Dubbele bodem van Up in de Citigo geplaatst

hpolie

Senior Member
@stradje bedankt voor het antwoord, maar ik vind dat bij de Fabia II de laadruimte zonder de bank plat te leggen toch vrij diep is om een zware boodschappen tas uit te tillen. Nu was ik wel 17 jaar verziekt met een C15 bestel waar je dat dus niet had. Dus dit wil na 1 jaar nog steeds niet wennen dat ik zo hoog moet tillen. Maar dat ga ik ook wel oplossen op de een of andere manier. :lezen:
 

hpolie

Senior Member
Ik heb dit gevonden,
Dubbele kofferbakbodem, tweedelig € 269,- maar dat heb ik er echt niet voor over, dan maak ik zelf wel iets. :maakmegek:

Edit: ik zie net dat je dezelfde prijs vermelde, maar dat gaat het natuurlijk niet worden. :D
 

ougie

Forumguru
Heb vanmiddag wat aluminium hoeklijnprofieltjes, een plaatje MDF 0.8x60x120 cm, 4 boutjes m6 en een doosje kleine slotboutjes bij de GAMA. Bij de Action een grote deurmat/droogveegmat gescoord en had voor totaal €26,= aan spullen.
Twee uurtjes hobbien en de dubbele bodem was een feit. Met een beetje handigheid houdt je toch gauw honderd euro in de zak.:cool:
 

ougie

Forumguru
Nou, zoals belooft, de foto's.
Grotefoto-7L8GLK86.jpg

Zoals het er uitziet van boven, ga nog wel even op zoek voor een mooie afwerking vingergaatje van de klep.
Grotefoto-6363DDAV.jpg

Klep, even op de motorkap gelegd. Hij hoeft wat mij betreft niet gescharnierd te zitten, hij wordt zelden geopend.
Grotefoto-UHS3R7YG.jpg

Je ziet het, hij ligt al aardig vol.
Grotefoto-FNNOGCR6.jpg

Zowel links als rechts van de bagageruimte zitten er al twee gaten die voorgetapt zijn.
Grotefoto-CLAFVLRV.jpg

Ietsje duidelijke richting de achterzijde.
Grotefoto-RVAZE46C.jpg

Ietsje duidelijker richting de voorzijde, net achter de achterbak.
Grotefoto-D68M7AER.jpg

En tenslotte dan ook maar gelijk mijn bagageruimte verlichting.
 

RobSmith

Nieuw lid
Ook een leuke oplossing!
Maar overweeg: de originele kunststof zijpaneeltjes kosten ook geen wereld bedrag, samen ca 30 Euro.
En een plank is dan op dezelfde manier pas te maken.
 

Lexris

Lid
Ziet er netjes uit. Tijdens de aanschaf van de Citigo heb ik deze optie gelijk laten plaatsen. Je hebt er veel gemak van. Tijdens parkeren van de auto kan je de zaken die je niet zichtbaar in de auto wil hebben er mooi onder plaatsen en bij opklappen van de leuning heb je ook een mooie vlakke laadvloer, wat soms toch ook wel erg handig is
 

Inge

Lid
Je kunt ipv kunststofzijpanelen natuurlijk ook gewoon hoedenplankstof gebruiken. Kun je de rest ook metreen krasproof maken
 

RobSmith

Nieuw lid
Eerst heb ik de binnenspatborden met antidreun bitumen geplakt, daarna met vilt de gehele(wel een groot woord in deze auto) achterbak afgewerkt, en tot slot de kunststof panelen gemonteerd.
Dat scheelt in banden lawaai achter uit de auto, vooral op nat wegdek.
De plank rust óp die panelen, of kan erin naar beneden glijden, als je de volle hoogte nodig hebt.
 

EVM

Lid
Weinig ruimte heb ik niet, blijft wel een mini segment auto. Bij mij past er nog steeds een flinke boodschappentas in. :maakmegek:
 

Bijlagen

  • IMG_20140124_071527.jpg
    IMG_20140124_071527.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 68

Blackciti

Senior Member
Sterker nog, heb in beiden meerdere dagen gereden en toen is de keuze de kant opgevallen van een Alto ipv de Citigo. Niets tegen een Citigo, maar ik vond de Alto strakker sturen en fijner zitten..

Nou, dan plaats ik je in dezelfde categorie als mijn vrouw en veel andere, die geen verschil kan horen tussen het geluid van mijn HI-End geluidsinstallatie en dat van een draagbare radio. Dit geluid is toch ook goed(?) krijg ik dan te horen. :sterretjes:Werkelijk niet te geloven.

Mijn buurvrouw heeft toevallig een Suzuki Alto van 2010. Daar heb ik meerdere keren in gereden, maar dit is werkelijk niet te vergelijken met de Citigo 75pk waar ik mij in verplaats. Wat een slecht stuur, rijcomfort, zitcomfort en rijgedrag en wat een herrie in dat ding als je dat vergelijkt met de Citigo. Een Citigo, mijn beste, is echt van een andere categorie, want kleine Japanse auto's zijn gewoon herriebakken!
 
Bovenaan Onderaan