Dubbele bodem van Up in de Citigo geplaatst

CITIGO

Senior Member
Ik heb een dubbele bodem van de UP in de citigo geplaatst, werkt prima.
Je kunt een hoop troep onder de dubbele bodem kwijt.
Is echt een aanrader.
kofferbak klein.jpg
 

Hetzer

Forumguru
Imho, vind ik de dubbele bodem een nadeel, de bagage ruimte inhoud, word namelijk een stuk kleiner.
 

Noord26

Forumguru
Nu past er geen eens een normale boodschappen-tas meer in de kofferbak? De hoogte lijkt mij zo beperkt?
 

CITIGO

Senior Member
Valt reuze mee, je kunt de dubbele bodem ook erg makkelijk onderin laten zakken zodat je de totale hoogte weer hebt.
 

CITIGO

Senior Member
nee hoor, er blijft een kleine ruimte vrij, lege tassen ed. kunnen gewoon blijven liggen.
 

Noord26

Forumguru
Oh sorry! Ik vergat even te melden dat ik onze 2e auto bedoelde. Een Alto (exclusive) uit 2009.. Vergelijkbaar met een Aygo of Citigo.
 

Noord26

Forumguru
Sterker nog, heb in beiden meerdere dagen gereden en toen is de keuze de kant opgevallen van een Alto ipv de Citigo. Niets tegen een Citigo, maar ik vond de Alto strakker sturen en fijner zitten..
 

Noord26

Forumguru
Jammer genoeg niet, budget is het 'probleem' niet.. Directer sturen, betere stoelen en bovenal veel minder geluiden van buitenaf (een stuk stiller op snelheid). En ja natuurlijk is dat vloeken op een Skoda forum, maar dat waren voor mij teveel positieve kanten (alsmede de betrouwbaarheid) om niet voor een Skoda te kiezen.

Dubbele kofferbak, nooit gedacht dat het als optie in deze klasse geleverd kon worden.. ;)
 

Hetzer

Forumguru
Nadat ik de Citigo had aangeschaft in een 2 jaar oude Alto van een collega gereden, en ik vind de suzuki, juist veel minder direct sturen dan de UP/Citigo, ook was ik niet onder de indruk van de stoelen en om maar te spreken over de afwerking van het interieur.
Moet wel zeggen dat we niet op hoge snelheid met de Alto hebben gereden, maar ik vind persoonlijk de Up/Citigo (75ps) al erg rustig op hoge snelheden.
Maar goed ik, ben redelijk merk trouw, bevooroordeeld en dus niet echt objectief.. ;)




maar goed weer on-topic

hier trouwens het verschil tussen zonder dubbele bodem

kbf4w9.jpg


en met

34dh1t2.jpg


blijf het imho veel verschil vinden, maar ook snap ook wel dat een dubbele bodem erg handig kan zijn.
 

Noord26

Forumguru
Ik ben totaal niet merken-trouw en kijk dan idd wellicht met een niet 'groen-gekleurd-brilletje'? De aanschaf van de SuperB was voor ons de eerste keer dat wij bij hetzelfde merk zijn gebleven, komende vanaf een Fabia. Dat zegt ook wel iets over de indruk wat Skoda heeft gemaakt natuurlijk..

Geen dubbele kofferbak-bodem voor jou dus? :grin:

Ik zie alleen maar een perfecte ruimte voor een redelijke geluids-installatie.. ;)
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook al van mensen met een Mii gehoord dat ze de dubbele bodem hebben gemonteerd, waarbij één van de redenen was, het verlagen van de tildrempel om boodschappen uit de auto te tillen.
 

Inge

Lid
Dat zou voor mij ook een reden zijn om ergens inde toekomst een dubbele boben erin te plaatsen. Want zware tassen eruit tillen over de hoge drempel is niet zo goed voor je rug.

Hetzer dank voor het plaatsen van de foto's - nu weet ik dat ik op de bodem nog met gemak mijn boodschappen kratje of tassen kwijt kan.
 

hojo

Lid
Achterbak Citigo versus Up

Hoi allen.
Ik moet eerlijk zeggen dat de ruimte van de achterbak van mijn Citigo Tour groter is dan die van mijn oude Daihatsu Cuore. Maar of ik er nu meer aan heb is een tweede. Met name de diepe insteek en de wat overhangende achterbank maken het moeilijker om de wat grotere zaken er in te zetten. En als de achterbank naar voren geklept is dan kun je een wat groter object (groter dan de oppervlakte van de achterbak) er ook niet lekker inzetten omdat de vlakke achterbank een wel heel groot niveau verschil heeft met de diepe achterbak.
Kortom. Ik denk er over na of het mogelijk is om de plank die in de Up zit ook in de citigo past. En zo ja, weet iemand wat de kosten daarvan zijn en of dat zelf makkelijk te doen is.
De achterbank laat je dan makkelijk even naar voren vallen waardoor je wat grotere spullen snel kwijt kan zonder eerst dat diepe gat in te moeten.
Gr. Hojo.
 

CITIGO

Senior Member
Is zelf goed te doen, ik heb hem er zelf ook in gezet, bevalt prima. Ik heb hem bij BM onderdelenshop gekocht, compleet voor 60 euro. Bij de dealer kosten ze dacht ik ongeveer 125 euro compleet.
 
Bovenaan Onderaan