Dus toch een facelift!

Fabia

† In Memoriam
Oeps, zit te slapen zie nu dat het item van 25 juNi is, ik las 25juLi. Sorry ben aan vakantie toe.:smiley29:
 

TL@

Forumguru
Die Bolero radio in de Octavia zou wel leuk zijn. Alleen jammer dat het een photoshop betreft van het oude interieur van de O2 met de stuur van de SuperB en radio van de SuperB.
 

Achtweg

Nieuw lid
Uitrol facelift Octavia2 versus nieuwe Superb

Ingewikkelde vraag: :koffie:

Kunnen we op basis van doorlooptijd van de zojuist uitgerolde nieuwe Superb iets zeggen over het daadwerkelijk kunnen bestellen van de Octavia in de lease?

Maw, nu wordt gezegd dat de facelift O2 in december komt. Wat werd er destijds genoemd over de nieuwe Superb en wat is de daadwerkelijke mogelijkheid tot bestellen geweest? Wat is dan de voorspelling van het kunnen bestellen van de faceliftO2?

Pfoeh....

Misschien een wiskundeknobbel met extrapoleren als expertise?
 

Bakkertje

Forumguru
De nieuwe Superb staat vanaf september bij de dealer. In het pdf-je staat die op 8-2008. Ik kon heb al kiezen rond 1 juli. Dus 2 maanden voor de pdf-datum zou ie bestelbaar moeten zijn, dat betekend voor de nieuwe octavia dat ie in december in de showroom komt en te bestellen is vanaf september. (ben benieuwd wat ze met mijn vorige week bestelde Octavia gaan doen bij ING carlease)

Dit alles volgens de logica van het gezond boerenverstand en geheel zonder rechten.
 

higgy

Forumguru
De nieuwe Superb staat in de laatste week van augustus al bij de dealers. Bij Verdaat wel, in elk geval.
In Duitsland rijden de nieuwe Superbs al per, in elk geval, 30 juni jl.
 

sitechris

Donateur
Deze prijslijst kun je ook al bij de dealer krijgen, al een paar weken liggen ze er. Skoda Center Utrecht in ieder geval.
 

Achtweg

Nieuw lid
1.6 diesel?!?!?

Op internet lees ik artikeltjes over de nieuwe Golf VI die in oktober op de markt komt. Een wijziging is het motorprogramma! De diesels zijn 1.6 en 2.0 liter.

Nu heb ik één jaar ervaring met een 1.6 ford focus diesel, en nu een aantal maanden ervaring met een 1.3 Opel Astra diesel. We worden er nou niet echt vrolijk van, deze motoren hebben niet die power zoals we gewend zijn. (Ook al staat er 105 pk op papier)

Ook weten we dat de golf motoren in de Octavia worden gehangen; krijgen we dan ook per datum van de facelift ook de nieuwe 1.6 diesels!??! :407:
Ik begin het idee te krijgen dat ik nu toch snel voor de eindstreep nog snel even de 1.9 bestel..... :ahum:
 

bat

Lid
Ik heb drie jaar ervaring met een Peugeot HDi 1.6 motor. De rest van die auto mocht van mij afbranden, maar die motor was best fijn. Het verschil in power zit 'm vooral in het geciviliseerder zijn van de HDi t.o.v. de 1.9 TDi die ik nu heb. Het lijkt daardoor dat de TDi meer 'oomph' heeft, maar de HDi is niks minder snel. Kortom: naar mijn ervaring is het vooral een verschil in beleving. Wat je ervoor terug krijgt is een lager verbruik en een stillere motor.

Maar goed, eerst maar even afwachten. De eerste berichten over de 2.0 commonrail van VW waren ook niet al te positief, maar intussen lijken de meningen daarover wel bijgedraaid.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb zelf een jaartje in een 1.6 tdci 90 pk focus gereden (ook gewoon een hdi). En het duurde 30000 km voordat ie echt los was maar daarna liep ie best goed naar mijn idee. En inderdaad niet zo "explosief" als een 1.9 tdi, maar zeker even snel. De 109 pk uitvoering loopt ook erg goed van de focussen. Ik heb wel vertrouwen in een 1.6 common rail diesel. De VAG zorgt wel dat het goed rijdt, anders komt er geen TDI logo op :)
 

Achtweg

Nieuw lid
Pfoeh...

Nou, ik ben weer gerustgesteld :yeah:Hier een citaatje uit de media over de Golf VI: "Het meest opzienbarende zit echter onder de kap. Daar lepelt VW nu alleen nog maar motoren in die voldoen aan de Euro 5-norm. Niet alleen zijn die schoner, ze verbruiken ook een pak minder. Op dieselfront verdwijnen de pompverstuivers definitief en ruimen plaats voor de common rail-inspuiting. Voorlopig blijft het aanbod beperkt tot twee 2 liters met respectievelijk 110 en 140 pk. Later op het jaar volgen dan nog een 170 pk versie van de 2.0 TDI en een 1.6 TDI met 90 pk."

Maw, die 1.6 komt later, en bovendien lijkt het me dat de 110pk versie even betaalbaar zou moeten zijn als huidige van dit caliber. En bovendien-boven-dien, zal die 1.6 later in het VAG gamma komen dan de facelift van de Octavia dit jaar denk ik zo.

Zucht.... :crazy: Of moet ik nu kiezen voor zo'n fijne zuinige 2.0 diesel Golf VI. :blush: (Vloeken in de kerk alhier, maar neuh ik ga voor ruimte en een leuke prijs!)

Op internet lees ik artikeltjes over de nieuwe Golf VI die in oktober op de markt komt. Een wijziging is het motorprogramma! De diesels zijn 1.6 en 2.0 liter.
 
Nu de Golf uit de kast is gekomen (eigenlijk ook maar een facelift, nieuwe voor en achterkant, zelfde techniek en middensectie) ben ik wel benieuwd naar de facelift voor de octavia.
Als daar ook meer wordt veranderd dan alleen maar een sierstrip wordt de volgende misschien toch weer een octavia.
 

LenK

Forumguru
Achterkant wel OK maar voor de voorkant heb ik een teiltje nodig.
2599292391_4d10aa4019_o.jpg

2599292341_d96e491c11_o.jpg

Maar dit is sjop werk dus geen zorgen.
 

Bakkertje

Forumguru
Wat specs van de 2009 O2

Ola allemaal,

Al snuffelend (en nog steeds wachtend op de levering van mijn O2) kwam ik de volgende info tegen over de nieuwe O2: http://research.cars.uk.msn.com/autos/vip/Spec_Glance.aspx?year=&make=Skoda&model=Octavia&ts=all

Wat mij opviel is dat de 1.6 MPI komt te vervallen (geen O2's meer op LPG??), geen 1.4 TFSI's..? De Common rail 2.0 TDI is te vinden in de vRS.
De 1.9 TDI blijft ook gewoon (geen 1.6 Common Rail).

Verder weinig nieuws, afmetingen blijven gelijk, geen foto's..

Uiteraard kunnen er geen rechten ontleend worden aan deze info. (ik heb het ook maar gevonden..)
 
Bovenaan Onderaan