@Dirkie996:
"RIP TJOENING" is op dit moment aan het bekijken naar de mogelijkheden het gat dat ABT hiermee achterlaat te vullen met tuning voor het 'hogere (lees duurdere) marktsegment'. Een tipje van onze business case:
Profitmodel:
De basis van het verdienmodel is door middel van kartelafspraken met de importeur alleenrecht en dus monopolie te verkrijgen op het tunen van automobielen met behoud van garantie. Om de klanten te overtuigen van de meerwaarde en kwaliteit vragen we hier dan erg veel geld voor. Want duur=goed, we verwachten veel vraag vanuit de "Audirijders"
(C) hoek trouwens.
Synergy:
We denken dat we kunnen meeliften op de jarenlange ervaring van PON bij het afwijzen van garantieclaims en sporadisch aanbieden van coulance maar zeker op het gebied van globaal structureel afzien van het erkennen van productspecifieke fouten: maakt dat PON zich voor "RIP TJOENING" bewezen heeft als uitstekende partner voor de continuïteit van onze unieke bedrijfsvoering op zowel korte als lange termijn.
Business development:
Alsook ABT zullen we eerst powerbox tuning aanbieden waarmee we simpelweg de druk met een paar bar verhogen. Na een jaar zullen we chiptuning ofwel Obd tuning aanbieden waarbij bestaande powerbox klanten uiteraard geen korting krijgen want dat zou niet eerlijk zijn tov nieuwe klanten.
Research and Technology:
Lage ontwikkelingskosten: Gezien de VAG eenheidsworst aan motoren en aandrijflijnen wordt het mogelijk astronomisch hoge prijzen te vragen voor tuning omdat deze dan zogenaamd afgesteld zijn op de specifieke motor. We kunnen bijvoorbeeld een 1.2TSI in verschillende stages aanbieden: Stage 1 86>122pk voor 1399,- of Stage 2 122>140pk voor 2499,- dit laatste moet deze prijs hebben, anders komt de PON 1.4TSI voorraadmodellen verkoop nog meer tot stilstand.
Partner Services:
Onlangs hebben we een verzoek van PON gekregen: We zullen als extra service
EGR kleppen van bepaalde motoren hard- en softwarematig dichtzetten op verzoek van PON zodat hier minder klachten over komen en er dan dus meer tevreden klanten zijn!
Legal:
We zullen nog contact zoeken met DVX Performance en Bruno om te zien hoe wij ook in NL niet in de problemen komen met het tunen van leaseauto's in de 20% bijtelling.
Ons slogan wordt ook:
"Een echte vent rijdt met RIP TJOENING en 20%"
Zodra de tegoeden van onze financiers in Cyprus weer zijn vrijgegeven hoort u van ons!