Dus...

eeuwige_student

Actief lid
De koopovereenkomst ontbinden omdat de auto voor de 3e keer bij de garage staat? Iets zegt mij dat dit niet gaat lukken. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het goed is voor het dossier om ze officieel in gebreke te stellen.

memoscan

Senior Member
Beste Joske,
kan best heel lang met je mening meegaan maar wanneer houd het op over een half jaar, ik ken geval van indertijd een goede collega over een demo audi die een jaar lang problemen had met een maandagochtend auto, deze auto bleef problemen houden bijna alles vernieuwd, tenslotte pon teruggenomen, maar koste collega toch veel geld, dus waar ligt de grens van redelijkheid als auto langer in garage staat dan rijd.

EdK

Forumguru
Ze moeten het verbieden om op maandag auto's te bouwen.....
Kunnen ze beter de wagens poetsen

tritus

Senior Member
Ik heb vandaag een update gehad van de dealer. Er schijnt een probleem te zijn met het roetfilter. Dit zou een gevolgschade zijn van de vorige problemen. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, omdat de auto rookte als een bezetene toen de 2e verstuivers stuk ging. Helaas is ook dit onderdeel niet op voorraad. Het is dus maar de vraag of ik de auto voor de kerst terug heb.

Juridische stappen of ontbinden van de koop is nog niet aan de orde. Ten eerste gaat het om een lease auto, en te tweede vind ik dat nog te vroeg. Daarnaast zou ik meer bijtelling gaan betalen als een vervangende auto in 2016 word geleverd.

Uiteraard heb ik mijn ongenoegen zeer duidelijk uitgesproken, maar zoals gezegd er word alles aan gedaan om het zo goed mogelijk op te lossen.

EdK

Forumguru
Uiteraard heb ik mijn ongenoegen zeer duidelijk uitgesproken, maar zoals gezegd er word alles aan gedaan om het zo goed mogelijk op te lossen.
En zolang je dit gevoel hebt bij een dealer moet je hem die kans ook geven.
Hij kan er net zoveel aan doen dat je een wagen gebouwd op maandag hebt die deze problemen steeds heeft.
Word je nu afgescheept door je dealer dan word het een heel ander verhaal.
En het uiterste redmiddel ( advocaten en rechters) zitten in deze beide partijen niet op te wachten.

Ja het is vervelend , maar een RS8 als ruilwagen momenteel is natuurlijk wel een leuke tegemoetkoming

tritus

Senior Member
Net weer mijn superb opgehaald. Roetfilter was inderdaad de boosdoener en is nu dan ook vervangen en de egr klep is ultrasoon gereinigd.

Volgens de garage was het wel een hele klus om dat roetfilter te vervangen. Er moest een subframe worden gedemonteerd om erbij te kunnen. 6.5 uur sleutelen om er bij te komen en dan weer 6.5 uur opbouwen. daarna de auto weer uitlijnen. Duur geintje als je dit ooit als particulier moet vervangen.

Nu hoop ik dat ik dit topic eindelijk kan afsluiten...

EdK

Forumguru
Ik ga je nog niet feliciteren of succes wensen...
eerst maar eens kijken hoe hij zich houd tot 2 januari 2016

tritus

Senior Member
De auto is wel gebouwd in de eerste week na de zomerstop. Misschien dat nog niet iedereen uit de vakantie modus was.....

Skoda-MAN

Forumguru
Hopen dat het de definitieve oplossing is en niet de andere verstuivers 1 voor 1 de geest geven.
Niet meer aan denken en fijn weer rijden.

s-line

Forumguru
Een subframe verwijderen voor je roetfilter?:pieker:
Ik ben benieuwd maar volgens mij maken ze je maar wat wijs. Om een beetje interesant over te komen.
Maar gelukkig heb jij hem weer terug en het is op gelost voor de kerstdagen!:D En nu ff lekker een stuk gaan knallen dit weekend.:pieker:

CDK

Forumguru
13 uur sleutelen voor een subframe lijkt me wat overdreven voor een (mag ik aannemen) ervaren monteur..., maar fijn dat je je ride weer terug hebt :thumbsup:

tritus

Senior Member
13 uur sleutelen voor een subframe lijkt me wat overdreven voor een (mag ik aannemen) ervaren monteur..., maar fijn dat je je ride weer terug hebt :thumbsup:
Tja, geen idee verder. Ze lieten me de werkbon nog lezen en die stond wel behoorlijk vol geschreven. Nou ja, ben in ieder geval blij dat hij weer terug is. Hij rijd nog steeds heeeeeeerlijk.

tritus

Senior Member
Gloeiende gloeiende gloeiende........

Vanavond onderweg, weer een knipperend gloeispiraaltje op het dashboard en bijna geen vermogen meer. Achter een vrachtwagen gaan hangen om de bij de eerste de beste afrit te kunnen komen. Net voor de afrit van een tankstation stopte de auto er helemaal mee. Gelukkig kon ik uitrollen tot aan het tankstation.

Bij stilstand rook ik een brandlucht en bij het openen van de motorkap vond ik een gloeiende turbo.. (Tenminste is de turbo geloof ik). Meteen een pissig mailtje gestuurd naar zowel de garage als de leasemaatschappij. Deze belde meteen naar me en gaan me morgen terug bellen hoe nu verder. Vertrouw helaas de auto niet meer. 4e keer stuk nu !!! IMG_3583 (2).JPG

Van de sleepdienst kreeg ik de melding na het laten zien van deze foto, dat mocht ik blij zijn dat de auto niet in brand was gevlogen......

Laatst bewerkt:

tritus

Senior Member
Ik ben het behoorlijk zat om dit soort foto's te blijven posten....

Bijlagen

• IMG_3586.JPG
    IMG_3586.JPG
    605,6 KB · Weergaven: 190
  • IMG_3585.JPG
    IMG_3585.JPG
    790,4 KB · Weergaven: 191
Bovenaan Onderaan