DSG Launch control

maf

Lid
Inderdaad, ik was nog aan het uitzoeken hoe ik je het beste kon kwooten.
BTW: bevalt de 1.8 een beetje?
 

MarcoO2

Forumguru
BTW: bevalt de 1.8 een beetje?

:ot:Als je alle positieve berichten van mij zou zoeken op dit forum, ben je zomaar een uurtje verder... :D

Wat mij betreft is het een supermotor. Je hebt overal veel trekkracht, al rond de 1200 toeren pakt hij lekker op en je kunt in één ruk door naar 7000 toeren. In z'n 2 rijd je dan al bijna 110... De turbo komt er gelukkig niet heel bruut in. Het is, mede dankzij de zesbak, een lekkere relaxe motor waar je probleemloos duizenden kilometers mee rijd, en dan nog steeds tovert hij steeds een grijns op je gezicht.

En als je in the mood bent kun je er ook aardig sportief mee doorrijden. Als je 's-nachts lekker alleen op de snelweg zit, tik je zonder problemen de 200+ aan zonder dat je het idee hebt dat je nou echt zo hard gaat. Kortom, ik ben zeer tevreden!
 

maf

Lid
Mij beviel de proefrit ook wel. Ik was een beetje bang dat van 200 pk naar 160 pk tegen zou vallen, maar dat viel alleszins reuze mee! Komt denk ik ook wel door de DSG-beleving. Waarschijnlijk wordt hij medio mei geleverd dus dan kan ik vol lof over de motor praten.
 

sitechris

Donateur
Mij beviel de proefrit ook wel. Ik was een beetje bang dat van 200 pk naar 160 pk tegen zou vallen, maar dat viel alleszins reuze mee! Komt denk ik ook wel door de DSG-beleving. Waarschijnlijk wordt hij medio mei geleverd dus dan kan ik vol lof over de motor praten.

Even chippen en je hebt ook 200 pk, zo geregeld.
 

Rallye

Forumguru
Het is een leuke gimmick, alleen hoe vaak zal je het daadwerkelijk gebruiken?

Als ik enkel voor praktisch zou gaan had ik geen RS gekocht....
Bovendien kost het Skoda niets, de software zit ook al in de bak van de Golf GTI.
 

___JC___

Forumguru
Ja en met een gekoeld dashboard kastje is de hamburger meteen op de gebruikelijke McD serveertermperatuur :473:

Ik heb dat nooit gesnapt. Waarom zou ik mn cdtjes, mn autopapieren en mn zonnebril willen koelen in het handschoenenkastje in vredesnaam !?
 

Fabia

† In Memoriam
Inderdaad. Ik zie het nut van een gekoeld handschoenenkastje ook niet helemaal. Wat wel handig bij de FI was het kleine kastje links naast het stuur. Die kon je koelen en daar legde ik wel eens een mars of iets dergelijks in.
 

TL@

Forumguru
Ok, maar waar laat ik al die zooi dan die ik altijd in het handschoenenkastje doe !
:grin:

Onder de passagiersstoel in het schuifje dat daar zit voor de papieren.

Ik leg meestal snoepjes in het handschoenkastje, alleen lastig dat het warm wordt als de auto in de zon staat geparkeerd, smelten de snoepjes nog!
 

LenK

Forumguru
Daar ligt het boekje van de Octavia en mn Tom Tom al. (je begrijp we kunnen zo nog wel even doorgaan :D)
Is dat bakje groter geworden dan?
Ik heb er nooit iets in gehad omdat er niks in ging van enige omvang.
Instructieboekje zonder hoes er omheen?
 

___JC___

Forumguru
Is dat bakje groter geworden dan?
Ik heb er nooit iets in gehad omdat er niks in ging van enige omvang.
Instructieboekje zonder hoes er omheen?

Boekje met hoesje past er net in. En dan kan dus mn Tom tom er nog makkelijk op liggen. Alsof het ervoor gemaakt is.
:D
 

VEEJAY

Forumguru
Iemand al gelukt launch control op een DSG6 van Skoda? Ik durf het niet vanwege de krachten die mogelijk loskomen bij mij getunede auto. Ik lees veel over ESP uit doen, maar ik heb alleen ASR. Is ESP verbonden met launch control of moet ik ASR uitzetten?
 
Ik kan jullie gerust stellen dat mijn RS het wel heeft. Het toerental loopt op tot 1500tmp. Als dan de rem los gelaten wordt dat staat hij grotendeels rubber te vreten. De launch control was een beetje een tegenvaller op mijn diesel! De benzine versie was leuker.
 
Bovenaan Onderaan