Dus toch een facelift!

Octavia-facelift.jpg



Octavia-combi-facelift.jpg
 

GTJ

Lid
Idd, de neus is mooi. Ik vind alleen de mistlampen wel erg groot!

En..... Ik moet het nog maar zien of ze dit doorvoeren!

Vorig jaar verschenen er ook al diverse facelifts, voor de photoshoper is het natuurlijk een koud kunstje om de snuit van een SuperB op een Octavia te plakken! :) En de verkopen van de Octavia is tot op heden een enorm succes, mijns inzien zit er dus nog facelift aan te komen!

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/761194694_octavia.jpg
 

Frankie

Actief lid
Ik ben geen expert, maar deze foto's druipen volgens mij van het shop-gehalte..!!! Wel typisch dat net na de officiele intro van de SuperB er een foto komt met een zgn ge-facelifte O2 met PRECIES dezelfde neuscontouren !!! Ik geloof er geen fluit van. Achterkant is inderdaad niet mooier in die foto's. Een vraagteken in het onderwerp van je bericht had niet misstaan.
 

Sosh

Lid
Als deze foto's echt zijn, vind ik de O2 er niet op voorruit gaan en ben ik blij dat ik nog de 'oude' O2 heb besteld. De achter lichten vind ik niet mooier geworden en de koplampen staan hem niet.

Ik vind juist het hoekige van het huidige model mooi en tijdloos. Maar goed, foto's geven vaak toch vertekend beeld. Misschien doen de veranderingen hem juist goed.

Mocht het ooit tot een facelift komen, dan hoop ik overigens wel dat ze wat aan de raamstijlen doen (Zwart maken net als bij de Seat Altea, VW Golf etc).
 

joergarms

Senior Member
Er ZIT wel een facelift aan te komen, dat wist de dealer me maandag te vertellen, maar goed, hoe en wat, geen idee.
Vind dit front wel lekker stevig, achterlichten niet origineel, had wel wat vernieuwender gekunt.
 
Het is duidelijk een Photoshop. De overgang motorkap/koplampen is niet realistisch. Bovendien zijn er geen naden te zien op de overgang motorkap/spatbord.
Ik moet zeggen dat ALS de O2 een "lift" krijgt, deze foto's wel heel dicht bij de werkelijkheid zouden kunnen liggen. Niet lelijk maar ik ben erg tevreden met het huidige uiterlijk van mijn O2.
 
G

gas_zit_rechts

Wel heel toevallig dat hetzelfde kenteken gebruikt is als op de foto's van de nieuwe Superb op www.skoda.nl.

Nice try.
 

LenK

Forumguru
En de verkopen van de Octavia is tot op heden een enorm succes, mijns inzien zit er dus nog facelift aan te komen!
Beetje rare zin, maar het verkoopsucces is in Nederland al duidelijk over de top. En aangezien de O2 de trekker van Skoda is in Nederland is een facelift geen overbodige luxe.
Voor de bestaande rijders is een facelift nooit leuk. Ook al vind je de vernieuwing foeilelijk, je rijdt toch in een ouder model.

Als je kijkt op welk moment Skoda in het verleden de facelifts heeft gedaan dan is het nu echt de tijd voor een facelift van de O2.

Qua auto zou ik nog steeds best weer een O2 willen kopen, maar niet een ongewijzigd model en zeker niet met het risico dat er na mijn aanschaf alsnog een facelift komt.

Als je kijkt naar de Superb2 dan hoef je geen rare O2 MKII te verwachten.
De enige vrees die ik heb is de achterkant. De Superb2 heeft minder fraaie achterlichten en de facelift Superb1 en Fabia1 achterlichten waren ook niet echt mijn ding.
 

GTJ

Lid
Idd, eerst m'n berichtje eerst doorlezen voordat ik het post! :)

Ik denk dat de verkopen nog niet over de top heen zijn met de huidige Octavia. Laten ze nog maar even wachten met een facelift! :D
 

Fabia

† In Memoriam
Idd, eerst m'n berichtje eerst doorlezen voordat ik het post! :)

Ik denk dat de verkopen nog niet over de top heen zijn met de huidige Octavia. Laten ze nog maar even wachten met een facelift! :D

Als je kijkt naar de verkoopcijfers dan loopt het toch terug:

pos merk & type 2008 (t/m januari) 2007 (t/m januari)
25 24 Skoda Octavia 701 1,06 829 1,20

Bron: Autoweek.

Dus een facelift kan weer wonderen doen.
 

Gieliovd

Forumguru
Er ZIT wel een facelift aan te komen, dat wist de dealer me maandag te vertellen, maar goed, hoe en wat, geen idee.
Vind dit front wel lekker stevig, achterlichten niet origineel, had wel wat vernieuwender gekunt.
Oftewel: Een soep met gebrek aan fantasie. De neus overkopieren van een ander model, de kont niet kunnen bedenken.

Dan nog, toch leuk.
 

Henny

Actief lid
Zonde zoiets! De grille is zoveel minder dan van de huidige O². Een facelift zou de auto wel ten goed moeten komen en die lelijke grille van de andere modellen mag wat mij betreft aan de O² voorbij gaan. Achterlichten zijn juist één van de mooiste op de markt vind ik, dus blijf daar ook af.
Iets straks schijnt niet meer te "mogen" in autoland en van alles moet asymetrisch en met allerlei hoekjes hier en daar. Koplampen die dan ineens in de hoeken omhoog getrokken worden enz. enz. . Gelukkig nog niet zo erg als bij Audi met die verschrikkelijke Scania-grille en niet vloeiend lopende achterlichten, maar deze "snor-grille" blijf ik ook niet mooi vinden. Probeer maar eens opnieuw!
Blij dat ik het huidig model heb en een nieuwe (als die er zo gaat uitzien) zal er zeker niet komen.
 

LenK

Forumguru
De voorkant van de O2 vind ik wel de mooiste kant, daar mogen ze van afblijven.
Achter zou ik alleen wat meer chroom willen.

Echt verbeterpunt vind ik de zijkant. Mooiere deurstijlen met chroomrand en zwarte tussenstijlen mag van mij meteen.

Maar bij de meeste faceliften doen ze niks aan de zijkant maar wel aan de voor- en achterkant.
Skoda is altijd bescheiden met de faceliften dus dat geeft houvast.
 

higgy

Forumguru
Gisteren even gebeld met een insider. Er komt zeker een facelift, alleen zoals ie hiervoor is afgebeeld, da's hem echt niet. Dat de koplampen in de stijl van de Superb gaan worden, is logisch om aan te nemen. Dat de achterlichten eveneens een restyling krijgen, is ook logisch. Maar daar zal het wel zo ongeveer bij blijven. Een lichte restyling dus. Een O3 is niet te verwachten voor 2010. Eerder later.

Ter zijde en niet in het juiste draadje: de foto van de rode Superb Combi in Autoweek is een fotoshop, en niet door Skoda gereleased.
 

Jeje

Lid
deze volgens mij ook (photoshop) Zijn er nog (diesel) motoren die naar beneden afhangende uitlaten hebben? Volgens mij steken ze dankzij het roetfilter weer gewoon horizontaal onder de auto uit (iig de 2.0 TDI). dus moet dit wel een aangepaste oude zijn....
 

LenK

Forumguru
Zou die nog komen die facelift?
Eerst zou het met de Beurs van Frankfurt gaan gebeuren. Toen zou het debuut in Geneve zijn, maar die beurs is ook al afgelopen en nog steeds niks.
Op Autowereld.com staat al sinds juni 2007 hetzelfde artikel over de komende facelift. Een deel van de tekst wordt steeds aangepast: de verschijningsdatum van de facelift.
Nu staat er nog "Voor de zomer van dat jaar (2008) zal de auto leverbaar zijn.", maar dat was wel gebaseerd op debuut in Geneve.

Ik weet niet hoe het elders is, maar in NL is de Octavia de top gepasseerd. En gemakkelijker zal het niet worden met allerlei nieuwe modellen, de facelift Focus en de verlaagde VW prijzen.

Wanneer is de volgende autobeurs?
 
Bovenaan Onderaan