Dus toch een facelift!

higgy

Forumguru
Even aannemende dat deze info klopt, komt er wèl een 1.4, maar dan in de hatchback.
Vraag me in dat geval wel af waarom er geen 1.4FSi in de combi komt: in de Superb 2 zit íe wel en die motor schijnt te trekken als een lier.
Ik twijfel vooralsnog even aan deze link.
 

Bakkertje

Forumguru
Die 1.4 is de oude 80 pk versie, niet de nieuwe 122 pk variant met turbo.

De skoda's voor engeland zijn, op het stuur aan de verkeerde kant na, gelijk aan die voor Nederland (uitgaande van de folders voor de Superb die identiek zijn in de UK en NL).

Natuurlijk is het nog steeds afwachten hoe het er voor de Nederlandse O2's uit zal gaan zien en kunnen er op basis van de gevonden info geen conclusies getrokken worden.
 

Gieliovd

Forumguru
Even aannemende dat deze info klopt, komt er wèl een 1.4, maar dan in de hatchback.
Vraag me in dat geval wel af waarom er geen 1.4FSi in de combi komt: in de Superb 2 zit íe wel en die motor schijnt te trekken als een lier.
Ik twijfel vooralsnog even aan deze link.
Ik kan me niet voorstellen dat een 1.4 FSI lekker trekt in een grote wagen als dat, eerder serieus underpowered lijkt mij.

Tenzij je niet de FSI bedoelt maar de TSI of de TFSI. Dan kan ik me er iets bij voorstellen.
 

vdijk

Lid
dit is inderdaad een kleine faselift en geen totaal nieuwe versie (en dus een O3).

Ik vind de voorkant er wel leuk uit zien. Bij de achterkant is alleen de strip nieuw.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Maar weer eens 2 draadjes samengevoegd. Zouden jullie bij het starten aub op willen letten of er wellicht al een draadje over dat onderwerp bestaat? Dank![/moderatorbreak]
 

Yoske

Nieuw lid
Ola allemaal,

Al snuffelend (en nog steeds wachtend op de levering van mijn O2) kwam ik de volgende info tegen over de nieuwe O2: http://research.cars.uk.msn.com/autos/vip/Spec_Glance.aspx?year=&make=Skoda&model=Octavia&ts=all

Wat mij opviel is dat de 1.6 MPI komt te vervallen (geen O2's meer op LPG??), geen 1.4 TFSI's..? De Common rail 2.0 TDI is te vinden in de vRS.
De 1.9 TDI blijft ook gewoon (geen 1.6 Common Rail).

Verder weinig nieuws, afmetingen blijven gelijk, geen foto's..

Uiteraard kunnen er geen rechten ontleend worden aan deze info. (ik heb het ook maar gevonden..)

Aan de webpagina die aan de link hangt zie ik niet dat het hier om een facelift zou gaan. De 1.4 (75pk) is overigens in nederland ook te koop voor de hatchback. Geen idee of er veel van rond rijden...

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat men eerst een facelift introduceert en pas later er nieuwe motoren in zet. De passat en de Altea XL hadden ook 'ineens' een 1.4 TSI in het programma.
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik me niet vergis leverde Skoda de oude VP TDI's (de gouwe ouwe 90 en 110 pk TDI's) ook langer dan VW zelf. Dan zou het mij ook niet verbazen als het motorenprogramma van een O2 (met of zonder facelift) langer van PD motoren voorzien blijft dan de VW broeders.

Overigens wordt er in de info van de link gesproken over de 2009 O2, als die identiek zou zijn aan de 2008 O2's zouden ze alle info hebben, wat niet zo is. Daarom denk ik (weten doe ik het natuurlijk niet) dat het om de nieuwe / gefacelifte O2 gaat.

Maar het is en blijft speculeren..!
 

sitechris

Donateur
De 170 pk CR kost 1800 euro extra ivm de 140 pk. Koop een 140 pk, chippie erin en je bespaart dus 550 euro. Maar dan heb je wel een Pompverstuiver ipv CR.
 
De stootstrips laat ik spuiten 3 september voor 200,- in de kleur van de carosserie, dat zou iedereen moeten doen :-)
 
Vanmorgen deze link gevonden van een nieuw model voor india.
http://www.cartradeindia.com/news/skoda-to-launch-eight-new-models-in-india-110364.html
Als het al een octavia is en geen superb en de nieuwe octavia er in europa ook zo uit gaat zien geef mij dan maar het huidige model, wat een lelijke neus is dat zeg :icon_smile_dead:
Het goede nieuws is dat er geen stootstrips opzitten...

Dat is een Superb, in ieder geval volgens de bestandsnaam van het plaatje.
 
dat is trouwens al een hele erge oude foto. die was er al begin 2004 toen iedereen over het gezicht van de O2 aan het raadselen was. vond het toen ook al een mooi voiture trouwens.
 
Bovenaan Onderaan