zat.

soulchi

Nieuw lid
Ja, ik denk dat het antwoord op alle frustraties deze richting uitgaat.
Weet je, iedereen doet zijn best en elke blok heeft zijn grenzen. Vandaar dat ik eerder richting testbanken denk.

Sprintjes lijken mij nog steeds de beste vergelijking.

VEEJAY

Forumguru
Tsja met praktijktesten dan zou je echt dezelfde type auto moeten hebben qua gewicht en cw waarde. Wat rollenbanken betreft hangt eea af van hoe goed de bank is in de zin van koeling en wat de tuner opgeeft aan aandrijfverliezen en in welke versnelling er gemeten wordt. Van de twee rollerbanken was er maar 1 die erg naar boven afweek.

Een praktijktest: zo had ik ooit mijn toledo EMS tuning tegen een Wettauer Toledo (van Edwin VanderVelden Seat) vergeleken in Duitsland, de Wettauer was op alle fronten sterker en dan ben je ook meteen klaar met de discussies ;)

Wat betreft van Beek denk ik nog altijd terug met het beeld van de beste man die met 1 sjekkie in zijn mond de auto vastzette en daarna met sjekkie in de mond de auto begon te rollen. Ergens in de verre verte wel komisch.

De huidige Skoda is nog steeds niet gerold dit omdat dit niks zegt over de echte snelheid. Dwz op de rollerbank komt bijvoorbeeld het gewicht, de korte versnellingsbak en DSG die ik heb niet tot zijn recht in de zin van hoesnel de auto wel niet van 0-100 of 80-160 accelereert.

Maar eens met Luuk voor een paar tientjes zou ik het misschien wel doen, maar er toch nog niet al te veel waarde aan hechten...

Disclaimer: Rollerbanken zijn idd wel goed om een op maat chip af te stellen, vanwege de koppelcurve etc. zoals Chris zegt.

VEEJAY

Forumguru
Zoals ik het begrijp meet de bank wel goed de wiel PK's maar de motor PK wordt een schatting.

Je kunt aandrijfverliezen meten door de auto uit te laten rollen of gewoon opgeven als %. Beide zijn dan nog steeds bij benadering. Als het een percentage is, dan kun je je voorstellen dat als je een standaard 105pk en een 200pk 1.9tdi op de bank zet dat de 200pk tdi procentueel veel meer PK's verliest, wat denk ik niet klopt als de rest van de aandrijflijn en wielen hetzelfde zijn...

Ik ben van mening dat je met een rollerbank best naar boven of naar beneden kunt afstellen met een aantal parameters, welke deze precies zijn weet ik niet, maar als je googled kom je aardig wat discussies hierover tegen.

Ik ben geen expert dus als iemand weet hoe het echt zit dan hoor ik het graag, want ook ik kom hier om te leren :)

Captain Hook

Forumguru
De huidige Skoda is nog steeds niet gerold dit omdat dit niks zegt over de echte snelheid. Dwz op de rollerbank komt bijvoorbeeld het gewicht, de korte versnellingsbak en DSG die ik heb niet tot zijn recht in de zin van hoesnel de auto wel niet van 0-100 of 80-160 accelereert.
Dan zul je die rollenbank ook nog in een windtunnel moeten zetten... :koffie:
IRL rijd je auto in de buitenlucht, met toenemende snelheid, neemt ook de luchtweerstand kwadratisch toe... :grin:

Race Eend

Forumguru
Tja en dan heb je de uitlijning/bandenspanning etc nog.

Een rollenbank is een prima instrument om vermogenswinst te meten (als je ook een vooraf meting hebt) en bovendien zeer goed om een curve te kunnen creëren. Want niet het maximale vermogen/koppel is zo belangrijk, vooral de curve is belangrijk, hoe een auto rijdt.

Geert DVX

Nieuw lid
Hej, het is niet mijn bedoeling om een "oude" topic terug in gang te steken, maar mijn aandacht werd gevestigd op een Belgisch forum dat er hier wel een heftige discutie was. Bruno L had me hier vorig jaar ook al over gesproken.
Ik ga mijn handen van deze discuties afhouden.
Wat ik wel wou melden is dat Davy nooit slechte bedoelingen heeft gehad om iets te posten op het youtube filmpje. Hij vond de wagen nogal traag op de tacho voor die 307pk. En vind dat hij persoonlijk deze vraag mag stellen.
Niets is minder waar dat dit met de bedoeling was om JD te "bashen".
De reactie die hierop volgde door de plaatser van het filmpje doet vermoeden dat Davy JD wil slechtpraten.
Vervolgens wordt deze link overal op verscheiden fora geplaatst. Dus nu vraag ik me persoonlijk af wie wie wil "bashen".

Ik ben van mening dat je ervaringen mag neerschrijven. Vragen mag stellen zoveel je wil. Maar zolang je geen persoonlijke ervaring hebt met een tuner kan je je hier ook niet over uitspreken.
En dit gebeurt blijkbaar meermaals.
Ik hoor vele goede zaken van JD en persoonlijk hopen we dat we ons ook ooit zo mogen profileren. VAG is voor ons ook een passie.

mvg
Geert

Noord26

Forumguru
Wat is je doel van deze posting Geert? Heb je anders meet-gegevens of onafhankelijke tests zodat een buitenstaander het een en ander langs elkaar leggen?

Geert DVX

Nieuw lid
Wat is je doel van deze posting Geert? Heb je anders meet-gegevens of onafhankelijke tests zodat een buitenstaander het een en ander langs elkaar leggen?
De bedoeling is even duidelijk maken dat we helemaal niets tegen JD hebben. Meetgegevens naast elkaar leggen is niet relevant indien je met verschillende banken werkt. En dan nog. Het blijft iets op papier. Waarom moet er steeds gediscuteerd worden over wie de beste tuner is? En vooral, waarom moeten klanten van tuners door vuur gaan om zijn eigen tuner te verdedigen en een ander af te breken. Ik spreek ook voor mezelf, want onze klanten doen dit ook. Maar begrijp het eerlijk gezegd allemaal niet.Het belangrijkste is dat je uw ervaring post en u niet kan uitspreken over iets of iemand waar je persoonlijk geen ervaring mee hebt.
Vragen stellen mag zoveel je wil.
Wij hebben het gevoel dat een nieuweling die vrij snel gekend wordt op alle vlakken wordt tegen gewerkt.
De weg is alleen langer en moeilijker, maar we komen er uiteindelijk wel.
Wij zijn zeker niet de allerbeste van de hele wereld zoals velen van zichzelf denken. Maar we doen wel ons best en komen er wel. Tegen wil en dank.

EdK

Forumguru
Geert ik kan me geheel vinden in je bewoording.
Punt is dat er velen hier zeer goede ervaringen hebben met JD.
En dat vervolgens er bij hun geen objectieve visie meer is, terwijl er wel meer goede JD zaken met een andere naam zijn.
Maar zoals jij het verwoord dat ervaar ik ook met het lezen over tuning, en voor mij een reden om minimaal te reageren in die topics omdat het dan inderdaad vaak gaat om gelijk en onderbouwen waarom je een ander tuner neemt etc etc.
Beter zou zijn om te vragen hoe die andere tuner is bevallen......

Maar goed hoop niet dat je hierdoor alleen niet meer actief wordt hier op forum in dit topic of andere topics.
Kunt ook gewoon opmerkingen negeren en de discussie aangaan met degene die wel interesse hebben in bv de tuner die jij ook goed vind.

LT83

Forumguru
@ Geert, goed dat je hier je verhaal komt doen! De reactie van Davy op het fimpje van Chris was gewoon niet super slim en een beetje irritant.
En laten we eerlijk zijn een youtubefilmpje is slechts een indruk en niet 100% te vergelijken. Net zoals jij terecht aangeeft dat verschillende rollenbanken dat niet zijn. Ik weet uit ervaring (maak zelf ook weleens een filmpje en time een sprintje) dat er heel veel verschil in de omstandigheden zit.
Het is dus zowieso lastig te oordelen over wel of geen 300+ pk's.
Wanneer ik een 100-200 sprint time in goede conditie; dan denk ik aan zomerbanden, wind mee, vlakke weg, RON 102 brandstof en temperatuur onder de 20graden dan kom ik altijd zo rond de 12-12,8seconden. Echter tank ik 98 van de Tinq, zit ik met zn 4en in de Octavia, ga ik lichtjes bergop en is het 32 graden dan meet ik misschien wel 15,5 sec.

Neemt niet weg dat jullie volgens mij een leuk klantenbestand aan het opbouwen zijn met tevreden klanten. En daar gaat het natuurlijk om, of je dan 280 of 300pk op je uitdraai hebt, who cares!

Bovenaan Onderaan