Dan wacht ik wel even op een arrestatiebevel.
Bij deze is het dus bevestigd dat je weer een nieuwe alias hebt aangemaakt mr BMW320D, tuningkid,...
Het spijt me enorm wat er in het verleden bij jouw tuningboer is gebeurd, maar hier kan ik niets aan doen. En ik begrijp je frustratie hierover. Wat ik vernomen heb is dat je gewoon getipt bent geweest door je tuner (welke het is weet ik zelfs niet) en je wagen in beslag werd genomen. Je zou voor minder 3 jaar vechten.
In de brief staat duidelijk dat chiptuning verboden is, en dat ze weet hebben dat bedrijven dit aanbieden.
Maar er staat niet in dat het aanbod van chiptuning verboden is. Althans mijn zeer subjectieve interpretatie.
Je kan dit ook interpreteren dat wij als tuners het niet mogen doen, maar zoals ze zelf schrijven moet de uitvoerende macht dit nagaan.
Heel simpel. Google: chiptuning en even langsgaan.
Of nog beter, even de statuten bekijken. Althans bij ons staat Motorsoftware.
Ik begrijp volledig wat je wil zeggen, maar waarom verbieden ze het ons niet als het zo bedoeld is?
Waarom aanvaarden ze al onze facturen (lees 21% BTW en inkomsten belasting en sociale lasten) waar duidelijk uit begrepen kan worden dat we motoren opvoeren?
Overigens krijgen wij de vraag van invoerder merk x om een bepaalde oplage te tunen zodat ze een GT, RS of sportversie kunnen verkopen. Natuurlijk gehomologeerd. Waar is de stelling hier dat wij dit niet mogen doen? Nogmaals een bewijs dat de eindgebruiker het nodige moet doen.
Dus graag ander topic, want blijkbaar is dit algemeen en niet alleen voor DVX

.