Echt balen, hij is weer stuk!
Tussen de 2 en 3000 toeren vond ik hem bij een goede warme motor al iets trillen. Dacht eerst dat het door de winterbanden kwam die net waren vervangen. Was net nog even onderweg en omdat ik niet al te ver van huis was heb ik wat meer in dat specifieke toerenbereik gereden om te kijken wat er zou gebeuren. Het trillen/schudden werd meer en hij viel dus uiteindelijk in storing en ging in de noodloop. In het dashboard kwam een knipperende spiraallampje en daarna ging er ook een motorbloklampje branden.
Auto eerst even bij mijn ouders neer gezet en een uurtje laten afkoelen. Daarna was de storing nog steeds aanwezig. Voorzichtig naar huis gereden. Waarbij de auto flink rookte als er vermogen werd gevraagd. Rond de 2100 toeren reed de auto nog enigszins fatsoenlijk. Maar bij andere toerentallen schudde de auto flink alsof hij op 3 cilinders draaide.
Iemand een idee of dit ook een probleem met de verstuivers kan zijn?? Ben nu gelukkig thuis waar ik aan het wachten ben op de wegenwacht.........