DSG defect

W124

Senior Member
Auto is bijna 4 jaar oud. Hooguit coulance denk ik. Gelukkig is het een leaseauto. Je zou maar een jonge occasion kopen met deze problemen :pieker:
 

haassie

Forumguru
Tsja dan ben je aan de beurt voor een kleine 4000eu als ik het zo inschat....kijk banden slijten en ook schijven/blokken al het andere geeft toch wel te denken gezien je bak ook al eens vervangen is?....ronduit triest!
 

B.Stuurder

Forumguru
De bak schakelt ook soepeler dan de vorige, die schokte toch altijd iets meer.

Gisteren had ik overigens bijna geen koelvloeistof meer in het reservoir. De auto attenteerde mij hier zelf op. Eerst dacht ik... daar gaan we weer, maar bij het demonteren van de bak moet een slang van het koelsysteem los worden gehaald. Er zat dus nog behoorlijk wat lucht in het systeem dat na een aantal dagen eruit is gekomen. Nu bijgevuld en waarschijnlijk is het opgelost.

Een 1.2 Tsi is wel langzaaaaaaaam als je 4 weken 150 pk hebt gereden. Echt een verschil.
Moet je eens een 1.2 ruilwagen proberen als je 230 pk bent gewend :D

Ze vervangen al snel de hele bak, bij mij dachten ze dat een geluid dat na een aanrijding op de voorwielen uit de versnellingsbak afkomstig was en dus hebben ze de bak vervangen. Ik vind deze slechter dan de vorige en heb zelfs een idee dat het een revisiebak is, maar goed, reparatie niet dus, gewoon vervangen. Overigens bleek het een wiellager te zijn van het wiel aan de andere kant van waar de klap op was gekomen. En dit had ik al geopperd, maar wie ben ik, ik ben geen automonteur maar slechts een werktuigbouwkundig ingenieur :maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Tsja dan ben je aan de beurt voor een kleine 4000eu als ik het zo inschat....kijk banden slijten en ook schijven/blokken al het andere geeft toch wel te denken gezien je bak ook al eens vervangen is?....ronduit triest!
Nope, € 7000,-- inclusief montage. :wavecry:
 
Bovenaan Onderaan