Dus...

Cordoba

Forumguru
Als dergelijke ellende zich maar blijft herhalen, en anderen met een identieke auto hebben er geen last van, dan begint er in mijn achterhoofd altijd iets te malen met deskundigheid van de betreffende garage. Het is uitermate frustrerend als de mensen hun uiterste best doen om het probleem te verhelpen en dit steeds opnieuw niet gelukt blijkt te zijn, en op het laatst durf je eigenlijk nauwelijks meer met de auto op pad als het niet hard nodig is.

Ik ben benieuwd wat er deze keer uitkomt als oorzaak.

s-line

Forumguru
@tritus, balen zeg! Maar 3 cilinders zijn helemaal hot toch, heb je de eerste 3 cilinder superb. Hopelijk vinden ze snel wat het is.

Spierings

Forumguru
Enorm balen, hopen dat hij het snel weer goed doet en dit keer goed blijft doen....

Op 3 cilinders lopen kan natuurlijk weer een verstuiver zijn..als het nu een andere is zou ik vragen of ze die andere 2 ook willen vervangen om herhalen te voorkomen..

@Joske op 3 cilinders lopen komt eigenlijk nooit door de turbo

peperskoda

Forumguru
Daar word je niet echt blij van ook al doet iedereen nog zo z'n best om het op te lossen. Je raakt toch een beetje het vertrouwen kwijt in je auto. Nu maar hopen dat ze het snel kunnen oplossen en dan de volgende 200000km probleemloos..........

tritus

Senior Member
Vanmiddag contact gehad met de garage. De auto is helaas nog niet gerepareerd. Er zijn een nieuwe verstuiver een regelapparatuur en toevoer dingetje?? besteld. Daarnaast zijn ze in overleg met de fabriek over de mogelijke oorzaak. De man die ik gesproken heb kon er verder ook niet zo veel over zeggen. Maar ze gaan hem eerst extra goed nakijken voor ik hem weer mee krijg. Hopelijk krijg ik morgen positief bericht...

eeuwige_student

Actief lid
Dan ben ik erg benieuwd of het dezelfde verstuiver is. In dat geval lijkt het eerder het gevolg van een kwaal, dan de oorzaak.

tritus

Senior Member
Dan ben ik erg benieuwd of het dezelfde verstuiver is. In dat geval lijkt het eerder het gevolg van een kwaal, dan de oorzaak.
Tja zou kunnen, ik heb nog gevraagd of het om dezelfde verstuiver ging, maar dat kon die man van de garage mij niet vertellen. Wat kan de oorzaak eigenlijk zijn van het kapot gaan van een verstuiver? Dacht dat het een mechanisch onderdeel was, wat brandstof in de cilinder spuit, maar dat is vast te eenvoudig gedacht...

eeuwige_student

Actief lid
Volgens mij werd het moment van inspuiting vroeger mechanisch bepaald en nu electronisch. Daarnaast zal de druk ook wel hoger zijn geworden om voor een betere verneveling te zorgen. Maar er zijn vast mensen die er meer verstand van hebben.

tritus

Senior Member
Leuk hoor, jullie belangstelling en steun! Ik was gister en vandaag even druk met het optuigen en weer opruimen van een feest van mijn bedrijf. Maar tussen alle bedrijvigheid door, had ik een berichtje ontvangen van de dealer dat de auto weer klaar stond. Deze dus gelukkig inmiddels weer opgehaald.

Ze gaven aan dat ze, in overleg met de fabriek, een "elektronische regelunit voor de brandstoftoevoer" hadden vervangen. Dit hielp echter niets. Er is ook gecontroleerd of er vuil in de brandstoftank zat, maar ook dit was niet het geval. Uiteindelijk dus toch weer een verstuiver vervangen. Dit was een andere als de vorige keer. Ik heb wel het idee dat er behoorlijk grondig naar de auto is gekeken. Er is in ieder geval zo'n 150 km met de auto gereden.

Mijn eerste vraag was, nadat ik hoorde dat ze weer 1 verstuiver hadden vervangen, hoe het dan zit met de 2 nog niet vervangen verstuivers. Deze zouden echter nog goed zijn en er is op dit moment geen rede om deze preventief te vervangen. Ik heb daarop de verkoper gebeld en heb aangegeven dat ik toch echt hoop dat het probleem nu niet alsnog terugkeert bij de andere verstuivers. Hij hoopt dit uiteraard ook niet en gaf aan dat als dat toch mocht gebeuren, hij er voor zou zorgen dat ze dan beide zouden worden vervangen.

Toevallig heb ik vorige week nog een Skoda Octavia combi besteld bij de lease maatschappij voor 1 van de collega's. Ik heb er meteen maar bij gevraagd of ik nu een Skoda kan krijgen die het langer volhoud dan 8000 km. Paar dagen later gaat de mijne weer stuk...

Nou ja, ik heb mijn auto in ieder geval weer terug en hopelijk nu voor een langere periode.

Skoda-MAN

Forumguru
Dank voor de informatie en ik hoop voor je dat die auto nu in orde is en je nu kan genieten in vol vertrouwen dat hij je altijd weer thuis brengt.

Bovenaan Onderaan