Dus...

Antera

Donateur
Kan zeker de nokkenassensor zijn maar meestal geeft ie dat wel maar. Maar dat is bijna de enigste sensor die de motor plat legt.

benieuwd naar de diagnose

eeuwige_student

Actief lid
Om het van de positieve kant te bekijken. Een storing die zich continue voordoet is meestal beter te vinden dan een storing die af en toe voordoet en dan weer verdwijnt. Dus lijkt de kans dat ze het goed kunnen vinden mij wel groot.

tritus

Senior Member
Nee, ik heb vanmorgen de garage gesproken en die zijn er mee bezig. Ben net pas thuis van een dag vol cursus en vergaderingen. Helaas geen voicemail bericht van de garage. Morgen maar even bellen....

tritus

Senior Member
De oorzaak is gevonden. Er is blijkbaar een verstuiver stuk. Deze word nu besteld. Helaas moeten deze onderdelen wel vanuit de fabriek uit het buitenland komen omdat de superb 3 nog maar kort geleverd word in Nederland waardoor er nog niet veel onderdeel direct leverbaar zijn.

coreza01

Forumguru
Gelukkig hebben ze de oorzaak relatief snel kunnen vinden. Hopelijk krijgen ze snel het onderdeel geleverd zodat je weer kan gaan genieten van je superb ;)

Cordoba

Forumguru
Er is in elk geval een duidelijke oorzaak gevonden. Ik gok dat verstuivers bijna altijd vanaf de betreffende motorenfabriek moeten komen en deze niet zomaar op voorraad zijn. Het argument dat de S3 nog maar kort in NL is, is niet sterk: hetzelfde blok zal binnen meer modellen van de Vaggroep gebruikt worden, en mogelijk al langere tijd bij die andere modellen/merken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

tritus

Senior Member
Zo, mijn auto staat weer op zijn vertrouwde plekje voor de deur! Wat een genot om na een paar dagen in een ford focus 1,0 3-cylinder benzine weer in mijn eigen auto te kunnen rijden!

tritus

Senior Member
Echt balen, hij is weer stuk!

Tussen de 2 en 3000 toeren vond ik hem bij een goede warme motor al iets trillen. Dacht eerst dat het door de winterbanden kwam die net waren vervangen. Was net nog even onderweg en omdat ik niet al te ver van huis was heb ik wat meer in dat specifieke toerenbereik gereden om te kijken wat er zou gebeuren. Het trillen/schudden werd meer en hij viel dus uiteindelijk in storing en ging in de noodloop. In het dashboard kwam een knipperende spiraallampje en daarna ging er ook een motorbloklampje branden.

Auto eerst even bij mijn ouders neer gezet en een uurtje laten afkoelen. Daarna was de storing nog steeds aanwezig. Voorzichtig naar huis gereden. Waarbij de auto flink rookte als er vermogen werd gevraagd. Rond de 2100 toeren reed de auto nog enigszins fatsoenlijk. Maar bij andere toerentallen schudde de auto flink alsof hij op 3 cilinders draaide.

Iemand een idee of dit ook een probleem met de verstuivers kan zijn?? Ben nu gelukkig thuis waar ik aan het wachten ben op de wegenwacht.........:wavecry:

tritus

Senior Member
Schiet niet echt op zo. ANWB is net geweest. Kunnen er ook niet veel mee. Auto word zo opgehaald door de sleepdienst en dan maandag maar weer door naar de garage. Maar weer afwachten....

Shit met een hele grote hoofdletter, zo'n enorme domper. Heb je net een nieuwe auto. Veel geld afgegeven, is dit wat je terug krijgt. Hoop dat er nu snel een afdoende oplossing voor je komt. Met een bos bloemen voor je vrouw.

Sterkte

tritus

Senior Member
Treurig gezicht... Moet wel zeggen dat iedereen z'n best doet om het op te lossen. Zelfs de verkoper al 2 keer aan de lijn gehad.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 170

EdK

Forumguru
Afijn de Ford staat weer klaar voor je neem ik aan ??

Maar het blijft balen als je dit telkens overkomt....

Bovenaan Onderaan