DSG defect

Topic in 'Octavia III' gestart door W124, 19-03-2018.

  1. W124

    W124 Senior Member

    Tot op heden niks vernomen. Ik zal maandag weer eens bellen.

    Ik neem aan dat onderdelen snel verkrijgbaar en te monteren zijn (inclusief in het meest extreme geval een nieuwe dsg bak). Ik vermoed daarom dat er nog overleg gaande is tussen LM, dealer en PON over wat te doen.

    Wie draait er eigenlijk op voor de kosten als de auto 2,5 jaar oud is?

    Ik houd jullie op de hoogte.
     

  2. BramBam

    BramBam Forumguru Donateur

    Officiëel is de garantie verlopen, dus zal wel een gevalletje coulance-regeling worden. Daarbij zullen LM en Pon beide een deel van de kosten dragen. Heb het gehad met vervanging van een vliegwiel net buiten de garantie op mijn O2.
     
  3. lawewing

    lawewing Senior Member

    @W124 : is er al meer duidelijkheid?
     
  4. W124

    W124 Senior Member

    Nope. Er staan wel onderdelen in backorder. Ik kan me niet voorstellen dat een dealer zo lang op onderdelen moet wachten, maar dat is een aanname.
     
  5. MadDog2K

    MadDog2K Lid

    Ik moest bijna 6 weken op een accu wachten :nailbiting:
    Gelukkig werden het er op het nippertje (vrijdagmiddag) 3
     
  6. W124

    W124 Senior Member

    Er komt een nieuwe versnellingsbak in.
     
    lawewing en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  7. Schmart

    Schmart Forumguru

    Ja, de bak zal ook wel een flinke klap hebben gekregen van dat vreemde gedrag. En de oorzaak is ook bekend en weggenomen? (Just curious)

    En de kosten, wordt dat een gevalletje coulance of garantie?
     
  8. W124

    W124 Senior Member

    Als ik de auto ga ophalen zal ik eens navraag doen mbt het bovenstaande. Ben zelf ook wel benieuwd.

    Ik begreep al wel dat bepaalde losse onderdelen simpelweg niet te bestellen zijn, waardoor een nieuwe bak noodzakelijk is.
     
    Schmart vindt dit leuk.
  9. W124

    W124 Senior Member

    De auto is (na 4 weken) weer terug. De oorzaak is nooit gevonden, want ze hebben de bak niet uit elkaar gehaald. De totale kosten heb ik het niet over gehad, maar middels een verdeelsleutel draagt PON een gedeelte van de kosten (incl. de huurauto).
     
    Schmart, lawewing en Japanese Power vinden dit leuk.
  10. lawewing

    lawewing Senior Member

    Goed om te horen dat de wagen weer is hersteld!
     
  11. W124

    W124 Senior Member

    De bak schakelt ook soepeler dan de vorige, die schokte toch altijd iets meer.

    Gisteren had ik overigens bijna geen koelvloeistof meer in het reservoir. De auto attenteerde mij hier zelf op. Eerst dacht ik... daar gaan we weer, maar bij het demonteren van de bak moet een slang van het koelsysteem los worden gehaald. Er zat dus nog behoorlijk wat lucht in het systeem dat na een aantal dagen eruit is gekomen. Nu bijgevuld en waarschijnlijk is het opgelost.

    Een 1.2 Tsi is wel langzaaaaaaaam als je 4 weken 150 pk hebt gereden. Echt een verschil.
     
  12. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Zou de bak niet terug gaan naar de fabriek en zal hij daar niet ontleed worden? Kan mij niet voorstellen dat ze niet willen weten waarom de bak gefaald heeft. Genoeg problemen met de dsg, dus als ze een verbetering kunnen uitvoeren aan de dsg-bak betekent dit toch een miljoenenwinst voor VAG. Dat de dealer hem niet open gooit, is heel logisch.
     
  13. haassie

    haassie Senior Member

    VAG hoeft zichzelf om winst geen zorgen te maken, denk ook niet dat dit de reden zou moeten zijn van hun onderzoek, maar meer dat ze mensen eens echt helpen door het product te verbeteren ipv afschepen....Als er over winst moet worden gesproken dan is deze voor iedereen die problemen heeft met dit specifieke type. In dit geval is het probleem verholpen door alles te vervangen(maar tegen welke prijs?) Het apparaat zou best wat betrouwbaarder cq robuuster gemaakt mogen worden. Scheelt een hoop slapeloze nachten iig.
     
  14. Arjann

    Arjann Forumguru

    De versnellingsbakken zelf zijn echt zo slecht niet hoor.
     
  15. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    Volgens mij ook mede de reden dat de DSG-dokter gewoon pallets met DSG's besteld, en daar zelf de benodigde onderdelen overzet op de auto die ze repareren.
     
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  16. W124

    W124 Senior Member

    DSG doet het nog prima ;)

    Binnenkort zal waarschijnlijk de DSG 'pook' vervangen worden. Ik krijg korte meldingen dat ik een werkplaats afspraak moet maken. Bekend probleem.

    Verder is er waarschijnlijk een probleem met de regeling van de turbodruk "trapsgewijs optrekken". N75 klep?

    Verder nog een "zeurende" aircopomp en trillingen bij het remmen.

    Verder niks aan het handje. En dat na slechts 78.000 km.:lezen:
     
    haassie vindt dit leuk.
  17. haassie

    haassie Senior Member

    ....die DSG was toch al vervangen in zijn geheel?.....trillingen bij het remmen kunnen je blokken of schijven zijn die aan hun eind zijn...slijtage deel....
    Voor de overige punten...tsja....ik zeg niks meer aangaande de algehele kwaliteit....maar heb daar zo mn eigen mening over :pieker:
     
  18. W124

    W124 Senior Member

    Ja de DSG is nieuw en werkt nog steeds naar behoren. Was een tikkeltje cynisch bedoeld ;)
     
  19. haassie

    haassie Senior Member

    Dat snapte ik al:maakmegek:
     
  20. W124

    W124 Senior Member

    Nieuwe schijven en blokken, nieuwe aircopomp, nieuw gasklephuis (epc lampje en schommelend toerental), 4 nieuwe banden en nieuw DSG schakelmechanisme. We kunnen er weer tegenaan!

    Wat zou dit gekost hebben?
     

Deel deze pagina