Dvx-performance (België)

Skoody Boo

Actief lid
PIM456: Dit geldt dan voor alle Belgische tuners, dus open nou dat nieuwe topic of blijf hier weg. In dat nieuwe topic mag het dan ook gewoon over alle Belgische tuners gaan, en niet alleen over DVX. Als je hier nou door blijft emmeren zet je vooral jezelf voor gek, er zal echt geen enkel forumlid hier bedenkingen krijgen t.a.v. DVX door dat geneuzel van jou.
 

Geert DVX

Nieuw lid
Iets helemaal anders nu.
We hebben onze demo wagen een nieuw jasje gegeven.
Ok, lijkt er een beetje over, maar moet opvallen he.
Wat zijn jullie bevindingen? Zal in juni langs nederland rijden met de StreetGasm 2000 challenge voor een goed doel.

ztew6h.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
nou opvallen doet ie. Mooi is anders vind ik, maar dat is een kwestie van smaak. Vind eigenlijk alleen de velgen mooi en wat mij betreft mag al het andere dan matzwart. Maar ik snap dat het hier een ander doel dient.
 

Geert DVX

Nieuw lid
Velgen waren het goedkoopste. Plastidip erover en klaar.
Ja, het roze is ook niet mijn ding, maar dit is nu eenmaal een belofte die we moeten nakomen he.
Zijn er hier nog die mee doen aan StreetGasm 2000 Challenge?
 

Tallguy

Forumguru
Ik wil wel graag dat dit topic ook ontopic blijft en dus het tunen van de auto betreft qua ervaringen. Nu begint het topic te verzanden in een discussie over een auto (BMW) die qua uiterlijk getuned is.
Ook bij deze dan het verzoek, als daar behoefte naar is, dat verder in de Stamtafel voort te zetten en het hier houden op tunen van Skoda's.
 

VEEJAY

Forumguru
DVX performance wordt de nieuwe ABT?

Sinds 2000 importeert Pon’s Automobielhandel de producten van ABT Sportsline. Na jarenlange goede samenwerking is vanuit strategisch oogpunt besloten te stoppen met de verkoop van motortuning en daarom de levering van ABT Sportsline producten niet meer via Pon’s Automobielhandel te laten verlopen. Dit geldt voor zowel styling als motortuning. De samenwerking stopt officieel per 1 april 2013.
De redenen hiervoor zijn dat het product motortuning steeds minder past bij het belang van een milieubewust imago van de merken die Pon in Nederland importeert. Dit, in combinatie met de rol van CO2-uitstoot in de Nederlandse automarkt, resulteert in onze keuze om motortuning niet meer te verkopen.
 

dirkie996

Forumguru
ik dacht dat dit uiteraard wel overgenomen zou worden door "RIP Tjoening".
Volgens de laatste berichten zit "RIP Tjoening" ook serieus in de clinch met de groenen, dit in verband met nieuwe milieunormen, en de ontdekking laatstleden van een illegaal roetfilterstort, dit dan nog in een gebied dat ingekleurd werd als landbouwzone. Naar verluidt zou de firma nu haar activiteiten richten op onontgonnen gebied: "de chinese markt, waar de groenen nog niet veel invloed hebben en de normen niet zo streng zijn.
 

VEEJAY

Forumguru
@Dirkie996: "RIP TJOENING" is op dit moment aan het bekijken naar de mogelijkheden het gat dat ABT hiermee achterlaat te vullen met tuning voor het 'hogere (lees duurdere) marktsegment'. Een tipje van onze business case:

Profitmodel:
De basis van het verdienmodel is door middel van kartelafspraken met de importeur alleenrecht en dus monopolie te verkrijgen op het tunen van automobielen met behoud van garantie. Om de klanten te overtuigen van de meerwaarde en kwaliteit vragen we hier dan erg veel geld voor. Want duur=goed, we verwachten veel vraag vanuit de "Audirijders" (C) hoek trouwens.

Synergy:
We denken dat we kunnen meeliften op de jarenlange ervaring van PON bij het afwijzen van garantieclaims en sporadisch aanbieden van coulance maar zeker op het gebied van globaal structureel afzien van het erkennen van productspecifieke fouten: maakt dat PON zich voor "RIP TJOENING" bewezen heeft als uitstekende partner voor de continuïteit van onze unieke bedrijfsvoering op zowel korte als lange termijn.

Business development:
Alsook ABT zullen we eerst powerbox tuning aanbieden waarmee we simpelweg de druk met een paar bar verhogen. Na een jaar zullen we chiptuning ofwel Obd tuning aanbieden waarbij bestaande powerbox klanten uiteraard geen korting krijgen want dat zou niet eerlijk zijn tov nieuwe klanten.

Research and Technology:
Lage ontwikkelingskosten: Gezien de VAG eenheidsworst aan motoren en aandrijflijnen wordt het mogelijk astronomisch hoge prijzen te vragen voor tuning omdat deze dan zogenaamd afgesteld zijn op de specifieke motor. We kunnen bijvoorbeeld een 1.2TSI in verschillende stages aanbieden: Stage 1 86>122pk voor 1399,- of Stage 2 122>140pk voor 2499,- dit laatste moet deze prijs hebben, anders komt de PON 1.4TSI voorraadmodellen verkoop nog meer tot stilstand.

Partner Services:
Onlangs hebben we een verzoek van PON gekregen: We zullen als extra service EGR kleppen van bepaalde motoren hard- en softwarematig dichtzetten op verzoek van PON zodat hier minder klachten over komen en er dan dus meer tevreden klanten zijn!

Legal:
We zullen nog contact zoeken met DVX Performance en Bruno om te zien hoe wij ook in NL niet in de problemen komen met het tunen van leaseauto's in de 20% bijtelling.

Ons slogan wordt ook: "Een echte vent rijdt met RIP TJOENING en 20%"

Zodra de tegoeden van onze financiers in Cyprus weer zijn vrijgegeven hoort u van ons!
 

dirkie996

Forumguru
@VEEJAY: Dus dat hele China-verhaal is er dus enkel om zand in de ogen te strooien van de concurrentie en zodoende een monopolypositie te verwerven? Knap bedacht :xyxthumbs:. Met de EGR klepjes van de 1.2 tdi is er alvast voor werkzekerheid gezorgd in Nederland.Heb zo een licht vermoeden dat dit scenario reeds lang uitgebroed en besproken geweest is achter de' schermen door betrokken partijen.:crazy:
 

Tallguy

Forumguru
Graag terug ontopic naar DVX tuning ipv RIP tuning. Dit topic schiet nu van links naar rechts. Nog maar een keer een waarschuwing hierover. Als dat niet lukt, dan ga ik 'm volgende keer sluiten.
 
Bovenaan Onderaan