DSG defect

BramBam

Forumguru
Wie draait er eigenlijk op voor de kosten als de auto 2,5 jaar oud is?

Officiëel is de garantie verlopen, dus zal wel een gevalletje coulance-regeling worden. Daarbij zullen LM en Pon beide een deel van de kosten dragen. Heb het gehad met vervanging van een vliegwiel net buiten de garantie op mijn O2.
 

W124

Senior Member
Nope. Er staan wel onderdelen in backorder. Ik kan me niet voorstellen dat een dealer zo lang op onderdelen moet wachten, maar dat is een aanname.
 

MadDog2K

Actief lid
Ik moest bijna 6 weken op een accu wachten :nailbiting:
Gelukkig werden het er op het nippertje (vrijdagmiddag) 3
 

Schmart

Forumguru
Ja, de bak zal ook wel een flinke klap hebben gekregen van dat vreemde gedrag. En de oorzaak is ook bekend en weggenomen? (Just curious)

En de kosten, wordt dat een gevalletje coulance of garantie?
 

W124

Senior Member
Als ik de auto ga ophalen zal ik eens navraag doen mbt het bovenstaande. Ben zelf ook wel benieuwd.

Ik begreep al wel dat bepaalde losse onderdelen simpelweg niet te bestellen zijn, waardoor een nieuwe bak noodzakelijk is.
 

W124

Senior Member
De auto is (na 4 weken) weer terug. De oorzaak is nooit gevonden, want ze hebben de bak niet uit elkaar gehaald. De totale kosten heb ik het niet over gehad, maar middels een verdeelsleutel draagt PON een gedeelte van de kosten (incl. de huurauto).
 

W124

Senior Member
De bak schakelt ook soepeler dan de vorige, die schokte toch altijd iets meer.

Gisteren had ik overigens bijna geen koelvloeistof meer in het reservoir. De auto attenteerde mij hier zelf op. Eerst dacht ik... daar gaan we weer, maar bij het demonteren van de bak moet een slang van het koelsysteem los worden gehaald. Er zat dus nog behoorlijk wat lucht in het systeem dat na een aantal dagen eruit is gekomen. Nu bijgevuld en waarschijnlijk is het opgelost.

Een 1.2 Tsi is wel langzaaaaaaaam als je 4 weken 150 pk hebt gereden. Echt een verschil.
 

leon-cupra

Forumguru
De auto is (na 4 weken) weer terug. De oorzaak is nooit gevonden, want ze hebben de bak niet uit elkaar gehaald. De totale kosten heb ik het niet over gehad, maar middels een verdeelsleutel draagt PON een gedeelte van de kosten (incl. de huurauto).
Zou de bak niet terug gaan naar de fabriek en zal hij daar niet ontleed worden? Kan mij niet voorstellen dat ze niet willen weten waarom de bak gefaald heeft. Genoeg problemen met de dsg, dus als ze een verbetering kunnen uitvoeren aan de dsg-bak betekent dit toch een miljoenenwinst voor VAG. Dat de dealer hem niet open gooit, is heel logisch.
 

haassie

Forumguru
VAG hoeft zichzelf om winst geen zorgen te maken, denk ook niet dat dit de reden zou moeten zijn van hun onderzoek, maar meer dat ze mensen eens echt helpen door het product te verbeteren ipv afschepen....Als er over winst moet worden gesproken dan is deze voor iedereen die problemen heeft met dit specifieke type. In dit geval is het probleem verholpen door alles te vervangen(maar tegen welke prijs?) Het apparaat zou best wat betrouwbaarder cq robuuster gemaakt mogen worden. Scheelt een hoop slapeloze nachten iig.
 

Cordoba

Forumguru
Ik begreep al wel dat bepaalde losse onderdelen simpelweg niet te bestellen zijn, waardoor een nieuwe bak noodzakelijk is.

Volgens mij ook mede de reden dat de DSG-dokter gewoon pallets met DSG's besteld, en daar zelf de benodigde onderdelen overzet op de auto die ze repareren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

W124

Senior Member
DSG doet het nog prima ;)

Binnenkort zal waarschijnlijk de DSG 'pook' vervangen worden. Ik krijg korte meldingen dat ik een werkplaats afspraak moet maken. Bekend probleem.

Verder is er waarschijnlijk een probleem met de regeling van de turbodruk "trapsgewijs optrekken". N75 klep?

Verder nog een "zeurende" aircopomp en trillingen bij het remmen.

Verder niks aan het handje. En dat na slechts 78.000 km.:lezen:
 

haassie

Forumguru
....die DSG was toch al vervangen in zijn geheel?.....trillingen bij het remmen kunnen je blokken of schijven zijn die aan hun eind zijn...slijtage deel....
Voor de overige punten...tsja....ik zeg niks meer aangaande de algehele kwaliteit....maar heb daar zo mn eigen mening over :pieker:
 

W124

Senior Member
Ja de DSG is nieuw en werkt nog steeds naar behoren. Was een tikkeltje cynisch bedoeld ;)
 

W124

Senior Member
Nieuwe schijven en blokken, nieuwe aircopomp, nieuw gasklephuis (epc lampje en schommelend toerental), 4 nieuwe banden en nieuw DSG schakelmechanisme. We kunnen er weer tegenaan!

Wat zou dit gekost hebben?
 
Bovenaan Onderaan