Leuk hoor, jullie belangstelling en steun! Ik was gister en vandaag even druk met het optuigen en weer opruimen van een feest van mijn bedrijf. Maar tussen alle bedrijvigheid door, had ik een berichtje ontvangen van de dealer dat de auto weer klaar stond. Deze dus gelukkig inmiddels weer opgehaald.
Ze gaven aan dat ze, in overleg met de fabriek, een "elektronische regelunit voor de brandstoftoevoer" hadden vervangen. Dit hielp echter niets. Er is ook gecontroleerd of er vuil in de brandstoftank zat, maar ook dit was niet het geval. Uiteindelijk dus toch weer een verstuiver vervangen. Dit was een andere als de vorige keer. Ik heb wel het idee dat er behoorlijk grondig naar de auto is gekeken. Er is in ieder geval zo'n 150 km met de auto gereden.
Mijn eerste vraag was, nadat ik hoorde dat ze weer 1 verstuiver hadden vervangen, hoe het dan zit met de 2 nog niet vervangen verstuivers. Deze zouden echter nog goed zijn en er is op dit moment geen rede om deze preventief te vervangen. Ik heb daarop de verkoper gebeld en heb aangegeven dat ik toch echt hoop dat het probleem nu niet alsnog terugkeert bij de andere verstuivers. Hij hoopt dit uiteraard ook niet en gaf aan dat als dat toch mocht gebeuren, hij er voor zou zorgen dat ze dan beide zouden worden vervangen.
Toevallig heb ik vorige week nog een Skoda Octavia combi besteld bij de lease maatschappij voor 1 van de collega's. Ik heb er meteen maar bij gevraagd of ik nu een Skoda kan krijgen die het langer volhoud dan 8000 km. Paar dagen later gaat de mijne weer stuk...
Nou ja, ik heb mijn auto in ieder geval weer terug en hopelijk nu voor een langere periode.